Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av PiaJo
    flämt, flämt... nu tror nästan att "lilla jag" svimmade lite granna, så häftigt med så många
    Runt hälften av den här besättningen kan kanske var OK...
    Bifogade filer

    Kommentar

    • woodlund
      • December 2011
      • 666

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Du får komma och hälsa på sedan när det är klart!
      Det skulle vara kanontrevligt
      1900Liter Diskusvatten


      Medlem i NDSS www.diskusforum.se

      Kommentar

      • woodlund
        • December 2011
        • 666

        Ursprungligen postat av Einarsson
        Woody är du möbelsnickare till yrket eller är du bara förbannat duktig ändå? ;D Isåfall så kanske man kan lägga en beställning i framtiden och hämta upp?
        Jag är utbildad möbelsnickare men jobbar inte med det tyvärr utan jag jobbar som produktionsledare på ett träindustriföretag
        1900Liter Diskusvatten


        Medlem i NDSS www.diskusforum.se

        Kommentar

        • Einarsson
          • May 2012
          • 2956

          Okej: ) Då vet man iaf vem man kan fråga i framtiden om man behöver lite pointers. :-) Har iofs en bror också som gick träindustri i vetlanda som är arbetslös, han har nog tid att bygga åt mig ;D.
          350L Diskus

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Drömmen om ett Discusakvarium

            Lite OT i tråden. Min hund har blivit rejält sjuk och är inlagd med dropp och oron har gjort att jag inte varit igång här en kortare tid. Avreagerar mig genom att bygga innertak. Avlöper det ok så är jag snart tillbaka.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Bluewing
              Lite OT i tråden. Min hund har blivit rejält sjuk och är inlagd med dropp och oron har gjort att jag inte varit igång här en kortare tid. Avreagerar mig genom att bygga innertak. Avlöper det ok så är jag snart tillbaka.
              Åhh Johnny, jag vet vad du/ni går igenom nu. Det är klart att det avlöper ok - hon har säkert fått i sig nåt skit (flattar äter allt både nyttigt och onyttigt) som har ställt till det med magen.
              Kram,

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Drömmen om ett Discusakvarium

                Javisst det gör de. Äter allt möjligt. Men här i mellansverige går det ett smittsamt virus som slår hårt mot många hundar. Det yttrar sig ungefär som för vinterkräksjukan hos människor. Men det pågår en vecka då hunden har rejäl magsjuka en vecka sedan tror man hunden blir bra under en vecka och sedan kommer det igen en vecka. Andra omgången blev det ordentliga blödningar i mage, tarm som inte gick över utan bara fortsatte. Det gick inte ens att tvångsmata med näringslösning.
                Så min kära hund blir nu röntgad och gud vet allt. Är man då som jag en person med överdriven beskyddarinstinkt vill jag ju skydda från allt ont och hjälpa henne. Men kan inte göra nåt, vilket känns hemskt. Man får ju inte sova över hos dem på djursjukhus. Ja ungefär så där är det nu.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • woodlund
                  • December 2011
                  • 666

                  Ursprungligen postat av Bluewing
                  Javisst det gör de. Äter allt möjligt. Men här i mellansverige går det ett smittsamt virus som slår hårt mot många hundar. Det yttrar sig ungefär som för vinterkräksjukan hos människor. Men det pågår en vecka då hunden har rejäl magsjuka en vecka sedan tror man hunden blir bra under en vecka och sedan kommer det igen en vecka. Andra omgången blev det ordentliga blödningar i mage, tarm som inte gick över utan bara fortsatte. Det gick inte ens att tvångsmata med näringslösning.
                  Så min kära hund blir nu röntgad och gud vet allt. Är man då som jag en person med överdriven beskyddarinstinkt vill jag ju skydda från allt ont och hjälpa henne. Men kan inte göra nåt, vilket känns hemskt. Man får ju inte sova över hos dem på djursjukhus. Ja ungefär så där är det nu.
                  Håller alla tummar jag har för att det ska gå bra.
                  1900Liter Diskusvatten


                  Medlem i NDSS www.diskusforum.se

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Bluewing
                    Javisst det gör de. Äter allt möjligt. Men här i mellansverige går det ett smittsamt virus som slår hårt mot många hundar. Det yttrar sig ungefär som för vinterkräksjukan hos människor. Men det pågår en vecka då hunden har rejäl magsjuka en vecka sedan tror man hunden blir bra under en vecka och sedan kommer det igen en vecka. Andra omgången blev det ordentliga blödningar i mage, tarm som inte gick över utan bara fortsatte. Det gick inte ens att tvångsmata med näringslösning.
                    Så min kära hund blir nu röntgad och gud vet allt. Är man då som jag en person med överdriven beskyddarinstinkt vill jag ju skydda från allt ont och hjälpa henne. Men kan inte göra nåt, vilket känns hemskt. Man får ju inte sova över hos dem på djursjukhus. Ja ungefär så där är det nu.
                    Usch, det verkar vara en ond och elak virus. Jag riktigt känner din ängslan och oro.
                    För några år sedan fick våran golden Zamba i sig något gift, vi vet inte vad. Alla hennes värden var en katastrof - njurfunktionen blev nästan utslagen och levervärdena var så illa så vi höll nästan på att förlora henne. Hon fick vara inne på dropp i tre dagar - sedan fick vi åka in med henne varje morgon för ytterligare dropp i en veckas tid. Det tog ett halvår innan hon var sig lik igen.
                    Det här är ju ingen tröst för er - vill bara säga att hur illa det än kan vara så brukar det gå bra.

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Drömmen om ett Discusakvarium

                      Jo det är klart att det är tröst. Så det är omtänksamt av både dig och Woodlund att ni delar med er av vad ni tänker. Min magkänsla säger att detta kommer att gå bra, men mina känslor är lite lomhörda ibland.
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Bluewing
                        Jo det är klart att det är tröst. Så det är omtänksamt av både dig och Woodlund att ni delar med er av vad ni tänker. Min magkänsla säger att detta kommer att gå bra, men mina känslor är lite lomhörda ibland.
                        Vi håller tummar och tassar och allt vad vi nu kan hålla för din fina flattjej.

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Einarsson
                          • May 2012
                          • 2956

                          Det lär nog lösa sig, det finns ju trots allt mycket bra hjälp att få i sverige, även för våra fyrfotade vänner. :-)
                          350L Diskus

                          Kommentar

                          • Jens79
                            • September 2013
                            • 200

                            Drömmen om ett Discusakvarium

                            Håller mina tummar Bluewing!

                            /Jens

                            Kommentar

                            • Nanoq
                              • August 2013
                              • 60

                              Drömmen om ett Discusakvarium

                              Jag som brukar vara på andra sidan djursjukhusväggen kan bara säga att vi där inne alla gör vårt yttersta för att de små ska ha det så bra de kan. Liten tröst kanske är att de riktigt låga brukar få lite extra kärlek då vetenskapen tydligt visar att även hundar och katter svarar mkt bättre på den medicinska behandlingen om den kombineras med en god dos TLC.
                              Eftersom jag är mammaledig nu har jag missat detta otäcka virus, måste genast höra efter! Vet du vad det kallas?
                              Håller tummar och tår!

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Drömmen om ett Discusakvarium

                                Tack för alla vänliga och omtänksamma ord. Vet inte vad viruset kallas bara att det har spridit sig i Stockholm och här i Västerås bl.a. Många valpar och äldre har blivit uttorkade. Vår veterinärs hundar har också haft det.

                                De är jättegulliga på Strömsholms djursjukhus där Cilla nu ligger. Personalen är fantastisk. Så de gör vad de kan.

                                Det är mera jag och min fru som drabbas av en diffus oro eller stress. Man vill ju kunna hjälpa de man tycker om vare sig det är partner, barn, barnbarn, hund och fisk. Menar inte att beklaga mig och jag förstår att det antagligen mår bra. Men blir ändå 3 år och maktlös korta stunder. Sedan släpper det.
                                Det här är väl baksidan på kärlek, just oro. Så jag ser känslan mera som ett kärlekskvitto. Hade jag ingen oro, hade jag ju ingen att älska. Så oron jag känner är på sätt och vis nåt jag inte vill vara utan heller. Men den blir ju mindre när man delar den med andra. Så som jag gör med er nu
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...