Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Det beror helt på hur snabb lina du har - en sketfilm på någon minut kan ta en timme, två... eller tio minuter att ladda upp.
    Du avbröt väl inte uppladdningen för att det stod 90 minuter..?
    Låt det ladda upp, kolla på TV eller något annat - så är det klart sedan.
    Jopp Mats, jag avbröt uppladdningen. Har YT också med "tålamodet" att göra? I så fall måste jag nog skärpa till mig - fast 90 min.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

      För att reflektera om könen på cikliderna, något rövkollande blir det inte om de kommer direkt från grossisten. Det blir bara ett svepande och 5 fiskar i påsen, klart. Finns liksom ingen tid och kanske kunskap till något annat.
      Däremot bör det vara minst ett par, annars är det världens oflyt...
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av ansjo
        För att reflektera om könen på cikliderna, något rövkollande blir det inte om de kommer direkt från grossisten. Det blir bara ett svepande och 5 fiskar i påsen, klart. Finns liksom ingen tid och kanske kunskap till något annat.
        Däremot bör det vara minst ett par, annars är det världens oflyt...

        ...fast du känner ju till mitt "oflyt" - ni får hålla tummar, att det i alla fall är ett par.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av Inger H
          Jopp Mats, jag avbröt uppladdningen. Har YT också med "tålamodet" att göra? I så fall måste jag nog skärpa till mig - fast 90 min.

          //Inger
          Ja, 90 minuter är inget att hänga upp sig på... bara att ladda upp och göra något annat en stund - så är det klart senare. I perioder när jag har haft lite sämre internetuppkopplingar har det tagit hela natten ibland.
          Bara på't igen nu Inger!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Ja, 90 minuter är inget att hänga upp sig på... bara att ladda upp och göra något annat en stund - så är det klart senare. I perioder när jag har haft lite sämre internetuppkopplingar har det tagit hela natten ibland.
            Bara på't igen nu Inger!
            Okey, då vet jag hur YT funkar. Natti natti.
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Sesådärja!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Lite inställningar på kameran bara - så blir det topp!

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Haha, ja jäklar vilken kvalitet jag har fått till. Den har snutten hat tagit 45 min att ladda upp. Å hur f**n får jag till skärpan.
                    Jag måste väl göra något fel. Jag har suttit här och svurit ve och förbannelse, hur någon kan vara så idiotiskt dum. Du skulle bara veta, hur länge jag har suttit här å meckat
                    Sen måste såklart stativet fram.
                    Videoinspelningsstorleken i kameran var inställd på 1920x1080, men jag minskade till 640x80 - å inte gick det snabbare för det inte.

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Inger H
                      Haha, ja jäklar vilken kvalitet jag har fått till. Den har snutten hat tagit 45 min att ladda upp. Å hur f**n får jag till skärpan.
                      Jag måste väl göra något fel. Jag har suttit här och svurit ve och förbannelse, hur någon kan vara så idiotiskt dum. Du skulle bara veta, hur länge jag har suttit här å meckat
                      Sen måste såklart stativet fram.
                      Videoinspelningsstorleken i kameran var inställd på 1920x1080, men jag minskade till 640x80 - å inte gick det snabbare för det inte.

                      //Inger
                      Jag antar att du har ett vanligt normalt filmläge på kameran (som säkert är milsvitt mer avancerad än min). Ställ in filmläget på "bästa kvalitet" och HD, flest pixlar, punkter och hela baletten - typ ett auto-läge. Sätt kameran på ett stativ, och ställ stativet så att du får in önskad "bild" i sökaren.
                      Jag tror att du har åkt med zoom-knappen en hel del och då kan det bli oskärpa - skippa alltså zoomandet nu i en början.
                      Vill du alltså filma hela karet, ställ stället med kameran så du får en tjusig bild - vill du filma närmare fiskarna så ställ stället med kameran lite närmare karet. Filma och lägg upp!
                      Senast redigerad av Mats Bryzell; 08 October 2013, 11:14.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Nu är det träning i mängder som gäller. Håkan skrattar fortfarande gott åt filmen, å säkert många fler.
                        Tack för ditt tålamod Mats.

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Inger H
                          Nu är det träning i mängder som gäller. Håkan skrattar fortfarande gott åt filmen, å säkert många fler.
                          Tack för ditt tålamod Mats.
                          //Inger
                          Åter igen, Inger - Inga problem!
                          Skippa allt tänk med att du skall förminska bilden, göra mindre punkter, pixlar och allt vad det kan vara. Låt kameran gå på Full Blast - då blir kvaliteten god och möjligtvis kan det ta några minuter längre att lägga upp på YT - men det får det vara värt!
                          Övningsfilma lite först, och kolla på filmsnuttarna direkt i kameran - eller lägg upp filerna på datorn och ta en titt. När du fått en filmfil som du är nöjd med, så lägg upp på YT!

                          Om du vill göra en lite längre film och blanda filmsekvenser från, exempelvis, "lite längre från karet" och "lite närmare karet", så låt bara kameran gå - flytta stativet dit du vill och fortsätt filma. Detta blir en ganska lång och tung fil i datorn - men sedan kan du redigera filmen i datorn, klippa bort de delar som inte skall vara med och så att säga få till ett litet mästerverk.
                          Jag vet inte vad du har för dator och program för bild- och filmhantering, men de som finns till hands till de flesta datorer (oavsett PC eller Mac) är oftast väldigt lätta att jobba med.
                          Öva nu, filma på och lägg upp på YT!

                          Kommentar

                          • Mathias Nilsson
                            • July 2011
                            • 6552

                            Videopad är enkelt och gratis. Klippa-klistra går av bara farten..

                            Då blir till och med mitt skräp uthärdligt
                            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                              Videopad är enkelt och gratis. Klippa-klistra går av bara farten..

                              Då blir till och med mitt skräp uthärdligt
                              Tack för tips.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                                Vad finns det för likvärdigt tokenkelt för apple?
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...