Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Ursprungligen postat av Inger H


    Jamen Johnny, även om det blir billigare på sikt - hmm, tio år är en låång tid, så skall dessa massor av pengar ut på studs - jag vill ha, men har inte dessa pengar nu/eller aldrig .

    //Inger
    Japp det är det. Det finns inget rätt och fel i detta, kära Inger. Bara förklarar hur jag själv resonerar. Fiskarna lär inte bry sig vilket som. De är ju ändå det viktigaste
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Bluewing
      Japp det är det. Det finns inget rätt och fel i detta, kära Inger. Bara förklarar hur jag själv resonerar. Fiskarna lär inte bry sig vilket som. De är ju ändå det viktigaste

      Förstår så väl hur du resonerar (Johnny i ett litet nötskal ) - och jag gillar dig ändå i ditt lilla nötskal .
      Japp, och tur är väl att inte fiskarna bryr sig om vilket lyse som gäller.

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Javisst, Inger! Så är det förstås. Många av de lösningar och annat som vi tänker på tills det ryker ur öronen är egentligen bara för oss som betraktare

        Annars så är det bara bra här hemma Diskusarna leker i snitt varannan vecka sedan jag började med torvextrakt. Möjligen gör jag en paus några veckor för att de ska återhämta sig. Börjat leta efter ett gäng snygga Skalarer till Diskuskaret. Men ännu inte hittat nåt. Gärna första kullen, typ F1 för att se vilda gener födda i svenska vatten.

        I övriga karen går det riktigt bra. Mest lyckliga fiskar som äter och mår bra.
        Tänkte plåta en sidobild på Scalarerna men det var hopplöst. Så här blev det som oftast:
        Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2371.jpg
Visningar: 132
Storlek: 195,8 KB
ID: 2353984
        Dvs. helt hopplöst
        Senast redigerad av Bluewing; 08 April 2016, 21:11.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Bisho
          • September 2013
          • 304

          Kikar in här då och då, jätte fina bilder du lägger
          Mitt tanganyika akvarium
          https://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=1004

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Bilden är inte alls hopplös, en sidobild på en matglad scalar som kollar efter mat .

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Jag tycker själv bilden är kul då det mesta är fel (skärpan bakom den stora Scalaren, sned etc.) men att man förstår vad som händer i karet just nu. Matglädje kunde vara titeln

              Diskusarna hade några sprattlisar igår (3 st.) Vi får se vad som hänt med dessa idag. Jätteroligt!!!! Sedan verkar den mobbade Diskushanen utvecklat headstanding vilket väl får vara dagens trista nyhet. Möjligen kommer jag att hjälpa honom till en bättre tillvaro under helgen Tror dessa älskvärda fiskar är en särskild pöl någonstans ovan molnen med extra allt. Så det blir till att gråta en skvätt och att få det så snabbt och smärtfritt som möjligt för oss bägge.
              I övrigt blir det den stora VB-dagen idag samtidigt som två barnbarn med deras föräldrar är här ihop med två hundar.
              Förr (läs sommaren 2015 och bakåt hade jag inte orkat med allt detta samma dag pga Twar-infektionen som sög musten ur mig. Men känner idag lite mer energi för varje månad. Dessutom så gör min nya kost med lite kolhydrater, inget socker och lite fetare mat göra små underverk med mig. Jag är så himla jämn i humöret idag. Orken är jämn från morgon till kväll. Märker att blodsockersvängningarna stått för en hel del av mina tidigare up and downs. Så allt detta samtidigt här hemma känns mest bara kul. Håller detta i sig så väntar ett underbart liv. Detta gör att jag inte går ner mig speciellt även om det är ledsamt med diskusen. Så det är en riktigt bra dag ändå
              Nu ska jag sätta på ugnen så att barnbarnens beställning, hamburgare med bröd och pommes, står rykande klar alldeles när de kommer hem till mig och får sin stoooora morfarskram. För mig blir det hamburgare, rejäl XL-ostskiva, grönsaker och egen dressing. Inslagen i ett rejält salladsblad.
              Så ser min dag ut. Hur är det med din dag då, du som läser detta?
              Senast redigerad av Bluewing; 09 April 2016, 09:27.
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Halloj Johnny!
                Härliga bilder! Underbart att du mår bra och känner dig i form!
                Ja, det kanske är dags att ta bort killen som står på huvudet nu... så blir det bättre efteråt, när det är klart.

                Min dag är att åka med bandet Jelly Bellys till Hönö, sätta upp grejerna för kvällens gig; "Ladies Night med modevisning" - och sedan underhållning, musik-quizz och dans. Det blir en fin kväll - lira och några bärs!

                Kommentar

                • Mu(sic)
                  • March 2012
                  • 2305

                  Jag hade typ världens bästa dag igår när jag firade min mors 75-årsdag tillsammans med min syster, hennes barn, mina barn och barnbarnen samt mammas gubbes syskon som jag inte har träffat på ett par år. Det var underbart att sen min mor så lycklig Vi träffas inte allihop särskilt ofta.

                  Kommentar

                  • Christer5
                    • July 2015
                    • 915

                    Det var väldigt roligt att höra,ni borde ses oftare då kanske

                    Kommentar

                    • Mu(sic)
                      • March 2012
                      • 2305

                      Ursprungligen postat av Christer5
                      Det var väldigt roligt att höra,ni borde ses oftare då kanske
                      Det är så sant

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Halloj Johnny!
                        Härliga bilder! Underbart att du mår bra och känner dig i form!
                        Ja, det kanske är dags att ta bort killen som står på huvudet nu... så blir det bättre efteråt, när det är klart.

                        Min dag är att åka med bandet Jelly Bellys till Hönö, sätta upp grejerna för kvällens gig; "Ladies Night med modevisning" - och sedan underhållning, musik-quizz och dans. Det blir en fin kväll - lira och några bärs!
                        Ursprungligen postat av Mu(sic)
                        Jag hade typ världens bästa dag igår när jag firade min mors 75-årsdag tillsammans med min syster, hennes barn, mina barn och barnbarnen samt mammas gubbes syskon som jag inte har träffat på ett par år. Det var underbart att sen min mor så lycklig Vi träffas inte allihop särskilt ofta.
                        Låter som om ni också fått en härlig helg 😊
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Klicka på bilden för större version

Namn: image_71703.jpg
Visningar: 113
Storlek: 238,3 KB
ID: 2354068 Klicka på bilden för större version

Namn: image_71704.jpg
Visningar: 101
Storlek: 211,8 KB
ID: 2354069 Klicka på bilden för större version

Namn: image_71705.jpg
Visningar: 116
Storlek: 190,8 KB
ID: 2354070 Klicka på bilden för större version

Namn: image_71706.jpg
Visningar: 125
Storlek: 232,6 KB
ID: 2354071 Klicka på bilden för större version

Namn: image_71707.jpg
Visningar: 110
Storlek: 208,7 KB
ID: 2354072 Klicka på bilden för större version

Namn: image_71708.jpg
Visningar: 115
Storlek: 199,5 KB
ID: 2354073 Klicka på bilden för större version

Namn: image_71709.jpg
Visningar: 103
Storlek: 255,1 KB
ID: 2354074 Klicka på bilden för större version

Namn: image_71710.jpg
Visningar: 116
Storlek: 252,0 KB
ID: 2354075 En trevlig kväll med mina Guianacara Owroewefi 😊
                          Senast redigerad av Bluewing; 10 April 2016, 21:34.
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Fortsätter med denna Guianacaraöverdos med denna film:

                            Nöjer mig inte med det utan klämmer till med en film till där några av mina malar L204, LDA031 behagar visa sig äntligen:

                            Senast redigerad av Bluewing; 10 April 2016, 21:51.
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Härligt med bilder och filmer till morronkaffet .

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Robot
                                • February 2004
                                • 1174

                                Ursprungligen postat av Inger H
                                Härligt med bilder och filmer till morronkaffet .


                                //Inger
                                Kan bara hålla med! Fisk-film är trevligt för man får lättare djupkänslan i karet!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...