250L blir 1440

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Jo, men du är ju The Keymaster!

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      Hehe, Keeper of the Seven Keyhole cichlids...
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • KristianE
        • April 2012
        • 1443

        Var ju tvungen att filma några sekunder också så att man ser dom lite bättre.
        //Kristian
        Följ mitt 1440l SA projekt på
        http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Fantastiskt fint!

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Tummarna upp, Kristian!
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              250L blir 1440

              Är så avundsjuk!!!! riktigt kul!
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • KristianE
                • April 2012
                • 1443

                Tack tack.
                Dom lever fortfarande, nu är ju frågan hur jag ska få dom att överleva. Det finns ju ganska mycket gojs på botten och på rötterna som dom verkar picka på/i. Behöver jag stödmata för att dom ska ha möjlighet att klara sig eller kommer dom klara sig på det som akvariet har att erbjuda tills dom är stora nog att äta den minsta maten jag har (dr.Bassler granulat i storlek small)?
                //Kristian
                Följ mitt 1440l SA projekt på
                http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                Kommentar

                • KristianE
                  • April 2012
                  • 1443

                  Ack den lycka som varar för evigt. Inga yngel kvar när jag kom hem efter jobbet i dag. Ja ja bättre lycka nästa gång.
                  Får väl skaffa någon form av nattlampa så kanske dom klarar sig bättre. Har ju både hungriga tetror och corydoras som är skapligt nattaktiva.
                  //Kristian
                  Följ mitt 1440l SA projekt på
                  http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Då hoppas vi på bättre lycka nästa gång!
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av KristianE
                      Var ju tvungen att filma några sekunder också så att man ser dom lite bättre.
                      https://www.youtube.com/watch?v=Eo1m...e_gdata_player
                      Mysig film Så synd att inga yngel klarade sig, hoppas de leker snart igen
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Ursprungligen postat av KristianE
                        Ack den lycka som varar för evigt. Inga yngel kvar när jag kom hem efter jobbet i dag. Ja ja bättre lycka nästa gång.
                        Får väl skaffa någon form av nattlampa så kanske dom klarar sig bättre. Har ju både hungriga tetror och corydoras som är skapligt nattaktiva.
                        Du kan väl ha en lampa i rummet tänt nattetid?
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • KristianE
                          • April 2012
                          • 1443

                          Nja, den enda lampa som jag kan ha tänd som skulle vara lämplig skulle lysa mig rakt i ögonen i sängen. Men jag har nog något som borde funka i gömmorna.

                          Förhoppningsvis har dom lärt sig något av det så att det går bättre nästa gång.
                          //Kristian
                          Följ mitt 1440l SA projekt på
                          http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                          Kommentar

                          • KristianE
                            • April 2012
                            • 1443

                            Uppdateringsdax.
                            Det blev ju inget av ynglena sist men dom har lekt igen, tyvärr utan framgång även denna gång.
                            Scalarerna har även dom lekt ännu en gång och jag tror det gick till sprattlare den här gången, så lite framsteg där.

                            Har ju minskat lite på vattenbytarfronten eftersom jag fick cyano vid vattenbyte. Så det har inte bytts vatten på ungefär en månad, bara toppats upp. I går märkte jag att en av scalarerna hade utstående ögon och efter lite snabb sökning så kom jag fram till att det verkar komma om man har högt bakterietryck i karet. I kväll byttes 30% vatten och jag inser att 2-3 veckor är max utan vattenbyte om jag ska hålla bra nivåer på bakterierna och ändå slippa cyano.

                            Det har även hänt lite på fiskfronten. Tanken har ju hela tiden varit att inte skaffa några fiskar på ett bra tag, meeen ibland kan man inte hålla sig.
                            På facebook dök det upp en annons om en L190 på 20cm, efter lite diskussioner om priset så kom vi fram till att 500 var ett rimligt pris. Efter en uppplockning i dag och lång inkoppning med GT för att "sterilisera" fisken så simmar den nu i stora burken.
                            Så nu har jag helt plötsligt 2 sorters L-malar i burken, 2st L191 och en st L190.
                            Givetvis i sann malanda så försvann den spårlöst efter några minuter i karet och kunde inte hittas under dom 10minutrarna jag letade, jag vet att den är kvar för jag hör hur den mumsar på rötterna nu när lyset har slocknat ...
                            //Kristian
                            Följ mitt 1440l SA projekt på
                            http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                            Kommentar

                            • ettfettbranamn
                              • December 2010
                              • 3424

                              Den smala på Kungsholmen? Jag var på väg att hämta den men tyckte den såg smal och dyr ut haha..
                              Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                              Normaliseringsprocessen..
                              (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                              Kommentar

                              • KristianE
                                • April 2012
                                • 1443

                                Japp den. Den verkade hungrig, började knapra på bakgrunden men gick snart över till rötter och sötpotatis. Tycker däremot inte den va speciellt dyr, kändes som ett rimligt pris.
                                Jag upplevde den inte som smal heller. Men om den var det så blir det ändring på det nu om inte annat .
                                Jag har ju lärt av herrn själv hur man får dom feta med sötpotatis.

                                Får se om jag får några bilder på den i kväll när den känner sig mer hemmastadd.
                                //Kristian
                                Följ mitt 1440l SA projekt på
                                http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                                Kommentar

                                Arbetssätt...