250L blir 1440

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ettfettbranamn
    • December 2010
    • 3424

    Jag menar på fisk i allmänhet.. Ofta frågar folk i sms eller slår en signal innan de säljer något roligt, speciellt nu när jag letat cichla till brorsan.. Därför har jag senaste månaderna hållit rätt bra koll på just den marknkaden

    Trodde ärligt talat inte att man fick betalt för motoros längre.. Jag tänkte ge bort min 30-35cm hona till någon som verkligen vill ha motoro för att slippa att hon hamnar hos någon nybörjare som satsar på andra rockor senare.. Vill inte att hon ska bli en av de där jätterockorna som går i ett mörkt hörn och bara kläcker brödföda till någon så det lutar åt att hon får stanna och producera leo-motoro och pearl-motoro hos mig istället..

    Marble är ju billigare än motoro var för bara ett par år sedan nu..
    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

    Normaliseringsprocessen..
    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

    Kommentar

    • Helene&Andreas
      • January 2009
      • 1336

      Ursprungligen postat av ettfettbranamn
      Jag menar på fisk i allmänhet.. Ofta frågar folk i sms eller slår en signal innan de säljer något roligt, speciellt nu när jag letat cichla till brorsan.. Därför har jag senaste månaderna hållit rätt bra koll på just den marknkaden

      Trodde ärligt talat inte att man fick betalt för motoros längre.. Jag tänkte ge bort min 30-35cm hona till någon som verkligen vill ha motoro för att slippa att hon hamnar hos någon nybörjare som satsar på andra rockor senare.. Vill inte att hon ska bli en av de där jätterockorna som går i ett mörkt hörn och bara kläcker brödföda till någon så det lutar åt att hon får stanna och producera leo-motoro och pearl-motoro hos mig istället..

      Marble är ju billigare än motoro var för bara ett par år sedan nu..
      Okej... Vad för cichla ska han ha, hur många och hur stora?
      Jodå dom får allt betalt för motoro men mycket är det inte? Kolla däremot vad Krister tar för en!
      Hmmm jaså du? Ska du ge bort henne?

      Kommentar

      • ettfettbranamn
        • December 2010
        • 3424

        Tänkte det ett tag.. Jag har i slutändan för litet kar för henne och 3-4 rockor till.. Men vi får se.. Nu ser det ju ut som att jag bygger ut det en gång till i alla fall..

        Brorsan antar jag att du menade.. Han har 2 oceller, 1 kelberi och en kelrino.. Bytte precis bort 2 ondlskefulla orinos 45+ också mot störar..
        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

        Normaliseringsprocessen..
        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

        Kommentar

        • Helene&Andreas
          • January 2009
          • 1336

          Ursprungligen postat av ettfettbranamn
          Tänkte det ett tag.. Jag har i slutändan för litet kar för henne och 3-4 rockor till.. Men vi får se.. Nu ser det ju ut som att jag bygger ut det en gång till i alla fall..

          Brorsan antar jag att du menade.. Han har 2 oceller, 1 kelberi och en kelrino.. Bytte precis bort 2 ondlskefulla orinos 45+ också mot störar..
          Hahaha sant hur konstigt det än låter.... Att du har en för liten burk!
          Ja det var väl till honom du letade eller? Vet vad han har... Det har du berättat någon gång tidigare... Men vad ville han ha nu då?

          Kommentar

          • ettfettbranamn
            • December 2010
            • 3424

            Han letar väl pleizona, azul (hans orinos slog ihjäl den han hade), temensis, fogo, intermedia osv.. Finns ju en jävla massa inkl hybrider av alla möjliga slag.. Pokemon-beteende i sitt renaste slag..
            Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

            Normaliseringsprocessen..
            (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

            Kommentar

            • Helene&Andreas
              • January 2009
              • 1336

              Hahahaha! Pokemon beteende!
              Och då vill han ha något större exemplar av dessa cichlor?

              Kommentar

              • KristianE
                • April 2012
                • 1443

                Vadå kan man uppgradera cichlor? Eller får dom nya krafter efter att dom har spöat varandra?

                Men seriöst, rockor alltså.
                Rimligt känns väl 2 hanar eller ett par? Inte för att det känns som någon överhängande risk att jag lyckas få dom att föröka sig men chansen ökar ju avsevärt om det skulle vara en av varje sort...

                Men det här med växttakt. Jag gjorde en snabb googling och fick fram att ½" i månaden var normalt för motoro, frågan är bara hur länge den här växttakten håller i sig. Största anledningen till att jag vill veta är ju för att jag vill ha en chans att köpa relativt små fiskar och jag ser detta som ett långtidsprojekt.
                //Kristian
                Följ mitt 1440l SA projekt på
                http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                Kommentar

                • ettfettbranamn
                  • December 2010
                  • 3424

                  Ja på frågan om extra krafter.. seriöst..

                  Ja, de funkar med panaquer btw.. tror jag glömde det innan..

                  Motoros blir hwlvetiskt stora.. skulle säga att dina chanser att förmera dina rockor är ungefär 95% om de får leva.. kör hystrix eller pearls om du har chansen.. det låter som mycket pengar men utslaget på hur mycket pengar du kommer att stoppa ner i mat osv är det väldigt lite i det stora hela.. matar du som du bör går det fort efter 25.. de växer nästan långsammare när de är små.. upp till 40ca sen tappar de tempo igen..
                  Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                  Normaliseringsprocessen..
                  (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                  Kommentar

                  • Helene&Andreas
                    • January 2009
                    • 1336

                    Ursprungligen postat av KristianE
                    Vadå kan man uppgradera cichlor? Eller får dom nya krafter efter att dom har spöat varandra?

                    Men seriöst, rockor alltså.
                    Rimligt känns väl 2 hanar eller ett par? Inte för att det känns som någon överhängande risk att jag lyckas få dom att föröka sig men chansen ökar ju avsevärt om det skulle vara en av varje sort...

                    Men det här med växttakt. Jag gjorde en snabb googling och fick fram att ½" i månaden var normalt för motoro, frågan är bara hur länge den här växttakten håller i sig. Största anledningen till att jag vill veta är ju för att jag vill ha en chans att köpa relativt små fiskar och jag ser detta som ett långtidsprojekt.
                    Omöjligt att få valpar är det ju inte... Finns en i hålan där jag bor som odlar motoro.

                    Kommentar

                    • KristianE
                      • April 2012
                      • 1443

                      Det känns som att det börjar kokas ner till något hanterbart nu, jag gillar teckningen jag har sett på hysterix och dom blir inte så sjukt stora.
                      Den slutgiltiga frågan, går dom att få tag i? Om så är fallet har jag ekonomi att skaffa dom?
                      Går det att få ett par för runt 3-4k? Rent krasst skulle jag tippa att det är där min budget ligger för tillfället...
                      //Kristian
                      Följ mitt 1440l SA projekt på
                      http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                      Kommentar

                      • Helene&Andreas
                        • January 2009
                        • 1336

                        Det borde inte vara något problem att få ett par för 3-4 K.

                        Kommentar

                        • ettfettbranamn
                          • December 2010
                          • 3424

                          4k så är du hemma med hystrix.. Väntar du en månad eller 2 kan du få pearls för dryga 6000.. Att jag trycker på dessa är för storlekens skull.. De blir sällan större än 45cm någon av dessa och hanarna ännu mindre dock tror jag att ditt kar räcker till 4 rockor i den storleken då det är en jävla skillnad i massa på en hystrix/pearl jämfört med motoro/leo.. Då kan man ju ta det när tomten varit extra snäll eller så.. Sen är ju filtreringen en annan fråga men 2 år borde du klara dig på ytterfilter..

                          Jag kan gräva lite i hystrix om du vill? Annars fanns det pearlXmotoro också.. Borde bli en relativt liten, tålig och snygg rocka.. 1500 var priset på dem..
                          Senast redigerad av ettfettbranamn; 17 March 2014, 21:33.
                          Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                          Normaliseringsprocessen..
                          (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                          Kommentar

                          • Helene&Andreas
                            • January 2009
                            • 1336

                            Såg att en butik sålde Hystrix för 950:-/st tyvärr var det i Malmö.
                            Har du för avsikt att köpa rockor inom en snar framtid Kristian eller är det längre fram? Frågar eftersom jag eventuellt vet om en importbeställning som snart ska göras.

                            Kommentar

                            • KristianE
                              • April 2012
                              • 1443

                              Fram med spaden bara
                              Exakt vad menas med pearlXmotoro? Är det en av varje som föräldrar då alltså?
                              1500 låter ju rimligt...

                              När vi ändå snackar filtrering, just nu kör jag ju mina 2 FX5or, tanken är att bygga någon form av droppfilter samma lika som du har. Jag såg någon galen amerikan med en jätte tank i ett plutt rum som hade filtermatta liggande under utloppet från pumpen i sitt filter, det gjorde att han fick ett kanonbra mekaniskt filter som förstasteg och hade helt klart vatten. Jag har ju redan grumligt eftersom min FX5or inte tar småpartiklar.
                              Bra eller Anus med ett lager filtermatta som man byter vartefter?
                              //Kristian
                              Följ mitt 1440l SA projekt på
                              http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                              Kommentar

                              • KristianE
                                • April 2012
                                • 1443

                                Planen är väl vid löning.
                                Jävligt tråkigt med ett 1440kar med lite endlers honor, ett stim sorgmantlar som blev över och 2 JD...
                                //Kristian
                                Följ mitt 1440l SA projekt på
                                http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                                Kommentar

                                Arbetssätt...