Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av tanteva
    men du så underbara bilder =DDDDDD det där var en avslappningsfilm med krut i =D
    Ursprungligen postat av PiaJo

    Så vackert
    Ursprungligen postat av Mu(sic)
    Jag håller med åheim jag. Ser helt underbart ut
    Vad glad jag blir

    Lämna en kommentar:


  • Mu(sic)
    svarade
    Jag håller med åheim jag. Ser helt underbart ut

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Paddlade och umgicks med fiskarna från ytan som omväxling. Det blev en helt underbar paddeltur. Total tystnad. Vindstilla.Låt ljudet vara på....
    https://www.youtube.com/watch?v=5_VVLxPt_LY
    Så vackert

    Lämna en kommentar:


  • tanteva
    svarade
    men du så underbara bilder =DDDDDD det där var en avslappningsfilm med krut i =D

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Så roligt att du gillar det åheim Men har du bil och takräcke med kajakhållare så är det bara att paddla där du når med din bil. Syrran har en cykelvagn för kajaker och då är det bara att cykla dit.

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Ojjoj oj,, som en dröm bluewing det där var ju helt fantastiskt! Jag skulle verkligen vilja bo nära vattnet så man kunde ut när som helst för en paddeltur och lugna själen

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Paddlade och umgicks med fiskarna från ytan som omväxling. Det blev en helt underbar paddeltur. Total tystnad. Vindstilla.Låt ljudet vara på....
    Jag skapade det här videoklippet med YouTubes videoredigerare (http://www.youtube.com/editor)
    Senast redigerad av Bluewing; 23 September 2016, 16:04.

    Lämna en kommentar:


  • tanteva
    svarade
    riktigt häftig film =D

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Vackert!

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Apropå film så såg jag en härlig film i ett Guianacaraforum:

    Guianacara geayi verkar lika goda yngelvårdare som Guianacara Owroewefi

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Tjipp, tjopp, hallon på dig själv. Mysig film Eva.
    Det ser ut som om din fiskar trivs alldeles utmärkt

    Lämna en kommentar:


  • tanteva
    svarade
    men dom är ju förhärliga... hur man tittar fram och simmar bak för att ha uppsikt på sina små =D Till skillnad från mina som bara pruttar ut som å sedan inte bryr sig så mye mer.. dom får klara sig själva =P
    se bara så dom gör i mitt kar

    video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp


    Men annars så lunkar det på i alla burkar... jag har ju tillåmed fått se ett yngel ifrån pansarpandorna, men min botten är ju svartvit sand så man ser dom inte om dom inte rör på sig =P har bara sett en än så länge, men det borde finnas nån mer =D

    klart man tittar in då å då .. man kan ju inte sitta vänta på att nått händer bara =P...
    Själv fick ja ta mig ur 2.0 för det var alldeles för högt flöde där, vart nästan yr i huvet så fort allt gick där...

    tjipp tjopp hallon....

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av toggaj
    Instämmer helt med föregående. Jag har följt den här tråden länge med stor behållning. Jag har har liknande erfarenheter som du sedan jag taggade ner skötseln så att jag numera gör små förändringar, byter mindre mängd vatten, göder växterna minimalt. Fiskar och växter mår bra och de algproblem jag hade har försvunnit helt. Jag har en teori, helt ovetenskaplig förstås, att det handlar om att hitta balans i akvariet och att stora förändringar lätt stör denna balans med problem för fiskar och växter som följd.
    /Johan
    Trevligt att höra Johan. Uppskattning och glädje ger mersmak. Vi börjar bli en del på Zoopet som tycker att denna nästan intima (intim i betydelsen mycket nära) relation som utvecklas mellan oss och karen är den riktigt stora behållningen. När den uppstår så blir det samma lugna lugn inombords som i karen. Då blir långsamma förändringar självklara.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av Mu(sic)
    Håller med allihopa jag Välkommen tillbaka. Jag har saknat dej
    Åh Cathrin, vad mysigt det känns att få höra sådana ord

    Lämna en kommentar:


  • toggaj
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell

    Just så!
    Och sedan kan man dra sig tillbaka, ty ingen vill veta vad det är man sysslar med!
    Det finns visst de som vill veta och lära!
    /j
    Johan

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...