250L blir 1440

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Einarsson
    svarade
    Fan vad nice med nyckelhålen.

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Har varit en långhelg i England med akvariet mörklagt. Givetvis hade ju skynket glidit av någon gång under helgen men cyanon hade gett med sig ändå som tur var.

    Den stora överraskningen kom i dag när jag kom hem efter jobbet och hittade ett helt stimm med små frisimmande nyckelhålciklider.
    Lyckan är total och bristen på vettig kamera känns riktigt jobbig.

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Sitter och funderar, jag har ju 2st Jack Dempsey i min 250l burk. Hade tänkt sälja dom men intresset verkar inte direkt finnas och dom har vuxit en del.
    Ska jag flytta över dom till stora baljan är ju frågan.
    Dom är ju inte riktigt SA, men CA är ju ganska nära ändå.
    Frågan är ju bara om dom skulle bli för dominanta i sällskap med nyckelhål och scalarer?

    Det där med nano va ju kul... Jag har ju aldrig orken att fippla med något dagligen, så det sket sig. Det står fortfarande där men det har börjat bli alger å skit...
    Blä.

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Det här med nano tycks ju vara populärt så jag tänkte testa å se vad tjusningen är.
    3.3 l vatten
    Lite sand från stora burken
    Lite glosso
    En liten snutt macaranda
    Vatten från min överrinning där jag har co2 anläggningen (5,5pH och kh2 =190ppm co2)
    Pmdd är det ju redan i stora burken
    70% vatten byte dagligen med vatten från stora burken.

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_20130811_160858.jpg
Visningar: 1
Storlek: 162,8 KB
ID: 2148870

    Lämna en kommentar:


  • ettfettbranamn
    svarade
    Ah excellent.....

    Muahahaha..

    Lämna en kommentar:


  • AffeAlien
    svarade
    Låtet som cichla kelberi är fisken du vill ha. De ska tydligen inte bli mycket större än 35cm (den minsta varianten) och den är grön. Slänger in en bild på min här.


    Skickat från min GT-I9295 med Tapatalk 4 Beta

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Var en sväng på Tropicarium i dag (jaja Kolmården var jag också inne på i 6-7 timmar först).
    Kan inte säga annat än att inspirationsfaktorn är otroligt hög. Lite sugen blev man ju på rovfisk... Någon rocka och ett knippe Cichlor.. Gärna en grön variant.
    Men samtidigt så var ju inte dom små bäckarna med guppy tråkiga heller.. Eller dom stora JD som gick i olika kar... Eller eller
    Fotade lite men inget som blev värt att publicera...

    Lämna en kommentar:


  • ettfettbranamn
    svarade
    En liten piraya..

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Jag har också rovfisk, dom klippte neontetror när dom kom ner i karet.

    Klicka på bilden för större version

Namn: sorg.jpg
Visningar: 1
Storlek: 143,4 KB
ID: 2148650

    Lämna en kommentar:


  • ettfettbranamn
    svarade
    Haha!! Nu har jag större kar än dig igen!

    Skämt åsido är ditt kar jävligt maffigt! Ska det göras ska det göras ordentligt! Har du fortfarande problem med grumligheten finns det uvc för typ 400 spänn på fishstreet.com.. inget som håller särskilt länge men tillräckligt för att avgöra om det är värt att köpa en bra..

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Jag har lånat kamera, eller det har varit min kamera också en gång i tiden och hon använder den inte så jag tyckte det var läge att låna den lite tills vidare

    Först en liten bild där färgerna stämmer för en gångs skull, tycker det brukar vara svårt med färgerna i akvariet men den här stämmer enormt bra.
    Klicka på bilden för större version

Namn: P1110145.jpg
Visningar: 1
Storlek: 223,6 KB
ID: 2148639

    Lite Scalarer är ju aldrig fel
    Klicka på bilden för större version

Namn: P1110046.jpg
Visningar: 1
Storlek: 89,8 KB
ID: 2148640Klicka på bilden för större version

Namn: P1110082.jpg
Visningar: 1
Storlek: 91,8 KB
ID: 2148642

    Å sist ut en gruppbild på nyckehålen, tyvärr skulle ju en Scalare komma å drälla med bukfenan mitt i bilden...
    Klicka på bilden för större version

Namn: P1100984.jpg
Visningar: 1
Storlek: 119,8 KB
ID: 2148641

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    250L blir 1440

    Men har inte ditt kar gått igenom diverse anticyanopreparat? Du tror inte t.ex. GT är dåligt för snäckorna?
    Hör med Hannesc om fler snäckor. Han kan leverera till halva Europa

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Jag har aldrig varit över 30 grader så det borde ju inte vara problemet tycker jag... Jag hade skapligt med snäckor eller man såg dom åtminstone nattetid och spår efter dom på morgonen.
    Kan jag mata för lite? Jag tycker jag matar på som fasen men jag har ju ingen större erfarenhet av så pass stora akvarier som jag faktiskt har.
    Brukar bli 5-6kuber frysmat i taget och när jag matar med torrfoder brukar det bli typ motsvarande en matsked D50+ granulat, matar dagligen och på helgerna blir det ibland 2 ggr per dag.

    Jag tar gärna påfyllning av snäckor, det verkar ju behövas...

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Inte till en början, då de gör skäl för namnet och speciellt när de inte är så många. Men skulle du gå upp mitt i natten någon gång så kolla in i karet, det är nattetid de ofta kommer upp och kollar läget.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av ansjo
    Värmen kanske? Du får hojta till om du behöver från en annan stam...
    Jag har inte heller sett några sandsnäckor...sen dom kom. Fast, man kanske aldrig ser dom?

    //Inger

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...