Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Bluewing
    svarade
    Var beställde du det och vilka delar köpte du och till vilken längd och vad blev det för pengar?
    Ska byta samtliga mina ramper på sikt så det är högintressant.
    Vänligen Nicke Nyfiken

    Lämna en kommentar:


  • KJE
    svarade
    Nu är det beställt, det ska bli spännande att se hur det fungerar, med lite tur så kan jag sälja den vanliga T5-rampen som följer med också, i oanvänt skick borde den ju vara säljbar

    Lämna en kommentar:


  • KJE
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Jag är nog ännu nöjdare än vid uppstart då det visar sig att mina växter mår bättre, men alger sämre hur det nu kan vara så.
    Ned och uppdimning är under 10 minuter och fungerar som det ska.
    Månljus funkar inte då timern är väldigt enkel. Då får man köra ett enda rör som månljus och med separat dimmer på just den, men det blir då en särdeles dyr lösning. Juwels lösning har jag ju inte testat men blir nyfiken på.

    Grejen med SERA´s lösning är väl just dimmer möjligheten. Vill du ha en mörkare belysning så kommer den ihåg det senaste maxläget. Det lilla jag kan hitta om Juwels lösning är väl att den inte är dimmerbar?

    Nu hittade jag det också. Ja då har den allt som SERA har.
    Tack för svaret, då provar jag nog min lycka med Juwels, det är just kombinationen av månljus och dimmning både vid tändning och släckning som jag är ute efter, allt med en enhet så att säga

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Nu hittade jag det också. Ja då har den allt som SERA har.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Grejen med SERA´s lösning är väl just dimmer möjligheten. Vill du ha en mörkare belysning så kommer den ihåg det senaste maxläget. Det lilla jag kan hitta om Juwels lösning är väl att den inte är dimmerbar?

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av KJE

    Jag har beställt ett Lido 200 och funderar på att byta ut orginalbelysningen till någon form av LED-lösning, antingen Juwels egna helialux, Econlux sunstrip eller Sera Led X-change och när jag sökte i forumet på Seras så kom din tråd upp Så jag tänkte fråga vad du dyker om systemet efter att ha haft det några månader? Jag undrar också om det går att i likhet med Juwel-systemet få systemet att visa månljus på natten samt dimma upp och ned vid gryning/skymning?
    Jag är nog ännu nöjdare än vid uppstart då det visar sig att mina växter mår bättre, men alger sämre hur det nu kan vara så.
    Ned och uppdimning är under 10 minuter och fungerar som det ska.
    Månljus funkar inte då timern är väldigt enkel. Då får man köra ett enda rör som månljus och med separat dimmer på just den, men det blir då en särdeles dyr lösning. Juwels lösning har jag ju inte testat men blir nyfiken på.

    Lämna en kommentar:


  • KJE
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Har nu bytt till SERA Led X-Change i mitt Lido 200. Mycket nöjd. Bytte allt på 10 min. :-)


    Skimret som är som om solen sken ner genom ytan är så otroligt vackert.
    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Jag har beställt ett Lido 200 och funderar på att byta ut orginalbelysningen till någon form av LED-lösning, antingen Juwels egna helialux, Econlux sunstrip eller Sera Led X-change och när jag sökte i forumet på Seras så kom din tråd upp Så jag tänkte fråga vad du dyker om systemet efter att ha haft det några månader? Jag undrar också om det går att i likhet med Juwel-systemet få systemet att visa månljus på natten samt dimma upp och ned vid gryning/skymning?

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av KJE

    Mossan gör sig riktigt bra i den fina inredningen Är det Javamossa eller någon annan sort?
    Tack! Det är Taiwan Moss.

    Lämna en kommentar:


  • KJE
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Skönt att det finns mossfantaster här på forumet. Inget går upp mot en rejäl mossboll som min mormor brukade säga.
    Mossan gör sig riktigt bra i den fina inredningen Är det Javamossa eller någon annan sort?

    Lämna en kommentar:


  • tanteva
    svarade
    den mossan var inte att leka med =D jag tror jag har julgransmossa i min 56a... för den börjar växsa så som dom gör vilt hoppas jag... påminner om julgranar.. =D det akvariet börjar bli övervuxet men det får stå lite till i sann låt stå mats känsla =D

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Skönt att det finns mossfantaster här på forumet. Inget går upp mot en rejäl mossboll som min mormor brukade säga.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Den kan du visa femhundra miljoner gånger till! Toppstuff!

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Sedan visar jag för femhundramiljonte gången min mossodling med diverse fiskar:

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H
    Avslappnande är ordet när jag ser din film Johnny .

    //Inger
    Så roligt att den smittade som det var tänkt

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Avslappnande är ordet när jag ser din film Johnny .

    //Inger

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...