250L blir 1440

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • KristianE
    svarade
    Lite vattenstänk kan jag leva med. Fiskar på golvet känns jobbigare...

    Lämna en kommentar:


  • ettfettbranamn
    svarade
    Haha.. Simpson är rutinerad..

    Lämna en kommentar:


  • simpson
    svarade
    Ursprungligen postat av KristianE
    Scobina är ju dessutom en relativt liten art. Dom blir sällan över 40cm över disken enligt utsago. Det var väldigt lockande med motoro men honorna där blir ju enorma.
    Cichlorna blir ju lite större dock, upp emot 60cm har jag hört uppgifter om.
    Som det känns nu så är det relativt fullt, några enstaka fiskar ytterligare kanske det blir men inga mängder (har funderingar på en fei feng och eventuellt en arowana men då måste jag skaffa täckglas och det slipper jag helst.).
    Täckglas för att fisken inte ska hoppa ur akvariet eller för att de inte ska stänka vatten?

    Lämna en kommentar:


  • Shepard
    svarade
    Nej, korkade är de säkerligen inte, det är ju inte för inte som större ciklider som påfågel och Cichla ibland beskrivs som undervattenshundar But then again, även guldfiskar besitter bra mycket mer intelligens än de ofta tillskrivs.

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Jo men inte just denna arten.
    Finns större arter av cichla släktet.
    Men visst ser dom små och fåniga ut i butik med sina 6-7cm. Inte många som sammankopplar dom med dom där stora gröna man ser på tropicariet eller liknande anläggningar.

    Men dom är faktiskt jäkligt roliga, inte helt korkade som många påstår (kanske inte världens klipskaste fisk heller ). Jag kan sitta och plocka i soffan men så fort jag tar tag i matpåsen som också står på soffbordet så samlas dom uppe vid matningsplatsen. Söker ofta kontakt och har en klar hierarki inom gruppen (även om dom jobbade på att bygga ut akvariet ikväll genom att slå ut frontrutan).

    Lämna en kommentar:


  • Shepard
    svarade
    Tänkte på Cichlorna, som man ibland kan se som små söta yngel, och man tänker, undrar hur många som vet hur stora de blir. Cichla tävlar med Boulengerochromis microlepis (kejsarciklid) från Tanganyikasjön om titeln som världens största ciklid, har för mig att jag läst att båda kan närma sig metern.

    Blä, nu blev jag sugen på ett bamsekar

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Scobina är ju dessutom en relativt liten art. Dom blir sällan över 40cm över disken enligt utsago. Det var väldigt lockande med motoro men honorna där blir ju enorma.
    Cichlorna blir ju lite större dock, upp emot 60cm har jag hört uppgifter om.
    Som det känns nu så är det relativt fullt, några enstaka fiskar ytterligare kanske det blir men inga mängder (har funderingar på en fei feng och eventuellt en arowana men då måste jag skaffa täckglas och det slipper jag helst.).

    Lämna en kommentar:


  • Shepard
    svarade
    Ok Kul hur som helst att det faktiskt finns de som har kar som kan husera de stackars små monsterbebisar man ser i butikerna, och som nog oftast hamnar i allt för små burkar, ibland har tur, att rätt person tar med dem hem.

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Jag har ju redan haft det
    En fet BTN bakgrund och växter i drivor...

    Nu är det nya utmaningar. Mer fiskorienterat.
    När BTN bakgrunden kom ur karet fick jag ungefär en tredjedel mer plats.

    Cichlorna är på dom lite men det har minskat avsevärt. Rockorna kom ju ner i karet idag vid 14 tiden så dom har väl inte hunnit lära sig än. Och ja, dom har en tagg som är giftig...

    Lämna en kommentar:


  • Shepard
    svarade
    Hmm, vid ca 1:10 får nog Cichlan passa sig, för det är väl stingrockor? Mäktigt kar Om jag hade ett så'nt skulle ett underbart dilemma uppenbara sig... Stora, buffliga typer á la Cichla, eller fiskar som man normalt ser i sällskapskar av mer modest storlek, men som i ett så stort badkar skulle få rejäl chans att sträcka ut och växa till sig... Tänk fullvuxna, biffiga scalarer, ett rejält stim pansarmalar på botten, och ett ännu rejälare tetrastim. Eller min favorit bland de större cikliderna, chokladcikliden.

    Lämna en kommentar:


  • Jesper Broman
    svarade
    Nu syns det ju verkligen hur jävla stort akvarium du har. Och eftersom du har provat på att fylla det med tetror och en massa annat så har du nu valt helt rätt fiskar tycker jag

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Film...

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Dåså. 18cm it is.
    Sjukt nöjd, kanske är dags att bygga valptank redan med tanke på rådande priser

    Dom har dessutom redan käkat pellets
    Massivore delite luktade tillräckligt gott verkade det som...
    Senast redigerad av KristianE; 06 May 2014, 17:51.

    Lämna en kommentar:


  • ettfettbranamn
    svarade
    18cm fick jag höra han som sa det har sällan fel..

    Grymt kul att se vad det blir av dem.. De blir ju bara snyggare och snyggare dessutom.. Jag är mycket intresserad av en valp sen när det blir läge för det.. Med tanke på deras ringa storlek borde de bli könsmogna runt 25cm.. Så inte så långt kvar.. Grymt att det blev scobina, hatten åker av!

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Bilderna är tagna nära

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...