Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H

    Tycker inte att det bådar gott att du drar ner på kar Johnny, men du har väl din skäl. Tanken har även funnits hos mig, att jag bara ska ha två kar igång.

    //Inger
    Drar ner och drar ner? Jag har 4 kar igång så det är full rulle ändå Inger. 4-6 kar gör ju att man kan köra med flera olika upplägg. Sedan har jag dessutom ett nano som jag möjligen kommer att göra en plantera enbart växter i ev. även några räkor. 180 Vision kan komma att ställas upp på mitt arbetsrum. Just nu är det hetaste spåret.

    Lämna en kommentar:


  • tanteva
    svarade
    så underbara ni är =D

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Och jag kommer ihåg när de lekte i en kokosnöt. Jag var så himla lycklig när det blev yngel. Det var som om jag lyckats med en månlandning. Mitt rum var översvämmat med artemia i olika kläckningsstadier. När jag sedan sålde ynglen så var det som att donera en kroppsdel.
    Haha!
    Ja, jädrar vilka flashbacks man får...
    Härligt!

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Och jag kommer ihåg när de lekte i en kokosnöt. Jag var så himla lycklig när det blev yngel. Det var som om jag lyckats med en månlandning. Mitt rum var översvämmat med artemia i olika kläckningsstadier. När jag sedan sålde ynglen så var det som att donera en kroppsdel.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Ja visst är det det. Ibland så känns det speciellt att hålla en art som jag började med för 50 år sedan.
    I'm holding with you! Paletter var mina första ciklider när det begav sig - för nästan lika länge sedan.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    En palettciklidhona har nu fått sin tredje hane på tre år. En ung snygg kille är redo för lite flört.Trivs bra med paletter överlag. En vacker art från förr som funkar lika bra idag.


    För övrigt hållit på med karen hela dagen. Mitt 180 vision står numera i garaget. Hemma är det bara två Lido 200 samt 120 samt ett Vision 450 som är igång nu. Det passar mina behov i dagsläget.
    Har lagt ut en teaser till syrran om att låna mitt vision 180. Vi får se om jag får henne på kroken.
    Tycker inte att det bådar gott att du drar ner på kar Johnny, men du har väl din skäl. Tanken har även funnits hos mig, att jag bara ska ha två kar igång.

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Aaaah, det é la ändå för gôtt att se lite paletter här på forumet igen! En härlig ciklid!
    Ja visst är det det. Ibland så känns det speciellt att hålla en art som jag började med för 50 år sedan.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Aaaah, det é la ändå för gôtt att se lite paletter här på forumet igen! En härlig ciklid!

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    En palettciklidhona har nu fått sin tredje hane på tre år. En ung snygg kille är redo för lite flört.Trivs bra med paletter överlag. En vacker art från förr som funkar lika bra idag.


    För övrigt hållit på med karen hela dagen. Mitt 180 vision står numera i garaget. Hemma är det bara två Lido 200 samt 120 samt ett Vision 450 som är igång nu. Det passar mina behov i dagsläget.
    Har lagt ut en teaser till syrran om att låna mitt vision 180. Vi får se om jag får henne på kroken.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av tanteva
    jo det är nog vanesak det där... hur dom ser ut =) själv har jag just fått hem en fjärilshona till så nu är dom 3 i vart fall.... =) och sedan jag fått ut guramisarna har jag fått annan lunk i karet... =)
    Låter gott det där Eva.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av KJE

    Det ser härligt ut
    Tack för kommentaren. Det är riktigt härligt om man nu gillar glädje och harmoni i karet.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell



    Halloj Johan och Johnny.

    Till att börja med vill jag säga att ditt kar, Johnny, är otroligt vackert - och i samma veva svara Johan att Regnbågsfiskar inte är aktuellt för min del (jag har andra planer ).
    Däremot skulle jag varmt rekommendera R-fiskar till alla de människor som frågar vad de skall ha i sina (tillräckligt stora) kar, där kriterierna är; färg och rörelse - i fredlig harmoni.
    Det är bara att titta på Johnnys film, så är lösningen klar.

    Tack Mats!

    Lämna en kommentar:


  • tanteva
    svarade
    jo det är nog vanesak det där... hur dom ser ut =) själv har jag just fått hem en fjärilshona till så nu är dom 3 i vart fall.... =) och sedan jag fått ut guramisarna har jag fått annan lunk i karet... =)

    Lämna en kommentar:


  • KJE
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Så här ser nykomlingarna ut och en av ungdomarna är lite på gång att skifta färg:
    Det ser härligt ut

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Marten64

    Gött Mats! Tack för detta klipp. Känner du hur regnbågsfröet börjar spira inom dig?

    Johan
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Så här ser nykomlingarna ut och en av ungdomarna är lite på gång att skifta färg.
    Halloj Johan och Johnny.

    Till att börja med vill jag säga att ditt kar, Johnny, är otroligt vackert - och i samma veva svara Johan att Regnbågsfiskar inte är aktuellt för min del (jag har andra planer ).
    Däremot skulle jag varmt rekommendera R-fiskar till alla de människor som frågar vad de skall ha i sina (tillräckligt stora) kar, där kriterierna är; färg och rörelse - i fredlig harmoni.
    Det är bara att titta på Johnnys film, så är lösningen klar.


    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...