250L blir 1440

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • KristianE
    • April 2012
    • 1443

    Japp, en Hero3 Silver.
    Av någon anledning funkar inte filmen just nu, men den kommer väl tillbaka
    //Kristian
    Följ mitt 1440l SA projekt på
    http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

    Kommentar

    • david87
      • June 2005
      • 710

      Sv: 250L blir 1440

      Tips är ju att ta bort ljudet från kameran och lägg på nån lugn låt istället
      I övrigt härlig film

      Skickat från min ST27i via Tapatalk 2

      Kommentar

      • KristianE
        • April 2012
        • 1443

        Jo, men det är ju så jävla pillrigt att hitta något som är vettigt i deras arkiv...
        Fixat.
        Senast redigerad av KristianE; 30 September 2013, 22:42.
        //Kristian
        Följ mitt 1440l SA projekt på
        http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

        Kommentar

        • Likan
          • April 2012
          • 2611

          Cool film!
          450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13133

            Ursprungligen postat av KristianE
            Jo, men det är ju så jävla pillrigt att hitta något som är vettigt i deras arkiv...
            Fixat.
            tråkigt, det är mycket treligare att få höra liveljudet, ger ju dykkänslan!!!
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            • KristianE
              • April 2012
              • 1443

              Äh, det var ju typ bara lite knirkljud från fästet. Inget dykbubbel eller regulatorljud...
              //Kristian
              Följ mitt 1440l SA projekt på
              http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

              Kommentar

              • KristianE
                • April 2012
                • 1443

                Jag konstaterade just att mina nyckelhål än en gång har gått och lyckats få fram något som rör på sig. Den här gången har dom valt en lämpligare plats så dom har nattbelysning. Jag kan däremot inte se hur pass långt gångna dom är då det är längst bak i akvariet lite lagom bakom svärdplantan. Jag gjorde ett försök att filma men samtidigt vill jag inte störa mer än nödvändigt.
                Vi hoppas på bättre lycka den här gången.
                //Kristian
                Följ mitt 1440l SA projekt på
                http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                Kommentar

                • KristianE
                  • April 2012
                  • 1443

                  Kan bara konstatera att mina fjärilsciklider verkar trivas. Dom pickar runt och myser i största allmänhet. Vissa av dom börjar färga ut riktigt bra också, andra har mindre färger men ser ändå bra ut i färgen på något vis...
                  I förgrunden ser man ju tydligt en som är väl utfärgad, och i bakgrunden ser man en som är blek men som sagt ändå känns bra i färgen bara annorlunda...

                  Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_20131007_192331.jpg
Visningar: 1
Storlek: 192,2 KB
ID: 2149867


                  Dessutom fick jag en trevlig syn när jag kom hem i dag. Nyckelhålen hade frisimmande yngel som dom nu vallar runt i akvariet. Måste bara komma på något som jag kan stödmata dom med, har läst någonstans att smulad äggula ska funka skapligt och ägg har jag i mängder hemma...
                  //Kristian
                  Följ mitt 1440l SA projekt på
                  http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                  Kommentar

                  • Jesper Broman
                    • November 2012
                    • 3445

                    Sv: 250L blir 1440

                    Dom fjärilarna ser väldigt fina ut

                    Kommentar

                    • KristianE
                      • April 2012
                      • 1443

                      Mycke fjärilar nu, men dom är ju så fina och gillar att visa upp sig.

                      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_20131009_204233.jpg
Visningar: 1
Storlek: 161,2 KB
ID: 2149907

                      En av dom stora jag köpte, misstänker att det är en hane.
                      Tanken var att det skulle bli en fotobomb, men så blev inte fallet. Det var en bild som var presentabel av 30-40stycken, blä för mobilkamera ibland (oftast).
                      //Kristian
                      Följ mitt 1440l SA projekt på
                      http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                      Kommentar

                      • ettfettbranamn
                        • December 2010
                        • 3424

                        Synd att de inte blir 20-25cm.. De är snygga.
                        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                        Normaliseringsprocessen..
                        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                        Kommentar

                        • KristianE
                          • April 2012
                          • 1443

                          Det hade iofs varit sjukt coolt faktiskt.
                          Du får börja bedriva avel för att få fram så stora exemplar som möjligt!
                          //Kristian
                          Följ mitt 1440l SA projekt på
                          http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                          Kommentar

                          • LS10
                            • November 2010
                            • 258

                            Lite nyfiken på hur det går för dina fjärilar? Ser "flocken" fin ut eller är det någon/några som har blivit hackkycklingar?
                            Har ännu inte bestämt mig om jag ska köra en grupp fjärilar i mitt kar. Senaste besöket i en zooaffär där hälften var mobbade och såg ut som små utsvultna krak avskräckte mig lite..

                            Kommentar

                            • KristianE
                              • April 2012
                              • 1443

                              Det går bra, inga hackkycklingar. Dom är så fridfulla och trevliga, några har muckat lite för att försöka muta in revir och jag trodde länge att jag hade haft lek eftersom en hane stod och vaktade över ett löv på ena svärdplantan.

                              Annars så myser dom mest runt och pickar på botten å letar mat.

                              I övrigt i karet så har jag Nyckelhålsciklider som leker nästintill konstant. Tyvärr klarar sig bara kullen 1-2 dagar innan den försvinner, jag vet inte om det är föräldrarna eller några andra som äter upp dom. Just nu står dom och vaktar utan frisimmande. Med lite tur kanske dom klarar sig lite längre den här gången.

                              Jag har suttit och kollat lite filmer på nätet om mina övriga fiskars mer naturliga biotoper. Har ju länge funderat på ett lite renare växtakvarium och i sånna fall minska ner växterna till ett minimum i min stora burk. Tänkte i princip bara ha mina svärdplantor kvar i stora burken då och sen öka på med rötter, löv och "bråte"...
                              Flytta över co2systemet till växtburken och kanske då även mina fjärilar som gillar lite mer tätplanterade miljöer.
                              Eventuellt ramlade jag över en gratisburk på typ 150x40x40 som man kanske skulle ta å göra något kul med. Vi får se vad framtiden har att utvisa.
                              //Kristian
                              Följ mitt 1440l SA projekt på
                              http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                              Kommentar

                              • LS10
                                • November 2010
                                • 258

                                Kul att det går så bra med fjärilarna!
                                För min del blev det inga fjärilar, såg en jätte fin A.baenschi hane så kunde inte låta bli att låta honom och hans tjej flytta in och sen har jag även köpt ett par laetacara dorsigera.

                                Men kommer säkert få lite abstinens efter fjärilar, det var den första dvärgcikliden som jag hade, så hoppas kunna få se en del bilder på dina finingar framöver istället.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...