250L blir 1440

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • KristianE
    svarade
    Sex, fan jag visste att det kostade med den här typen av fiskar men inte att det skulle behöva gå såå långt
    Senast redigerad av KristianE; 30 March 2014, 21:45. Anledning: plockade bort mitt telefonnummer

    Lämna en kommentar:


  • ettfettbranamn
    svarade
    Ge mig ett nummer så sätter jag er i kontakt..

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Dom står det nog mitt namn på!
    Senast redigerad av KristianE; 30 March 2014, 17:31.

    Lämna en kommentar:


  • ettfettbranamn
    svarade
    Finns en grupp till salu i haninge.. 5 st mellan 22-45cm 1500..

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Vilket skit.
    Det blev inget av med fiskarna. Tydligen hade en av dom jag skulle köpa dött och även ett par andra i samma akvariet också..

    Jaja, det finns fler fiskar i havet...

    Lämna en kommentar:


  • ettfettbranamn
    svarade
    Det där kommer nog att bli djävulskt snyggt!

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Burken ekar fortfarande ganska tom... Men på söndag är det meningen att det ska bli ändring på det som sagt.
    En sista bild innan det kommer fiskar på plats få det bli. Det har klarnat ganska mycket och jag har lagt till ett finfilter i form av en blomlåda och filtervadd, fördelen är att när man väl plockar ur slangen så rinner vattnet ur och man slipper slabba med massa smutsig filtervadd nere i karet.

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_20140329_010752[1].jpg
Visningar: 1
Storlek: 95,7 KB
ID: 2157122

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Tycker det här ska bli så spännande att följa din resa med dessa nya fiskar. Hoppas du kommer att gödsla forumet med fler bilder och filmer än vanligt. Det märks att du är taggad, Kristian

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    @
    Ursprungligen postat av KristianE
    Jag tycker det är gott om inte annat :P
    Skojar du? Du skulle smaka mina blåmusslor som jag plockar ute hos far varje sommar, på ett ställe där de inte kommer åt sand så man slipper tugga pärlor. Hastig kokning i försvinnande lite havsvatten och vin, sedan två minuter gratinering med salvia/lime/vitlökssmör med liiite lite cayennepeppar också i typ 300 grader högst upp i ugnen.

    Skittelefon! Jag blir vansinnig!

    Skickat från min SKITTELEFON!:::
    Senast redigerad av Mr Woods; 27 March 2014, 22:21.

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Jag tycker det är gott om inte annat :P
    Men kollar man på vad dom matar sina fiskar med på aquaria och liknande ställen så är det ungefär den här dieten med tillägg av vit fisk som verkar gälla (samma om man kollar vad folk på rovfisk.se matar med) så det är ju en bra grund hoppas jag.

    Musslorna är nog mer för rockorna eftersom ryktet säger att cichlor som har fått smak för flytande mat ratar allt som varit nära eller nuddat botten, vilket iofs är bra när jag väl skaffar rockor.

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Vad vet väl jag, men min gissning är att musslor är ett svinbra foder!

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Passade även på att köpa sjunkpellets, så nu har jag både carnisticks och sjunkande. Har även frysta räkor och funderar på att köpa hem frysta musslor så att man har lite olika alternativ så att man får fiskarna att äta ordentligt.
    Perfekt om man har dåligt med mat hemma, då kan man alltid röja i fiskhyllan i frysen

    Lämna en kommentar:


  • ettfettbranamn
    svarade
    Haha.. Sådärja!

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Jag var just hos Shappe och lånade 2frigolitlådor så att jag har en till varje fisk och köpte batteripumpar.

    Snackade även lite rockor så det kan vara på G också, han skulle kolla om det gick att få tag i hysterix.

    Lämna en kommentar:


  • ettfettbranamn
    svarade
    Kul att du tog dem..

    Se till att han inte matar dem from idag och se också till att ha batteridrivna syrepumpar.. cichlor är ett helvete att frakta..

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...