Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ojoj, vad han dröjer med uppdateringen .

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Drömmen om ett Discusakvarium

      Jadå. Han gör det
      Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1429367490.085645.jpg
Visningar: 1
Storlek: 181,7 KB
ID: 2171078
      Precis kört hem nu Står vid garaget. Stängt av bilen och hör hur det smattrar i påsarna. Pigga duracellkaniner vad det verkar. Nu ska jag in, pussa frun, gosa med hunden och koppa in dem.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Likan
        • April 2012
        • 2611

        Låter som en härlig eftermiddag/kväll.
        450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1429369166.558697.jpg
Visningar: 1
Storlek: 179,5 KB
ID: 2171079
          Här de härliga Owroewefina [emoji7]
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Likan
            • April 2012
            • 2611

            Vet man ?+? ?
            450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Linda, de var större än jag räknade med. Snarare 7-9 cm. Så det finns en del säkra hanar och honor i gruppen bland de större.
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Förresten frågades det om pengarna och det var 229:-/ st. Vilket jag ser som riktigt prisvärt för den storleken.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Lycka till nu med dina nya .

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • HWH
                    • March 2013
                    • 2310

                    Lite jordätarfeber på Zoopet just nu. Kul
                    /Helena,
                    Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Drömmen om ett Discusakvarium


                      Släppte i de nya Guineacara Owroewefi i karet. Eftersom de var så kaxiga i påsarna samt under inkoppningen så släppte jag ner dem i tänt kar. Efter fem minuter var de och kollade läget inklusive diskusarna. Testade efter 30 min. att ge mat och hade dem över hela karet från ytan till i grottorna jagandes efter mat. Filmade när det hela lugnat sig. Ett nytt diskuspar har bildats efter att den tidigare maken dött (kort sorgeperiod får man säga för änkan) och de lägger rom till höger. En ytterligare diskus visar tecken att sjunga på sista versen. Så det är allt på gång just nu
                      Senast redigerad av Bluewing; 18 April 2015, 20:27.
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Tommy Vestlie
                        • August 2014
                        • 2097

                        Ber om ursäkt för denna "trådkapning" Johnny men har precis satt mig för att läsa ikapp allt jag missat på Zoopet den senaste månaden men hittar inte Tonpet´s spännande projekttråd. Har den tagits bort?
                        Proud member of Aquascapers of Sweden

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Nejdå: https://www.zoopet.com/forum/showthr...ghlight=tonpet
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Tommy Vestlie
                            • August 2014
                            • 2097

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Tack jag är uppenbarligen blind. Vad mycket spännande saker som verkar hända i ditt kar. Skall bli kul att läsa ikapp såväl din som många andras trådar.
                            Proud member of Aquascapers of Sweden

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Välkommen tillbaka till solsystemet Tommy [emoji12]
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                https://www.youtube.com/watch?v=ETPa8VZ-Sfo
                                Släppte i de nya Guinacara Owroewefi i karet. Eftersom de var så kaxiga i påsarna samt under inkoppningen så släppte jag ner dem i tänt kar. Efter fem minuter var de och kollade läget inklusive diskusarna. Testade efter 30 min. att ge mat och hade dem över hela karet från ytan till i grottorna jagandes efter mat. Filmade när det hela lugnat sig. Ett nytt diskuspar har bildats efter att den tidigare maken dött (kort sorgeperiod får man säga för änkan) och de lägger rom till höger. En ytterligare diskus visar tecken att sjunga på sista versen. Så det är allt på gång just nu
                                Så härligt! Tänk vad många timmar som du kommer sitta och att njuta och ha kul av dessa jordfräsare
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...