250L blir 1440

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • KristianE
    • April 2012
    • 1443

    Då var det gjort.
    Alla fiskar från 1440 burken uppfiskade, scalarer och fjärilar sålda (5 av 17 fjärilar fanns kvar...).

    BTN bakgrunden urplockad, det gick över förväntan. Jag hade inte rengjort glaset innan jag silikonade så det släppte fint.
    Burken återfylld och filter uppstartade men det är grumligt som fan rent ut sagt, vi får hoppas att det lägger sig över natten. I värsta fall får jag göra några snabba vattenbyten.
    I stora akvariet går nu alltså.
    L190
    L191 2st
    EBJD 2st
    Sorgmanteltetror ett knippe.
    Endlers som jag inte fick upp.

    I 250 burken går.
    L262 (har för mig att det var den, eller om det var 137)
    Nyckelhålsciklider 6st
    Ottocinklus ett gäng
    Pansarmalar ett gäng.
    Endlers, ganska många.
    Fjärilsciklid, den femte som jag inte hittade när jag skulle sälja dom...
    //Kristian
    Följ mitt 1440l SA projekt på
    http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

    Kommentar

    • ettfettbranamn
      • December 2010
      • 3424

      Du skulle varit med igår.. Såg ett riktigt härligt cichla-kar!
      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

      Normaliseringsprocessen..
      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

      Kommentar

      • Juni
        • February 2014
        • 613

        Så underbart häftigt kar du fixat, när jag läste literantal kunde jag inte greppa hur de skulle ta sig ut i rummet. Men på bilden ser det inte monster stort ut. Kommer bli kanonhäftigt. Om inte annat kan du ha killarna i karantän i det när de inte sköter sig
        Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

        Kommentar

        • KristianE
          • April 2012
          • 1443

          Året var 1632, dimman låg tät över Lützen. Långt i fjärran skådade man den ensamma neontetran ovetandes om vad som komma skall.....

          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_20140316_100458.jpg
Visningar: 1
Storlek: 111,5 KB
ID: 2156895
          //Kristian
          Följ mitt 1440l SA projekt på
          http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

          Kommentar

          • Likan
            • April 2012
            • 2611

            Fortsättning följer med andra ord.
            450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

            Kommentar

            • KristianE
              • April 2012
              • 1443

              Äntligen färdighåvat för denna gången. Om jag inte ska försöka fånga den ensamma pansarmalen som råkade hamna i 1440 burken...
              Sista fisken blev inte helt oväntat en otocinklus, dom är ju nästintill genomskinliga när dom blir lite stressade.

              Nu kvarstår lite småmekande med inredningen i 250 burken, men det får vänta några dagar så att jag kan samla lite ny energi.
              Ja just det, tömma badkaret på rötter ska göras också... Jävlars vad med trä jag hade i 1440 karet

              Bilder kommer när vattnet klarnat.... Det är väldigt grumligt fortfarande och jag fick inte upp allt mulm från botten när jag grävde tömde burken tyvärr (det låg massor bakom bakgrunden som jag grävde ur för hand men fick inte med allt).
              Senast redigerad av KristianE; 16 March 2014, 19:31.
              //Kristian
              Följ mitt 1440l SA projekt på
              http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

              Kommentar

              • ettfettbranamn
                • December 2010
                • 3424

                Jaja.. det blir jättebra och du är jättefin i håret idag, har du klippt dig, jag är din och har tom döpt min högerhand till kristian men vart i helvete är rovfiskarna!?
                Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                Normaliseringsprocessen..
                (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                Kommentar

                • KristianE
                  • April 2012
                  • 1443

                  Vafan jag hade ju mössa på mig när jag va ute, hur kunde du se mitt fina flottiga hår då :P

                  Jag har ju två jätteroviga JD... Å mina Sorgmantlar är ju värsta piraya lookalajksen...
                  Har en usel månad så det får bli efter löning.
                  Å så hinner jag få ordning på burken, måste lösa något med partikelfiltrering, mina FX5or är rena biofilter... Å så kan jag hinna få upp allt mulm från botten :/
                  //Kristian
                  Följ mitt 1440l SA projekt på
                  http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                  Kommentar

                  • ettfettbranamn
                    • December 2010
                    • 3424

                    Rightie.. Alla månader är dåliga om man planerar rockor och cichlor jag såg dina pm men det är nästan roligare att ta det i en öppen tråd.. Du har min odelade uppmärksamhet och hela mitt kontaktnät till förfogande mot att jag helt själviskt kan promota rovfisk i din välbesökta tråd efter att du kastat ut dina ottosar och pansarmalae är du dömd till samma ensamma ekande grotta som min tråd är.. Bara mathias, jesper och herr skogs är på besök och du då..

                    många saker som du kommer att leta efter finns antingen inte på någon lista eller till mänskliga priser men utgår vi från cichlor och rockor samt blandade inslag från SA finns det mycket att välja på i alla fall..

                    De cichlor som finns är:

                    kelberi
                    mono/ocell
                    azul
                    orino (dåligt temperament och kräver ofta en större grupp där de inte är störst för att funka)
                    De flesta andra är oftast för dyra i förhållande till vad man får eller för osäkra id på..

                    leopoldi i huddinge kan styra upp precis vad du vill i rock-väg.. Vill du handla i butik är det shappe på vinsta som gäller i vår del av landet..

                    Motoro 1000kr ->
                    leopoldi 5000kr
                    bdxleo 6000kr
                    pearls 3500kr (min favorit och leopoldi har från en odlare som är känd i världen för sina pearls, jag har själv 2 från den "kenneln")
                    bd 6500 ->
                    itaituba 7500 ->
                    bigspots/specialare 9000 ->

                    självklart finns det billigare dealar men då kan man få sätta sig och köra till jönköping över dagen för att tjäna 2000kr och har sällan koll på skicket..

                    2-3 rockor och 5-6 cichlor plus ett par bubblare borde vara ganska bra i ditt kar..
                    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                    Normaliseringsprocessen..
                    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                    Kommentar

                    • Helene&Andreas
                      • January 2009
                      • 1336

                      Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                      Rightie.. Alla månader är dåliga om man planerar rockor och cichlor jag såg dina pm men det är nästan roligare att ta det i en öppen tråd.. Du har min odelade uppmärksamhet och hela mitt kontaktnät till förfogande mot att jag helt själviskt kan promota rovfisk i din välbesökta tråd efter att du kastat ut dina ottosar och pansarmalae är du dömd till samma ensamma ekande grotta som min tråd är.. Bara mathias, jesper och herr skogs är på besök och du då..

                      många saker som du kommer att leta efter finns antingen inte på någon lista eller till mänskliga priser men utgår vi från cichlor och rockor samt blandade inslag från SA finns det mycket att välja på i alla fall..

                      De cichlor som finns är:

                      kelberi
                      mono/ocell
                      azul
                      orino (dåligt temperament och kräver ofta en större grupp där de inte är störst för att funka)
                      De flesta andra är oftast för dyra i förhållande till vad man får eller för osäkra id på..

                      leopoldi i huddinge kan styra upp precis vad du vill i rock-väg.. Vill du handla i butik är det shappe på vinsta som gäller i vår del av landet..

                      Motoro 1000kr ->
                      leopoldi 5000kr
                      bdxleo 6000kr
                      pearls 3500kr (min favorit och leopoldi har från en odlare som är känd i världen för sina pearls, jag har själv 2 från den "kenneln")
                      bd 6500 ->
                      itaituba 7500 ->
                      bigspots/specialare 9000 ->

                      självklart finns det billigare dealar men då kan man få sätta sig och köra till jönköping över dagen för att tjäna 2000kr och har sällan koll på skicket..

                      2-3 rockor och 5-6 cichlor plus ett par bubblare borde vara ganska bra i ditt kar..
                      Och jag är aldrig i din ekande grotta till tråd va?

                      Kommentar

                      • KristianE
                        • April 2012
                        • 1443

                        Najs
                        Du bekräftar ju i typ exakt mina funderingar på fiskmängd.

                        Jag har kollat rockor ett bra tag nu, visst svarta är coolt men bruna känns mer tidlöst på något vis (eller så är det ett annat sätt att bekräfta att jag inte har råd med något dyrare :P ).

                        Cichlor så vill jag ju ha sånna gröna, å då verkar det vara ocellaris eller mono som gäller har jag fått för mig.

                        Sen har jag ju inte kastat ut mina småfiskar, dom går bara på andra sidan väggen i mitt nano nu (för alla vet ju att allt under 1000l är nano ).
                        //Kristian
                        Följ mitt 1440l SA projekt på
                        http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                        Kommentar

                        • Mr Woods
                          • March 2013
                          • 3409

                          Han sa ju det, "och du då".

                          Kommentar

                          • Helene&Andreas
                            • January 2009
                            • 1336

                            Ursprungligen postat av KristianE
                            Najs
                            Du bekräftar ju i typ exakt mina funderingar på fiskmängd.

                            Jag har kollat rockor ett bra tag nu, visst svarta är coolt men bruna känns mer tidlöst på något vis (eller så är det ett annat sätt att bekräfta att jag inte har råd med något dyrare :P ).

                            Cichlor så vill jag ju ha sånna gröna, å då verkar det vara ocellaris eller mono som gäller har jag fått för mig.

                            Sen har jag ju inte kastat ut mina småfiskar, dom går bara på andra sidan väggen i mitt nano nu (för alla vet ju att allt under 1000l är nano ).
                            Gröna är väl alla av cichlorna ettfett föreslog... Däremot är ju ocellaris och mono ganska fördelaktiga i pris.

                            Kommentar

                            • KristianE
                              • April 2012
                              • 1443

                              Åfan, du ser vilken koll jag har. Har sett bilder på diverse bruna dom senaste dagarna, man kanske inte ska lite för mycket på google heller...
                              Pris är ju en aspekt i det hela, jag är ju inte gjord av pengar så det gör ju inget om det är rimliga priser.
                              //Kristian
                              Följ mitt 1440l SA projekt på
                              http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                              Kommentar

                              • Helene&Andreas
                                • January 2009
                                • 1336

                                Ursprungligen postat av KristianE
                                Åfan, du ser vilken koll jag har. Har sett bilder på diverse bruna dom senaste dagarna, man kanske inte ska lite för mycket på google heller...
                                Pris är ju en aspekt i det hela, jag är ju inte gjord av pengar så det gör ju inget om det är rimliga priser.
                                Njaaa google är väl inte helt tillförlitligt...
                                Priserna skiljer ju ganska ordentligt just nu...
                                Kelberi 750:-
                                Orinoco 675:-
                                Azul 2997:-
                                Dessa priser är enligt A lagret. Verkar inte finnas mono och ocellaris just nu. Däremot kan jag kolla om jag kan ordna fram några om du är intresserad?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...