Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Jag gör faktiskt så att om jag skriver långa inlägg så skriver jag dem först i en texteditor och klistrar in det sedan. Det blev så efter att jag också skrivit länge och fått till nåt jag själv var nöjd med. Då poff försvann allt. Fattar besvikelsen
    Ja, jag brukar också skriva i ett annat media och sedan klistra in... men ibland... nä - zoopet är och förblir värdelöst att göra "direct statements" i... det är sakens natur liksom...
    ... oj, smajlisen kom med denna gången... fuck me!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Animaniac
      Använd autosavefunktionen här på zoopet, den finns nog för just så´na tillfällen (har också råkat ut för det, mycket irriterande). Med jämna mellanrum så sparas texten, och då dyker det upp en ruta där det står "återställ autosparat innehåll". Då får du tillbaka texten som du skrivit fram till senaste autosparningen
      Jag vet... men jag vill inte... Det skall fungera från början!

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Drömmen om ett Discusakvarium

        Ursprungligen postat av lofstrog
        En liten film av mina nya Ayapua
        Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.


        Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
        Vilken film Roger. Tycker de är så vackra. Det som jag reagerar starkast på att de är så pigga och vitala i sitt beteende. Det är så läckert att se en av dem nere till höger som en bit in i filmen plötsligt upptäcker födan och att det smakar bra. Så skiftar han färg direkt och är lika aktiva som de andra. Verkar som det är ett gäng med temperament
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Ett gott gäng, och fränt att de käkar så duktigt efter bara ett par dagar!
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • lofstrog
            • November 2009
            • 989

            Drömmen om ett Discusakvarium

            De här har stor potential. Färgmässigt så är det man ser nu bara grundfärgen
            Om ett år eller så räknar jag med att de kommer att uppvisa sitt rätta jag och ha växt till sig lite

            Dessa fiskar kommer från HEK Discus och från den importören får man nästan alltid högsta kvalité.
            Hudson på HEK karantäner fisken i minst 8 veckor i akvarium och under denna tiden avparasiteras fisken tre gånger samt vänjs vid frysfoder, pellets och flingor.
            Resultatet ser man när man får hem dem i stort eget akvarium. De äter oftast första dagen. Allt blir så mycket lättare då


            Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
            Discus for life

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Jag vet... men jag vill inte... Det skall fungera från början!
              Ja, man kan tycka det
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av lofstrog
                Jag var hos Jörgen i Ullared tillsammans med discusmaffian från Skåne i går Tre av oss hämtade VF Discus närmare bestämt 14 st VF som nu simmar i skånskt vatten
                Är det hos Jörgen dina blivande fiskar går? Du är ju så hemlig, annars hade jag kunnat kolla in dem lite extra åt dig


                Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
                Jag är egentligen inte hemlighetsfull - men vill inte skriva för mycket, innan jag verkligen är säker på, att dom är här hos mig - i mitt kar här hos mig i Sundsvall .

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • lofstrog
                  • November 2009
                  • 989

                  Drömmen om ett Discusakvarium

                  Bara retas lite Kan inte låta bli


                  Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
                  Discus for life

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av lofstrog
                    Bara retas lite Kan inte låta bli


                    Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
                    ...retas på du.

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Ursprungligen postat av Animaniac
                      Använd autosavefunktionen här på zoopet, den finns nog för just så´na tillfällen (har också råkat ut för det, mycket irriterande). Med jämna mellanrum så sparas texten, och då dyker det upp en ruta där det står "återställ autosparat innehåll". Då får du tillbaka texten som du skrivit fram till senaste autosparningen
                      Var är den där autosave-funktionen du pratar om? Letat som 17 och hittar den inte.
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Har nu gått och rantat runt Discuskaret och gillar inte helt hur det blir vid filtret. Täckbiten för Juwel blir liksom tvådimensionell och platt. Att jag blänger missnöjt på den ändrar ju inte mycket. Men nyss kom jag på hur jag vill göra. Hade en överbliven bit av Slimlinen som jag limmar upp och ner på filterburkens vänstersida så att den oregelbundna avslutningen öppnar precis för inlopp och utlopp.

                        Men silikonet tog slut så jag behöver köpa en ny liten tub. Men hellre att det blir bra än att det går fort. Fixar det idag. Så här blir det när jag ställer upp biten mot filtret. Är helnöjd själv.
                        Klicka på bilden för större version

Namn: sista passbiten innerfiltret.jpg
Visningar: 1
Storlek: 319,5 KB
ID: 2147852
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Peter79
                          • April 2012
                          • 311

                          Drömmen om ett Discusakvarium

                          Blir ju toppen!
                          Hur har du gjort vi insugen och utblåset?

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Det som ser ut som en mörk skugga alldeles vid bak-kanten på filtret, mot bakgrunden är ett tomt område och där sitter insugsgaller och hålet för utloppet. Så det blir enkelt att göra rent och inga stillastående vattenområden. perfekt för mig.
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Tog lunchen hemma, med nyinköpt silikonlim och limmade fast biten som nu sitter i press. Tänk när man kan sitta med en espresso, pepparkaka och glo på en fastlimmad tillbehörsbit i akvariet och tycka att det är intressant. Undrar om jag med råka hamnat i nörderi? Jag menar, jag tycker faktiskt det är kul att se på biten som sitter och torkar....
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Tog lunchen hemma, med nyinköpt silikonlim och limmade fast biten som nu sitter i press. Tänk när man kan sitta med en espresso, pepparkaka och glo på en fastlimmad tillbehörsbit i akvariet och tycka att det är intressant. Undrar om jag med råka hamnat i nörderi? Jag menar, jag tycker faktiskt det är kul att se på biten som sitter och torkar....
                                Du har nog sniffat för mycket på siliconet..
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...