Drömmen om ett Discusakvarium
Kollaps
X
-
-
Du har sett mitt juwel antar jag. Där har jag limmat slimline på framsidan bara och karvat ur för toppen där det drar vatten. Då ser det helt ok ut, det är lätt att gömma det lilla svarta som blir kvarKommentar
-
Ska kolla mera noggrant direkt!Kommentar
-
Kommentar
-
Minimalt med jobb, bra resultat..Kommentar
-
Det här är det jag testat senast.
Bakgrunden platt mot bakrutan. bakre biten på filtermodulen till höger slutar så att ett insug och utloppet är helt bart. Men det upplevs bara som en skuggkant (se helbilden) , Frontsidan av filterburken sätts lite snett och tanken är att det ska ett raster långt ner och strax under ytan på den biten.
När jag ställt upp dem så ser det ut så här:
Skillnaden mot förut är att ett insug och utblås är helt öppet och det tar minimalt av vattenvolymen. Genom att vända frontsidan på filterkuben upp och ner sätter jag den rundade sidan lite omlott så stt högerhörnet ser lite rundat ut, som en trädstam.
Vad tycks?Kommentar
-
Kommentar
-
Det lär ju funka hur du än gör. Jag gillar att kunna bruka ytan framför filtret, då går det att leka lite med olika djup
Tänk dig en radda crypto eller något på den ytanKommentar
-
Christer5
-
Kommentar
-
Jajamensan. Hög som ett hus av ren akvarielycka.Kommentar
-
Kommentar
-
-
Det är inte bestämt. Men om jag sätter den rak ser klossen (einarssonsuttryck) tillverkad ut genom att vinkeln bli rak och då känns det som att jag lika gärna kan låta min älskade kloss vara svart och dölja den med växter och rötter.
Hur tänker du?Kommentar
Kommentar