Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av tanteva
    äter inte stora woffar å discus några guppys ? tänkte de har ju stora munnar i vart fall ..... men visst är det så att man får står sitt kast när man skaffat guppys... så där det =D
    Nja. Woffarna söker föda ganska lågt dvs. botten upp till mitten av karet ungefär. Guppyyngel föds ju vid ytan och håller sig där. Men i stora Woffekaret har jag ju Skalarer som skulle kunna ta sig tvärs genom glaset för att ta ett yngel. Bästa yngelrövaren på den här sidan om månen, Eva.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av Mu(sic)
    Vad roligt med en fisk-uppdatering Dom ser jättefräscha ut
    Roligt att du tycker båda sakerna Cathrin

    Lämna en kommentar:


  • tanteva
    svarade
    äter inte stora woffar å discus några guppys ? tänkte de har ju stora munnar i vart fall ..... men visst är det så att man får står sitt kast när man skaffat guppys... så där det =D

    Lämna en kommentar:


  • Mu(sic)
    svarade
    Vad roligt med en fisk-uppdatering Dom ser jättefräscha ut

    Lämna en kommentar:


  • tanteva
    svarade
    se det lite av att skaffa sig ... pest att skaffa guppy.... =p jag har fått så många nu så jag måste bara flytta över dom... de andra fiskarna gillar det inte.. för tillfället har jag dessutom 2 *större* pumpar gående med makaroner i för ett 200 liters minst, plus skum... och vadd... =P.. men jag skall ge bort ett stort gäng snart, en kompis ville ha =D va bra sa jag hur många ?... så jag skall i vart fall ha dom i en egen karantän innan dom flyttar för säkerhets skull med... =*)

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av tanteva
    dom där barberna är ju urläckra för lite större kar =D jag skulle nästan bara få ha sådana i mitt kar... men dom är så snygga =D
    å en snygg mosaik gurami tittatde förbi såga jag =D nu tror jag det är dags för lite foton om alla dina kar... nån dag när inte jobbet sugit musten ur dig ;-)
    Nu har jag ju bara två kar till som är igång förutom dessa två. Men Purpurhuvudsbarber är en vacker humörhöjande fisk som varmt rekommenderas.
    Ursprungligen postat av KJE

    Dom såg rätt så stora ut, snart säljklara gissar jag?
    Japp de är väl ca 35-40 mm nu. Det smått komiska är att även om de är svåra att få tag på så är de uppenbarligen inte helt lättsålda, vilket skapar ett bekymmer i sig. Så de senaste kullarna har fått "försvinna" av sig självt.
    Ursprungligen postat av tanteva
    har du med guppys ... =D
    Har man skaffat Endlers så är det som att ha fått ett virus. De är överallt och är omöjliga att ta bort och jag kan inte avliva en frisk fisk och vill inte heller. Detta karet var helt tömt efter det att jag sålde alla guppys i det. Fyllde på vattnet och tog över Woffarna. Vad hittade jag då? Jo några guppys som måste hållit andan en timme minst. Enda sättet att få bort Guppys är att skaffa Skalarer i karet. Men nu har jag gett upp och inser att deras avkommor kommer att följa med till ålderdomshemmet.
    Senast redigerad av Bluewing; 17 October 2016, 11:24.

    Lämna en kommentar:


  • tanteva
    svarade
    har du med guppys ... =D

    Lämna en kommentar:


  • KJE
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Här är förresten de senaste ynglen av Woffarna
    Dom såg rätt så stora ut, snart säljklara gissar jag?

    Lämna en kommentar:


  • tanteva
    svarade
    dom där barberna är ju urläckra för lite större kar =D jag skulle nästan bara få ha sådana i mitt kar... men dom är så snygga =D
    å en snygg mosaik gurami tittatde förbi såga jag =D nu tror jag det är dags för lite foton om alla dina kar... nån dag när inte jobbet sugit musten ur dig ;-)

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Här är förresten de senaste ynglen av Woffarna

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H

    Det skulle inte alls förvåna mig om dina förökar sig, hos mig är dom flesta liksom svarta "all over", och det är nog inga sporkapslar

    //Inger
    Jag tror det handlar om svartsjuka, Inger. Det förstör så mycket. Säkert också för Javaormbunkar.

    Lämna en kommentar:


  • KJE
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H

    Det skulle inte alls förvåna mig om dina förökar sig, hos mig är dom flesta liksom svarta "all over", och det är nog inga sporkapslar

    //Inger
    Aha, vad trist

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av KJE

    Mina har fått svarta fläckar under nu, men jag har för mig att jag har läst att det är ett sätt för dom att föröka sig, någon slags sporkapsel
    Det skulle inte alls förvåna mig om dina förökar sig, hos mig är dom flesta liksom svarta "all over", och det är nog inga sporkapslar

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • KJE
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H
    Japp det är windelöv och trident, javaormbuskarna som jag har haft förr blir svarta dom med.

    //Inger
    Mina har fått svarta fläckar under nu, men jag har för mig att jag har läst att det är ett sätt för dom att föröka sig, någon slags sporkapsel

    Lämna en kommentar:


  • KJE
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Jag upplever det som att alla fiskar mår bra egentligen.
    Du kan se här på Diskusen, Scalarerna och Woffarna:
    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0119.jpg
Visningar: 107
Storlek: 250,4 KB
ID: 2361532Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0133.jpg
Visningar: 143
Storlek: 125,9 KB
ID: 2361533Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0114.jpg
Visningar: 134
Storlek: 163,4 KB
ID: 2361534Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0127.jpg
Visningar: 110
Storlek: 244,4 KB
ID: 2361535Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0124.jpg
Visningar: 128
Storlek: 145,2 KB
ID: 2361536Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0129.jpg
Visningar: 104
Storlek: 288,7 KB
ID: 2361537
    Härliga bilder, gillar särskilt närstudierna

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...