250L blir 1440

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • KristianE
    svarade
    Har ju glömt nämna att jag såg min L191 i förrgår också. Helt plötsligt satt den bara där på rutan. Har inte sett den på över en månad. Men nu helt plötsligt passade det att visa sig. Växer på bra och såg väldigt fin ut i färgerna..

    Lämna en kommentar:


  • Likan
    svarade
    Trist... Hoppas att den tar sig!

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Den är tvärmobbad och håller sig i hönet vid rötterna.
    Stimmade fint med cichlorna i början men dom gillade honom inte så dom började jaga honom...

    Lämna en kommentar:


  • Likan
    svarade
    Den är cool den där arowanan... t.o.m. snygg om man bortser den sura uppsynen.

    Hur går det med nykomlingen? Jag tyckte jag såg en glimt av den (om det var den) i början men inget mer. Är den med i gänget eller utanför? För de andra sex verkar ju hålla ihop.

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Satte upp kameran på gaveln i burken då det är enda sättet att få med hela på ett bra sätt. Tog lite bilder men det blev bara suddigt å så kan jag ju inte lägga upp dom här ändå...

    video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Å nu simmar det också en fei feng i burken.
    Tyvärr blev det precis som ovanstående skribent sa åt mig att cichlorna kunde vara lite aggressiva mot den.
    Det har däremot lugnat sig sen ljuset slocknade.

    Man får lite perspektiv på sina fiskar när man släpper ner en ny fisk som man mätt till 25cm och den känns liten, trodde den skulle vara i paritet med min minsta cichla men det skiljer säkert bortåt 10cm.

    Hur som helst, det var inte vad jag skulle skriva om även om det är kul.
    Jag har ju funderat ett tag på hur jag skulle få vatten i och ur min kommande sump. Efter lite velande beställde jag idag material så att jag har till dubbla 50mm överrinningar och en pump som flödar 15000l/h friflödande. Vi får hoppas att det ger ett trevligt flöde i burken.
    Den som lever får se som man säger...

    Lämna en kommentar:


  • ettfettbranamn
    svarade
    Tom mycket fin aro.. Ser bra ut i kroppen och simmar som den ska kul! Fei fengen väntar på dig ser ut som det kan vara dags för cichlorna snart också.. Ge dem en flat sten bara så får du säkert småvandaler..

    Lämna en kommentar:


  • Jesper Broman
    svarade
    Fin arowana

    Lämna en kommentar:


  • heba
    svarade
    Maffiga firrar och en härlig film (det skulle varit "Hajen-musik" till )!

    Lämna en kommentar:


  • Likan
    svarade
    250L blir 1440

    Härligt att jag "gav" dig lite jobb. (Genom att du såg rutorna alltså.) Kul med film! Det gör dem mer rättvisa.
    Senast redigerad av Likan; 08 July 2014, 18:31.

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Skrapade rutorna efter det att jag såg hur hemskt det såg ut på bild.
    Sen satte jag fast min GoPro kamera på frontrutan och lät den sitta där ett tag, för delen är att jag då kan aktivera den via telefonappen och fiskarna påverkas inte av mig.

    Så det blev lite film ikväll.

    Lämna en kommentar:


  • Likan
    svarade
    Då ska jag göra det. Alltid kul!

    Lämna en kommentar:


  • Helene&Andreas
    svarade
    Ursprungligen postat av Likan
    Apropå det, vad har ni för akvarium egentligen? Kan inte minnas att jag sett någon bild på det.
    Hahaha! Inte? Kolla vårat fotoarkiv så hittar du nog lite gammalt blandat... Fast nog bara bilder på 720 t.

    Lämna en kommentar:


  • Likan
    svarade
    Apropå det, vad har ni för akvarium egentligen? Kan inte minnas att jag sett någon bild på det.

    Lämna en kommentar:


  • Helene&Andreas
    svarade
    Bra bra! Då inte Kristian lägger in några bilder här längre....

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...