Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Bluewing
    svarade
    He he, skrev vi samtidigt?

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ser att du är inne nu, Johnny!
    Det måste väl ändå finnas stoff till en ny uppdatering, eller hur?

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Roligt att ni delar min glädje! Är fortfarande i ett rosa moln efter bröllopet.
    Men på tal om romantik. Det är typiskt när jag låter karen vara ett tag då verkar det vara bra för fiskarnas kärleksliv:

    Mina Guianacara Owroewefi har lekt igen
    Det lustiga är att jag sänkte tempen till 27 i karet. Men mina verkar vilja ha som nu 29 grader.
    Jag har lite högre för min sista diskus som återhämtat sig och upptäckt Tabimin och annan malföda. Så han är helt galen i olika maltabletter nu ett tag, men ratar allt annat. Så han börjar bli trind så smått.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Toppenfint!

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Väldigt vackert par!

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Väldigt vackert par, din dotter är en avbild av sin mamma (inget ont menat Johnny)

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Mu(sic)
    svarade
    Vilket vackert par!

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Har varit osynlig här på forumet ett tag nu pga att min yngsta dotter gifte sig nu i lördags. Mycket att ta in och smälta. Har nog haft den härligaste upplevelsen sedan jag blev pappa. Då kommer karen en bit ner på listan. Här är några bilder på min dotter och hennes nyblivna man. Fiskarna mår annars alldeles utmärkt. Återkommer med lite bilder från karen framöver.
    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1047.jpg
Visningar: 121
Storlek: 180,4 KB
ID: 2359316 Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1044.jpg
Visningar: 136
Storlek: 126,4 KB
ID: 2359317 Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1049.jpg
Visningar: 144
Storlek: 115,1 KB
ID: 2359318 Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1123.jpg
Visningar: 132
Storlek: 162,6 KB
ID: 2359319

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Jävla go' film!
    Jag tror skarpt på dina funderingar kring discusen. Blir lugnt och gôtt.
    Själv väntar jag med discus tills nästa kar står färdiglimmat.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Nu är det ett himla drag i karet. Det är lite spattigt nu när det inte är yngel i karet längre. Tog en film av Owroewefi-karet igen:

    Det tråkiga är nog att den kvarvarande diskusen verkar börja må sämre. När han lämnar in så småningom så blir det vila från diskus ett tag. Däremot kan jag gott tänka mig nya spännande Guianacaror i andra kar.
    Senast redigerad av Bluewing; 08 August 2016, 17:49.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Mm.. Det är väl det det gör.. men det får bli senare, har inte kommit över de förra än riktigt.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Åh, längtar efter mina woffar... Får bli sånna i framtiden så är det bara
    Klart att det fattas woffar i dina kar

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Åh, längtar efter mina woffar... Får bli sånna i framtiden så är det bara

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Tackar Eva! Alla yngel simmar nu i ett eget kar på uppväxt inför försäljning utom ett som är en listig typ. Tror det är yngelgruppens smartskaft deluxe turbo Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3415.jpg
Visningar: 128
Storlek: 133,1 KB
ID: 2358351
    Tittar du på bilden så ser du att det riktigt lyser av intelligens från ögonen på detta extremt rymningsbenägna yngel. Lyckas jag inte med fällan så får han/hon/hen vara kvar i karet som belöning. Smarthet skall belönas, såsom jag ser det.

    Lämna en kommentar:


  • tanteva
    svarade
    tjena mors... jag tror att om man tillsätter gödning i botten och i vattnet redan från början så blir det liksom inte balands med det som tillkommer ifrån fiskarna sedan.. men det e jag det =p
    uppenbarligen kan man visst ha det men så kräver det mer vattenbyten ....det är vad jag fått det till efter å ha läst hos dig å mats..=D

    skön filur den där svarta tuggmaskinen =D

    å fin fälla =D

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...