Fresta på du - med för mig ouppnåerliga fiskar. Den var väldigt grann, men nu måste du ju skaffa flera kar - tre hannar kommer väl inte att funka tillsammans.
Eller så kan du göra, som jag föreslog tidigare i något inlägg, skicka en av varje upp till mig i termos.
//Inger
"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.
De var 5 i påsen, så det var inte så mycket att välja på. Jag ska se hur det går framöver då de ännu bara är ca 5-7 cm, de lär inte bli så svåra att bli av med.
De var 5 i påsen, så det var inte så mycket att välja på. Jag ska se hur det går framöver då de ännu bara är ca 5-7 cm, de lär inte bli så svåra att bli av med.
Aha - skönt att dom är så pass små. Snygg som sjutton - är det en släkting till paletten?
//Inger
"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.
Hur nära släkt de är vete tusan, men de är ju ciklider båda arterna...
Att de skulle vara aggresiva mot varandra blir jag mer och mer tveksam till, i karet går de nu i en grupp ihop, utan några aggressioner mot varandra alls. I artbeskrivningen står det även att man ska ha dem i ett artakvarium, eller med andra fredliga fiskar så jag är tveksam att de skulle ha palettens ibland lite sämre humör...
Kommentar