Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Varmt GRATTIS till duktiga vackra Cilla och till hennes duktiga matte
    En bra torsdag .

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Så roligt med både fisklek och hundchampion
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Mu(sic)
        • March 2012
        • 2305

        Viltspårschampion smäller högt det med Va kul!

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Precis! Jag som alltid älskat svamp! Nu har jag en alldeles egen kärleksfull champi(nj)on hemma
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Mu(sic)
            • March 2012
            • 2305

            Ni kan helt säkert lära henne hitta kantareller och sånt. Retrievers är duktiga på ALLT

            Kommentar

            • Mr Woods
              • March 2013
              • 3409

              Ursprungligen postat av Mu(sic)
              Ni kan helt säkert lära henne hitta kantareller och sånt. Retrievers är duktiga på ALLT
              Kantareller kan du enkelt träna henne att hitta eftersom de doftar aprikos!

              Nu är jag inte så förtjust i varken kantareller eller aprikoser... Undrar om man kan träna hundar att leta rätt på champinjoner eller mandelriska istället.

              Vilda champinjoner doftar sååååå gott!
              Det gör definitivt inte mandelriska, men i gengäld smakar den gudomligt!
              Senast redigerad av Mr Woods; 02 July 2015, 21:24.

              Kommentar

              • Mr Woods
                • March 2013
                • 3409

                Ursprungligen postat av Bluewing
                Här hemma så är det bara bra. Pga alla yngel i karet så har jag matat på en del mer nu. Det innebär en snigelexplosion.
                Testade denna SERA Snail Collector och är helnöjd. Jag fyller den lätt på en natt med minst 300 malajer.
                [ATTACH=CONFIG]76705[/ATTACH]
                En sådan skall jag köpa! Matar ett grand för mycket jag med...

                Kommentar

                • Einarsson
                  • May 2012
                  • 2956

                  Jag har aldrig haft sniglar. :O Svälter jag mina fiskar tro? ;O Men jag är bara glad, jag avskyr sniglar över allt annat. Usch.
                  350L Diskus

                  Kommentar

                  • Mr Woods
                    • March 2013
                    • 3409

                    Ursprungligen postat av Einarsson
                    Jag har aldrig haft sniglar. :O Svälter jag mina fiskar tro? ;O Men jag är bara glad, jag avskyr sniglar över allt annat. Usch.
                    Fast jag har ju slängt i dem med flit, och de blir inte så många om man inte överutfordrar. Malajer håller sig normalt nedgrävda under dagtid.

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Chillar lite i hängmattan i paradiset. Myggprylen igång under hängmattan. Susar från en lätt sommarbris i träden. Fåglarna kvittrar lyckligt. Knäpptyst i övrigt. Ahhhhhhh [emoji41]Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1435916911.389187.jpg
Visningar: 1
Storlek: 462,0 KB
ID: 2172182
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Einarsson
                        • May 2012
                        • 2956

                        Naturen är ju underbar såhär års. Var ute på min MTB häromdan och bombade runt i skogen, gjorde en rejäl vurpa när fjädringen bottnade vid ett hopp, flög typ igenom en buske och landade mjukt och fint på en massa mossa, insåg då att jag kan ligga kvar här på rygg och chilla 5-10 minuter för det var så stilla och fint i naturen. Mer charmig och underbar träningsform finns inte när det tom finns lycka att finna i ett misslyckande. ;D
                        Senast redigerad av Einarsson; 03 July 2015, 11:14.
                        350L Diskus

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Bluewing
                          Chillar lite i hängmattan i paradiset. Myggprylen igång under hängmattan. Susar från en lätt sommarbris i träden. Fåglarna kvittrar lyckligt. Knäpptyst i övrigt. Ahhhhhhh [emoji41][ATTACH]76709[/ATTACH]
                          I vårat paradis har vi haft 31,5 grader idag. Hörde just på radion, att Västernorrland har haft den varmaste temperaturen i Sverige idag - uppmätt i Kramfors. Gillar inte alls denna hemska värme, då jag helt går i slowmotiontakt. Temp i regnbågskaret ligger på 30 grader, inte så bra alls.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Mu(sic)
                            • March 2012
                            • 2305

                            Här är det möjligt att öppna och vädra först nu. Det var 29 grader i skuggan hela dagen och jag har parkering och garagetak precis utanför så jag öppnar inte nånting förrän det är svalt. På det sättet har jag behållit en behaglig temp på 25 grader inne. och tempen har hållit i karen också. Jag trivs inte alls med hetta och gassande sol men det skulle ju vara trevligt att ligga i en hängmatta på balkongen nu på kvällskvisten. Med en stooor GT

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av Bluewing
                              Chillar lite i hängmattan i paradiset. Myggprylen igång under hängmattan. Susar från en lätt sommarbris i träden. Fåglarna kvittrar lyckligt. Knäpptyst i övrigt. Ahhhhhhh [emoji41][ATTACH]76709[/ATTACH]
                              Ser jäkligt gott ut!
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Ursprungligen postat av Einarsson
                                Naturen är ju underbar såhär års. Var ute på min MTB häromdan och bombade runt i skogen, gjorde en rejäl vurpa när fjädringen bottnade vid ett hopp, flög typ igenom en buske och landade mjukt och fint på en massa mossa, insåg då att jag kan ligga kvar här på rygg och chilla 5-10 minuter för det var så stilla och fint i naturen. Mer charmig och underbar träningsform finns inte när det tom finns lycka att finna i ett misslyckande. ;D
                                Ja det där låter ju underbart Gissar att det varit annorlunda med en sten under mossan....
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...