Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jesper Broman
    • November 2012
    • 3445

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Ja du Jesper. Du vet ju själv hur det blir när man är sjuk och tror man "aldrig" ska bli frisk. Det sätter sig i hjärnan så småningom. När det släpper då är livet liksom nyfött igen
    Ja jag förstår vad du menar.
    Härligt mycket glädje i denna tråden idag och det smittar av sig känner jag

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Den sortens smitta är ju enbart av godo
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Christer5
        • July 2015
        • 915

        Helt underbart att du blivit frisk från sjukdom och livet kan bli normalt igen och till och med bättre

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Gillar hela ditt inlägg Johnny, blir bara så glad av det du skriver.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Ursprungligen postat av Inger H
            Gillar hela ditt inlägg Johnny, blir bara så glad av det du skriver.

            //Inger
            Då är vi minst två Inger!
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Sedan vet ju du Inger att det blir ännu roligare här hemma framöver. Vi har liksom bestämt oss för att skaffa en hund till. Vi kommer att skaffa en ytterligare Flatcoated Retriever efter årsskiftet mot våren/sommaren.
              Här är tjejen Cilla som ska få en "syster".
              Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0094.jpg
Visningar: 1
Storlek: 205,5 KB
ID: 2172354
              Tidigare har jag varit emot att skaffa två hundar. Men nu fattar jag inte varför det. Så nu är både jag och min fru som små otåliga barn. Så det är bara bra att sommaren närmar sig till slut så att vi får vår valp
              Senast redigerad av Bluewing; 06 August 2015, 20:32.
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Ursprungligen postat av Christer5
                Helt underbart att du blivit frisk från sjukdom och livet kan bli normalt igen och till och med bättre
                Helt rätt Christer, så är det. Till alla delar. Samtidigt så är det viktigt att få känna på hur det är när man inte får hjälp, och är helt utlämnad till en sjukdom och sin egen mentala styrka. Dessutom hur viktigt det är att ha turen att få tag i en riktigt bra läkare. Förstår på ett helt annat sätt hur folk har det som går med långa sjukdomsperioder och känner sig ensamma och maktlösa. Så livet blir verkligen mycket bättre efteråt. Det är så mycket rädslor och hinder man har för att man är rädd för vardagsbekymmer eller tillfälliga besvär. Att få en sådan utbildning som en lång sjukdom innebär gör ju att det mesta i ett normalt liv plötsligt är bra, lätt och roligt. Just nu kan jag bara sitta och flina för att det går att andas. Det gör man ju å andra sidan ofta. Så det blir mycket flinande om dagarna nu.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Christer5
                  • July 2015
                  • 915

                  Andas ofta och väl samt flina kopiöst ofta

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Bluewing
                    Sedan vet ju du Inger att det blir ännu roligare här hemma framöver. Vi har liksom bestämt oss för att skaffa en hund till. Vi kommer att skaffa en ytterligare Flatcoated Retriever efter årsskiftet mot våren/sommaren.
                    Här är tjejen Cilla som ska få en "syster".
                    [ATTACH=CONFIG]76922[/ATTACH]
                    Tidigare har jag varit emot att skaffa två hundar. Men nu fattar jag inte varför det. Så nu är både jag och min fru som små otåliga barn. Så det är bara bra att sommaren närmar sig till slut så att vi får vår valp
                    Japp, en syster som kanske får ett namn som börjar på Z . Flattar gillar dessutom väldigt mycket att få ett syskon, Cilla kommer att älska denna kommande syster yster

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Ursprungligen postat av Christer5
                      Andas ofta och väl samt flina kopiöst ofta
                      Japp så där är det numera
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Ursprungligen postat av Inger H
                        Japp, en syster som kanske får ett namn som börjar på Z . Flattar gillar dessutom väldigt mycket att få ett syskon, Cilla kommer att älska denna kommande syster yster

                        //Inger
                        Så kommer det att bli. Hundar och egentligen djur över huvud taget har ju en sanslöst läkande effekt. De dagar jag tappade sugen då var Cilla som limmad vid kroppen. På natten runt mitt huvud som en pälsmössa. Så hon liksom kärleksbombade bort mörka tankar och känslor. Så då måste ju nästan två kärleksbombande pälsmössor vara dubbelt så bra som en? Så egentligen är hela saken strikt logisk om man ser så på saken.
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Härligt att höra om både att du är "frisk" och om den nya vovven
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Så kommer det att bli. Hundar och egentligen djur över huvud taget har ju en sanslöst läkande effekt. De dagar jag tappade sugen då var Cilla som limmad vid kroppen. På natten runt mitt huvud som en pälsmössa. Så hon liksom kärleksbombade bort mörka tankar och känslor. Så då måste ju nästan två kärleksbombande pälsmössor vara dubbelt så bra som en? Så egentligen är hela saken strikt logisk om man ser så på saken.
                            Känner igen det du skriver, våra hundar läser våra sinnesstämmningar som en öppen bok. Så var beredd på dubbla mössor både i vått och i torrt :-)

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Tack Pia för omtanken. Ska bli häftigt med två hundar. Cilla är dessutom en klok hund så vi kommer att vara tre föräldrar till vår nästa valp.
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Ursprungligen postat av Inger H
                                Känner igen det du skriver, våra hundar läser våra sinnesstämmningar som en öppen bok. Så var beredd på dubbla mössor både i vått och i torrt :-)

                                //Inger
                                Jo så är det. Men när det som det nu är, mycket glädje och en luftig känsla här hemma. Då är hon istället en lycko och busgenerator av hög kaliber. Ju mer vi skrattar desto spattigare blir hon. Så mörka känslor botas och ljusa förstärks. Det är häftigt egentligen.
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...