Announcement

Collapse
No announcement yet.

Scalarer i ett 540 liters kar

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Superpescado View Post
    God jul Nando!
    Tack!

Comment

Fick också ett presentkort på min favoritakvariebutik! Och min ena dotter har gjort ett jättefint akvarium i kartong till mig med målade fiskar, piprensar-växter och riktiga löv. Så rart!

Comment

Låter som superfina julklappar! Fick inget fiskrelaterat alls i julklapp. Men det gör inte så mycket. Det är ganska fullt i alla kar just nu.
        Återfallsakvarist.

Comment

Hur går det med dina funderingar över att göra om i storkaret?
          Men mest av allt är jag nyfiken hur det går med dina Mortenhaleri. De har bör väl gått in sig i ditt snygga svartvatten vid det här laget.

Comment

Storkaret ska göras om. Har en ganska tydlig tanke på vad jag vill uppnå. De grova stammarna som kommer utgöra grunden har legat på tork i ca fyra månader nu. När jag känner mig trygg med att de är torra ska de blötläggas. Först därefter kan ominredningen börja. Då ska även en del fisk få flytta.

Mina Mortenthaleri är skitsnygga! Jag önskar nästan att de var ensamma i karet. Då hade man kanske fått lek och yngel. De är förvånansvärt tuffa och robusta för sin storlek. När jag gör vb är de alltid framme och smakar på mina händer. De halvbuffliga karkompisarna verkar inte störa dem det minsta. De äter även allt som får plats i munnen och har god aptit. Färgerna är magiska. Lätt den snyggaste tetran jag haft!

Comment

Originally posted by Nando View Post
              Click image for larger version

Name:	FCD4C8F0-335E-4400-84F0-39AAAC75C6B1.jpeg
Views:	320
Size:	646.5 KB
ID:	2424953Click image for larger version

Name:	2CE9C65B-4734-455C-BA80-F8027B8A852A.jpeg
Views:	319
Size:	335.1 KB
ID:	2424952
              Så roligt att få se skillnaden! En jättefin utveckling!
              Med vänlig hälsning Linda

Comment

Storkaret ska göras om. Har en ganska tydlig tanke på vad jag vill uppnå. De grova stammarna som kommer utgöra grunden har legat på tork i ca fyra månader nu. När jag känner mig trygg med att de är torra ska de blötläggas. Först därefter kan ominredningen börja. Då ska även en del fisk få flytta.

Mina Mortenthaleri är skitsnygga! Jag önskar nästan att de var ensamma i karet. Då hade man kanske fått lek och yngel. De är förvånansvärt tuffa och robusta för sin storlek. När jag gör vb är de alltid framme och smakar på mina händer. De halvbuffliga karkompisarna verkar inte störa dem det minsta. De äter även allt som får plats i munnen och har god aptit. Färgerna är magiska. Lätt den snyggaste tetran jag haft!
                Låter väldigt spännande med dina planer!
                Med vänlig hälsning Linda

Comment

Fick också ett presentkort på min favoritakvariebutik! Och min ena dotter har gjort ett jättefint akvarium i kartong till mig med målade fiskar, piprensar-växter och riktiga löv. Så rart!
                  Ha ha... detta fick mig att skratta. Jag får också dessa hemmagjorda små kar till födelsedagar och jul. Ibland i skokartong och ibland i glasburk.

Comment

Vad roligt att du också får kar i present!

Comment

Jag har ju en trio VF Apistogramma Atahualpa i lillkaret. Hanen har lekt med en av honorna. Nu har honan kommit ut ur grottan med ett gäng yngel! Jättekul att se!

Comment

Jag har ju en trio VF Apistogramma Atahualpa i lillkaret. Hanen har lekt med en av honorna. Nu har honan kommit ut ur grottan med ett gäng yngel! Jättekul att se!
                        Bilder!!
                        Återfallsakvarist.

Comment

Name:	BD36E6D9-53E6-48C1-8970-56A89A83B960.jpeg
Views:	133
Size:	439.1 KB
ID:	2425836Click image for larger version

Name:	AF45EC57-FE1A-4049-A29F-20F999CE4BE7.jpeg
Views:	138
Size:	381.9 KB
ID:	2425835 Det är jättesvårt att fånga de små på bild. Här kommer ett försök ändå. På de två första bilderna är ynglen under lövet, nästan på sanden. På de andra är de över lövet.

Comment

Name:	D7BDE1F1-CDBE-4CC2-81D3-CD28568961DB.jpeg
Views:	129
Size:	476.6 KB
ID:	2425841Click image for larger version

Name:	8BB34685-11B0-4726-9B12-1E5699988389.jpeg
Views:	127
Size:	605.2 KB
ID:	2425840Click image for larger version

Name:	3078018B-A08E-4040-9F76-0AEDF8CA210D.jpeg
Views:	124
Size:	486.9 KB
ID:	2425839Click image for larger version

Name:	F495D54D-4121-4A34-AF38-062044BC9095.jpeg
Views:	129
Size:	660.3 KB
ID:	2425838

Comment

Jättefina bilder som alltid! Hoppas att dom får möjlighet att växa till sig

Comment

Härligt att se, Nando!

Comment

Working...
                                X