Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mu(sic)
    • March 2012
    • 2305

    De nya är jättesnygga Inger 😄 Blir lite inspirerad om man säjer 😜


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av ansjo
      Ändå kul att du håller intresset vid liv nu när sommaren börjar närma sig, nya kar som planeras är en riktig livsgnista.
      Här hemma står det bara och stampar, en del saker som tar udden av karen i nulget. Claddon i sovrumskaret, och även numera i mitt 720 tex...
      Ja vad gör man åt claddon ? Det är typiskt att eländet finns just i Diskuskaret, annars hade jag testat EC men törs inte. Det går ju inte att plocka och hålla efter den heller när det är så pass stora kar. Sen som grädde på moset så har jag lite cyano också som lurar mellan glas och sandkant.
      Jag ser framför mig hur jag får stänga ned karet därför att claddon har övertagit allt, hemska tanke .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • HWH
        • March 2013
        • 2310

        Här sitter man och läser ikapp sisådär 200 inlägg och så är det en sammanfattning på sista sidan. Riktigt tråkigt med maskarna, jag kollar ständigt mina bolivianer men har peppar peppar inte sett nåt och nu har jag ju haft dem i ett år.

        Riktigt snygga dessa vita juwel. Otroligt stilrena
        /Helena,
        Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av HWH
          Här sitter man och läser ikapp sisådär 200 inlägg och så är det en sammanfattning på sista sidan. Riktigt tråkigt med maskarna, jag kollar ständigt mina bolivianer men har peppar peppar inte sett nåt och nu har jag ju haft dem i ett år.

          Riktigt snygga dessa vita juwel. Otroligt stilrena
          Hejsan Helena, det kanske är säkrare att köpa Norska bolivianer . Några av oss här på Zoopet har köpt bolivianer som har varit drabbade av dessa maskar.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Pia här kommer några bilder på "världens" vackraste boilivianer , i alla fall på dom som kunde vara ganska så stilla.
            Bild även på en av dom vitfenade rosentetrorna som går som inkörningsfiskar i 125 (flera kommer att köpas lite senare), dessa har inte fått sin vackra färg ännu .

            Jag ska fota några snabba helkarsbilder av karen också.
            Bifogade filer
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              ...till sist då karen i nuläge.

              Först 180 som inte alls vill vara färdigt än. Några av rötterna ligger stenade andra flyter fortfarande omkring som dom vill, men ser att dom snart är redo att placeras dit jag vill . Den stora roten i vänsterkant ser på bilden ut att vara lite malplacerad, men tror inte att den gör det när dom ännu flytande rötterna är på plats.
              Sen belysningen som jag har surrat om gillas fortfarande inte.

              125 gillas i alla fall av mig, där har en nyinköpt ganska så stor mopanirot färgat vattnet, men den snygga färgen kommer ju att försvinna med vattenbyten.

              Till sist, här ser man skillnad på varför jag just nu gillar det mindre karet .

              //Inger
              Bifogade filer
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Jesper Broman
                • November 2012
                • 3445

                Fina akvarier och min favorit är det stora till höger
                Verkligen snyggt med två juwelburkar bredvid varandra

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Jesper Broman
                  Fina akvarier och min favorit är det stora till höger
                  Verkligen snyggt med två juwelburkar bredvid varandra
                  Tack Jesper .

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av Inger H
                    Pia här kommer några bilder på "världens" vackraste boilivianer , i alla fall på dom som kunde vara ganska så stilla.
                    Bild även på en av dom vitfenade rosentetrorna som går som inkörningsfiskar i 125 (flera kommer att köpas lite senare), dessa har inte fått sin vackra färg ännu .

                    Jag ska fota några snabba helkarsbilder av karen också.
                    Skönheter, de var mycket fina

                    Ursprungligen postat av Inger H
                    ...till sist då karen i nuläge.

                    Först 180 som inte alls vill vara färdigt än. Några av rötterna ligger stenade andra flyter fortfarande omkring som dom vill, men ser att dom snart är redo att placeras dit jag vill . Den stora roten i vänsterkant ser på bilden ut att vara lite malplacerad, men tror inte att den gör det när dom ännu flytande rötterna är på plats.
                    Sen belysningen som jag har surrat om gillas fortfarande inte.

                    125 gillas i alla fall av mig, där har en nyinköpt ganska så stor mopanirot färgat vattnet, men den snygga färgen kommer ju att försvinna med vattenbyten.

                    Till sist, här ser man skillnad på varför jag just nu gillar det mindre karet .

                    //Inger
                    Snyggt Inger! Gillar dessa karen och möbeln i sin helhet, fräscht
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Vad läckert det blev med 2 kar med en inredning som liksom fortsätter i det andra karet. Helläckert. Sedan tänkte jag säga att du fått till inredningen, men det berömmet vet jag ju redan att du kommer att totalsåga
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Bluewing
                        Vad läckert det blev med 2 kar med en inredning som liksom fortsätter i det andra karet. Helläckert. Sedan tänkte jag säga att du fått till inredningen, men det berömmet vet jag ju redan att du kommer att totalsåga
                        Nope jag sågar det inte alls, kommer det något positivt inlägg om mitt sätt att inreda så gillas det
                        Dom som läser min tråd, vet att jag inte är någon inredningsexpert precis - inredningen jag försöker att "skapa" blir liksom till för dom fiskar som kommer att finnas i karen snart. Sen försöker jag förstås att "snitsa" till det lite också

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • woodlund
                          • December 2011
                          • 666

                          Hmm Inger , dom som läser din tråd och har sett dina akvarier på bild vet hur duktig du är på att inreda så var inte blyg nu utan njut av kommentarerna och dina vackra akvarium
                          1900Liter Diskusvatten


                          Medlem i NDSS www.diskusforum.se

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av woodlund
                            Hmm Inger , dom som läser din tråd och har sett dina akvarier på bild vet hur duktig du är på att inreda så var inte blyg nu utan njut av kommentarerna och dina vackra akvarium
                            Okey då, jag suger väl åt mig och njuter/rodnar av dom goa kommentarerna .

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Tror ni att jag törs flytta över bolivianerna till 180 nu, eller är det för tidigt? Jag har haft fyra Nannostomus där sedan den 24/4 plus nitriveck. Eller skall tålamodet pressas lite till? .

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Det tror jag att du kan, kolla bara värden om nån dag försäkerhets skull
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...