Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Schnitzlar menar jag då...
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Om jag skall välja dem som jag skulle vilja ha om jag skulle ha skulle ha discus så hade det blivit typ dessa
      Bifogade filer
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av ansjo
        Schnitzlar menar jag då...
        jahaaaa, så dum jag är, det är ju solklart
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Av dessa 2 Diskusar så är den högra den typ som jag tvärsäkert skulle välja Den har den där brun/honungsgula kroppsfärg som jag tycker är bland det vackraste jag sett. Den blir mitt val och kommer möjligen förr eller senare simma i mitt kar.
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Kisspaus! Då tar man paddan och kollar läget.
            Johnny, i en framtid tror jag rödturkar skulle vara något för dig, precis den look du gillar, robusta och lätta att hålla. Skall jag dra in några bilder och filmer..?

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Är man Diskuscineast så är man
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                God natt Zoopet
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Bluewing
                  Är man Diskuscineast så är man
                  Japp, och jag tror (cineastbiten åsido) att får du ner rödturkar av god kvalisort, i något kar, så kommer du att känna den där sköna känslan av; "Jamen, kolla här nu då, vad lätt allting blev - inga tinkturer, inga konstiga prickar, redigt präktigt gott discusflow, lekar med yngelvård med en endaste gång o.s.v.". Vore inte det en skön känsla, så säg?
                  Å andra sidan går detta att göra med de flesta andra discussorterna också (som du vet) men varför gå händelserna i förväg..?

                  Kommentar

                  • simpson
                    • July 2012
                    • 666

                    Ursprungligen postat av Bluewing
                    Tack Kjell, Mats, Pia, Likan och andra som gödslar oss andra lite otacksamma forum-medlemmar med underbara bilder och filmer.
                    Vill inte att forumet hamnar i bildkoma. Då är det bra trist.
                    Nu tycker jag själv att jag fick till det om jag får säga.
                    Inlägget hade å andra sidan i många delar kunnat gälla Kjell också men nu blev det mer åt dig just nu.
                    Skål!
                    Quack

                    Tja, om man enkelt kunde posta bilder på detta forum kanske det skulle finnas betydligt mer bilder och filmer...

                    Men min känsla är att ska man antingen betala för att få posta eller stöka med andra lösningar så väljer man andra forum för bilderna.

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Ursprungligen postat av simpson
                      Quack

                      Tja, om man enkelt kunde posta bilder på detta forum kanske det skulle finnas betydligt mer bilder och filmer...

                      Men min känsla är att ska man antingen betala för att få posta eller stöka med andra lösningar så väljer man andra forum för bilderna.
                      Den diskussionen har varit uppe ett flertal gånger de senaste åren, och det är bara för dig att bita i det sura äpplet. Antingen betala och lägga in bilder direkt i forumet, eller inte göra det. Jag har valt att göra det.
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Åhh vilka fina bilder, mitt Diskushjärta bankar hej vilt .

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Japp, och jag tror (cineastbiten åsido) att får du ner rödturkar av god kvalisort, i något kar, så kommer du att känna den där sköna känslan av; "Jamen, kolla här nu då, vad lätt allting blev - inga tinkturer, inga konstiga prickar, redigt präktigt gott discusflow, lekar med yngelvård med en endaste gång o.s.v.". Vore inte det en skön känsla, så säg?
                          Å andra sidan går detta att göra med de flesta andra discussorterna också (som du vet) men varför gå händelserna i förväg..?
                          Det där Mats, kan jag faktiskt tro på. Jag fattar att Diskushantering i vissa fall bara flyter på utan massa brandkårsutryckningar. Om jag skulle kunna backa bandet och köra allt från början så är jag inte säker på att det varit lika svängigt. Jag sköter karet ganska annorlunda mot första tiden. Om jag med min listiga manipulationsteknik här hemma kan få min kvinna att inse hur bra det vore med bara Diskuskar hemma här. Då skulle jag få blomma ut i umgänget med Diskusarna och uppleva det du beskriver. Vi får se hur det går. Hon är tyvärr listig hon också.
                          Men om det skulle gå tror jag att det skulle gå mycket bättre med de kunskaper som börjar spira nu.
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Ursprungligen postat av Inger H
                            Åhh vilka fina bilder, mitt Diskushjärta bankar hej vilt .

                            //Inger
                            Ja visst är det häftigt när man kan se och njuta av så många Diskusar samtidigt. Har tittat flera gånger nu på morgonen.
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Bluewing
                              Ja visst är det häftigt när man kan se och njuta av så många Diskusar samtidigt. Har tittat flera gånger nu på morgonen.
                              .

                              Ett kar till Johnny! Går det inte på något sätt att linda din kära hustru runt lillfingret.
                              Du kan ju exempelvis skippa dina räkkar, så blir det ungefär samma mängd vatten...nästan i alla fall . Ett kar med odlat och ett med vildfångat

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Likan
                                • April 2012
                                • 2611

                                Hopp, jag hade skrivit ett megalångt inlägg som sen försvann för sambon kom och störde mig. Suck. Får se om jag orkar skriva om det. På datorn isf. Dumma telefon.
                                450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...