250L blir 1440

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • ettfettbranamn
    svarade
    Bra! När vädret är bra med andra ord

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Öl får bli tidigast om 2 veckor. Ska bort nu i helgen sen är det ungar igen...

    Ungarna är lyriska. Dom tjatar hela tiden om att mata fiskarna.

    Lämna en kommentar:


  • Likan
    svarade
    Grattis till rockorna! riktigt kul att se. Ser fram emot kommande bilder och filmer. Ungarna är glada nu förmodar jag?

    Lämna en kommentar:


  • ettfettbranamn
    svarade
    När bjuder du på öl?

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Mer mat då...
    Det jäkligt kul med fiskar som har så annorlunda utseende och beteende jämfört med allt man tidigare har haft.

    Honan som är framme och äter. Såret på sidan är från doppvärmaren som nu är flyttad...

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Jag matar så mycket jag kan. Håller på och smaksätter pellets just nu med röda mygg och matar dom andra med massivore så att det blir över till rockorna också.

    Jag måste köpa bulkpack massivore. Köpte en sån liten 380g påse av Shappe i torsdags. Den kommer inte räcka länge känner jag, det har redan gått typ 1/3. Sump börjar kännas mer och mer aktuellt om man ska hiva i så här mycket mat i akvariet..

    Lämna en kommentar:


  • ettfettbranamn
    svarade
    Ja men det måste man väl? Gå med i hells angels alltså.. Fast med rådande kriminella politik bör man ju inte ens skämta om dem, helt plötsligt står man där med någon smutsig 19årig pundare utan något att förlora från någon undergrupp som ska ha 20 000 för att man inte visar tillbörlig respekt..

    On a brighter note, det känns som att budskapet gick fram på mässan iaf, det var mycket därför vi tog risken att ställa upp en sådan burk med sådana fiskar i nu med lite distans till de sömnlösa nätterna, de otaliga timmarna i bil och de brutna ryggarna vore det kul att göra det igen.. Och jag kan inte ens sätta mig in i vilket jävla hästjobb arrangörerna la ner.. Hatt av!



    Kristian.. Mata för faaan så jag kan sno en valp av dig..

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Det är väl så där folk fungerar. Det man inte känner igen eller som känns främmande förutsätter man är något negativt. När jag köpte min motorcykel frågade min dåvarande svärmor om jag var tvungen att gå med i Hells Angels också?
    Så okunskap skapar lite bisarra slutsatser ibland.

    Lämna en kommentar:


  • ettfettbranamn
    svarade
    Det är ju det vi sagt hela tiden.. när folk sen säger att vi är oansvariga djurplågare som inte kan förse våra djur med vad de behöver och bara har paroonhajar och redtails som vi matar med extra-luddiga kaninungar (även om det sägs med andra ord).. Det är först då vi blir arga..

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Det var väl det jag tänkte om er rovfiskfolk. Ni är egentliga riktiga mjukisar som törstar efter närkontakt Men det är lugnt, jag är likadan själv. Ska inte berätta det för någon...

    Lämna en kommentar:


  • ettfettbranamn
    svarade
    Precis.. Skillnaden är ofta husdjur kontra tittdjur.. Det är inga konstigheter att klappa mina fiskar.. De gånger jag behövt klova ner i karet får jag liksom fösa bort rockor som ska komma och smaka på fötterna, brottas med diverse tigerfiskar som är helt övertygade om att mitt syfte i karet är att mata, nilborrarna vill bara vara i närheten så de inte missar något osv..

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Precis så.
    Det är nog lite det som är den stora skillnaden mellan "normal" akvaristik och rovfisk grenen. Inte för att inte mina nyckelhålsciklider har personlighet men det blir liksom mer av det hela. Och framförallt lättare att se det eftersom dom är så pass mycket större
    Det är som när man matar. Vissa kastar sig på maten och hugger vid ytan, andra avvaktar och väntar tills den är precis ovanför botten sen har jag en som bara ser butter ut tills man trugar lite genom att mata precis framför munnen men då kommer han igång.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Först i sista filmen så förstår jag varför du trivs så med dina stora fiskar. I detta kar är ju verkligen fisken i fokus och jag kan tänka mig att de blir personligheter för dig, precis som mina Diskus, Kanske inte lika lätt att "bonda" med en sorgmanteltetra som med dessa?

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Jag värmer ju mitt kar så det skulle väl vara ekonomiskt för mig att täcka.

    Men som det är nu så sitter jag i soffan och kastar mat till fiskarna, väldigt avslappnande och man kan få dom att simma dit man vill .
    Dunstar ju dessutom en hel del vatten som det är nu så det hade nog bara varit fördelar för mig...

    Lämna en kommentar:


  • simpson
    svarade
    Ursprungligen postat av ettfettbranamn
    Haha.. Simpson är rutinerad..
    Nja, men mina petrochromis 'yngel' på 15cm gillar att slänga ut varandra från akvariet... En fisk som legat ~ 3 timmar på golvet kan visst överleva men 7 timmar är döden

    Ursprungligen postat av KristianE
    Lite vattenstänk kan jag leva med. Fiskar på golvet känns jobbigare...
    Jag får problem med helt täckt akvarium att temperaturen blir lite för hög av belysning och pumpar, så ett täckglas är bytt mot nät i rostfritt stål. Håller fiskarna kvar i akvariet men ger ett öppets kar prestanda i övrigt. Kanske är en väg att gå.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...