Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522


    Så himla härligt att detta karet nu andas i en stilla lunk. Det är harmoni och fart i karet. Växterna har successivt blivit välmående. Längst bak i karet simmar Guianacarayngel och letar efter mat. Mina redbacks trivs fantastiskt bra i karet och är stundtals rödguldfärgade över ryggen.
    Det som värmer mitt hjärta är att Discusen och Skalarerna synkar som grupp ofta. Fascinerande.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      Ursprungligen postat av Bluewing
      Det inte bara duger, utan är helt rätt
      Ja, är rätt nöjd med dem får jag säga Hanens blå markeringar på gällocken är fina, och tycker mig även ana antydan till lite röd ton på ryggen. Han är pigg, men verkar lite kinkig med maten av nå'n anledning. Han äter ibland, men vissa matningar tycker jag mest att han står och tittar på maten, även om han går och plockar lite på botten. Kanske neontetrorna inte har sjunkit ner än Fast han (och även honan) tycks äta av algtabletterna jag slänger i till Ancistrusarna.

      Har hur som helst lagt upp några bilder på dem i det som till en början var en discustråd, om du vill se hur de ser ut

      Och ditt kar ser lika skönt ut som vanligt. Dog alla de andra discusarna, eller har du sålt dem?
      Senast redigerad av Shepard; 08 May 2016, 19:22.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Mu(sic)
        • March 2012
        • 2305

        Ursprungligen postat av Bluewing

        Så himla härligt att detta karet nu andas i en stilla lunk. Det är harmoni och fart i karet. Växterna har successivt blivit välmående. Längst bak i karet simmar Guianacarayngel och letar efter mat. Mina redbacks trivs fantastiskt bra i karet och är stundtals rödguldfärgade över ryggen.
        Det som värmer mitt hjärta är att Discusen och Skalarerna synkar som grupp ofta. Fascinerande.


        Sent from my iPhone using Tapatalk
        Vackert

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Tack Cathrin Det är just nu som jag vill ha det. Trivs så med detta karet.
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            Hoppas det är ok att jag visar mitt "vackra" kar också
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Ursprungligen postat av Shepard
              Hoppas det är ok att jag visar mitt "vackra" kar också
              Klart det är ok Vad fint det ser ut. Har du grön belysning eller är färgtemperaturen så inställd på kameran?
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                Ursprungligen postat av Bluewing

                Klart det är ok Vad fint det ser ut. Har du grön belysning eller är färgtemperaturen så inställd på kameran?
                Tack Tja, ljuset är väl åt det gula hållet, men mycket är det nog inställningen (eller bristen på inställning) på kameran. Bilderna är tagna med mobilen, och har inte orkat sätta mig in i alla inställningar än. Och sanden och växterna reflekterar väl en del gult och grönt.
                Senast redigerad av Shepard; 08 May 2016, 21:21.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Så kan det förstås vara
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    Ja Är hyfsat nöjd med karet, vill bara ha bort tofsalgerna, utan att behöva ta till siamensis.
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      Och så har de blå lekt. De slösade då inte bort nå'n tid
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Ursprungligen postat av Shepard
                        Och så har de blå lekt. De slösade då inte bort nå'n tid
                        Lite typiskt Blå ciklider kanske. Kul!
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Mina Guianacara Owroewefi har alltjämt kvar sina yngel som går och letar mat på botten baktill akvariet medan mamma och pappa håller undan all annan fisk. Den fisk de hanterar lättast är faktiskt Scalarerna som håller sig undan.
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            Ja, det var ju knappast oväntat att de lekte

                            Kul med Guianacarorna Gillar dem skarpt.
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • HWH
                              • March 2013
                              • 2310

                              Hoppas du hittar någon diskus som kan passa. Det låter trist att det bara är en kvar. Ett par är ju alltid ett par. Ibland blir jag sugen, men latheten slår in och det läggs på framtiden.

                              Skalarerna var ju löjligt snygga och jag är imponerade över att du har yngel i karet. Kul med duktiga föräldrar. Jordätarna här hemma kommer sig inte förbi romstadiet.
                              /Helena,
                              Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Ursprungligen postat av Shepard
                                Ja, det var ju knappast oväntat att de lekte

                                Kul med Guianacarorna Gillar dem skarpt.
                                Ja det är spännande. Har ju kört med nattlampa i det rummet men har haft gäster i natt där så det har varit släckt. Vi får se under dagen om ynglen finns kvar.
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...