Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Åhh Johnny, visst är det så himla vemodigt och jag blir så berörd av det du skriver. Det är som det är, men det har varit hemskt ska du veta. Dessa i mina ögon sett dom vackraste fiskar som finns, har tagit så mycket energi av mig den sista tiden.

    Spelar ingen roll vad ni än säger, men detta kar ska bara bort - självklart finns där smittorisk både i filter och i karet.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Så tråkigt att det blev så som det blev

      men jag säger som Anders.. 540 liter som är fullt med möjligheter istället för förådet..
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

        Jag förstår att man liksom följer med i den nedåtgående spiralen. Kan bara försöka föreställa mig hur det varit.

        Tror ändå inte alls på infektionsteorin. Diskusar har ju "inbyggda" infektioner som skenar iväg vid obalanser i vattnet etc. Tror inte det är mystiskt alls.

        Tror vattnet varit för påfrestande för dina vänner och att detta i längden kickade igång destruktiva inre processer.

        Men du är ju boss gällande ditt kar
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • HWH
          • March 2013
          • 2310

          Det är det värsta med djur, att vi har dem i vår vård. Det är vi som är ansvariga för deras hälsa och liv. Tror det är det som bidrar till att det är så tufft känslomässigt när djur är sjuka och dör.

          Angående karet så kan du väl försöka sälja det? Rengjort med kokande vatten så är det ju ingen smittorisk, även om det för dig alltid kommer kännas orent.
          /Helena,
          Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Jepp, bossen har bestämt att detta kar ska bort! Jag tror faktiskt att om ni hade varit med om detta kar i över tre års tid med bara negativa händelser, så har ni också känt detsamma. Jag kommer inte att ändra mig, det är och förblir ett "trollkar"

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Envisast norr om Barcelona....
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av Bluewing
                Envisast norr om Barcelona....
                mmm. hon är det ...
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Japp, jag är en riktig tjurskalle (trots inte en äkta norrlänning) enligt den jag bor ihop med - det går liksom inte alls att tala mig tillrätta i vissa lägen, och detta är ett sånt...läge

                  //Inger
                  Senast redigerad av Inger H; 09 August 2014, 21:18.
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Likan
                    • April 2012
                    • 2611

                    Vad tråkigt med dina diskus. men starkt av dig att känna så! Tar någonting för mycket energi så är det ju bara bra att göra sig av med det. I detta fall gillar du inte karet med dina skäl, då förstår jag absolut att du inte vill ha kvar det. Så jag tycker att du gör rätt. Lyssna på känslan. iväg med den och skaffa ett annat som ger dig glädje istället! Ge inte upp hobbyn bara. vore tråkigt utan dig här.
                    450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Likan
                      Vad tråkigt med dina diskus. men starkt av dig att känna så! Tar någonting för mycket energi så är det ju bara bra att göra sig av med det. I detta fall gillar du inte karet med dina skäl, då förstår jag absolut att du inte vill ha kvar det. Så jag tycker att du gör rätt. Lyssna på känslan. iväg med den och skaffa ett annat som ger dig glädje istället! Ge inte upp hobbyn bara. vore tråkigt utan dig här.
                      Skönt att du håller med tjurskallen .

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Det finns fler som håller med tjurskallen faktiskt. Jag förstår att det kan kännas som det gör. Vår hobby är ju inte förnuftsbaserad direkt utan bygger på känslor. Så våra val ligger väl närmare hjärtat än hjärnan
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Bluewing
                          Det finns fler som håller med tjurskallen faktiskt. Jag förstår att det kan kännas som det gör. Vår hobby är ju inte förnuftsbaserad direkt utan bygger på känslor. Så våra val ligger väl närmare hjärtat än hjärnan
                          Ja, så är det i alla fall för mig, det skulle vara bättre om endast hjärnan var påkopplad ibland

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • heba
                            • September 2013
                            • 847

                            Tråkigt att läsa om dina discuserfarenheter, men jag förstår till fullo varför du väljer att göra som du gör.
                            Hoppas på lite nya uppdateringar och bilder från dina andra kar när du har hämtat upp lusten igen
                            /Helene

                            180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Helene, lusten finns fortfarande, men ligger lite på sparlåga just nu

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • heba
                                • September 2013
                                • 847

                                När hösten kommer och man tillbringar allt fler timmar inomhus så börjar nog suget infinna sig igen, för vad ska man annars göra om man inte får slabba med vatten överallt, inreda med rötter, växter och stenar och slutligen få se fiskarna i karet .
                                /Helene

                                180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...