Hannescs 408L Orinoco-tema

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • freddi36
    svarade
    nice rot! en från skogen?

    tyckte det var väldigt fint med solnedgången bakom träden
    ska själv iväg och åka skidor vecka 8. ska bli kul!
    gjorde det förra året också och då tog vi en sväng in om DM i Jönköping på hemvägen. tror det får bli ett stopp där i år också för den butiken var stor! blev faktiskt lite avis att ni Jönköpingsbor har en sådan bra sötvattensaffär

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    Ursprungligen postat av gonzo44
    glaset är färdigt.. ska bara transporteras hem

    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!! WOOOOHOOO!!!!!!!

    ÄNTELIGEN!!



    aja lunga sig nu hannes.

    jag har varit nere på K-rauta o kapat till lite MDF för att ha under karet. ( ja det fick bli mdf för det var billigast)
    ska måla kanterna svarta med en lackfärg.

    sen har jag fått hem roten som gode gonzo hittat till mig! den är fan inte liten asså! lätt nån tusenlapp eller mer i affär.


    var i vemdalen i helgen med jobbet. jag o ett par till arrangerade en resa för 110 pers. jävligt roligt. så jag slänger in en vid från ett gott cruise-åk. ( med typ 5 öl i kroppen)
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • dreas
    svarade
    Häftigt kar och ett roligt projekt! Ser fram emot att se det färdigt! Mitt drömkar är också ett långt hyfsat smalt kar fullt med pansarmalar och strömlevande fiskar.

    Lycka till Hannes!

    Lämna en kommentar:


  • flygrc
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc
    inte en chans. jag har varit jääävligt tydlig med att detta är min lgh o om jag vill ha ett kar till så tänker jag skaffa ett.


    hon är helt med på det.
    Precis....

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    glaset är färdigt.. ska bara transporteras hem

    Lämna en kommentar:


  • devion
    svarade
    Kom igen nu hannes, bara att köpa hus, jag står bakom och pekar med hela handen och dricker kaffe...

    Lämna en kommentar:


  • Teres77
    svarade
    Jaha, då har jag hittat hit! Tack för hjälpen i onsdags (edit: tisdags var det visst)... Allt gick bra till Borås och fiskarna verkar trivas!

    Mysigt hus, men om ni vill börja med nåt lite mer lättskött så har jag en sommarstuga för uthyrning/till salu mellan Jkpg- Mullsjö, vid Risbrodammen! ca 70 kvm, 3 rok...
    Senast redigerad av Teres77; 28 January 2012, 00:04.

    Lämna en kommentar:


  • Carina_
    svarade
    Vilket mysigt litet hus
    Och Habo som är så mysigt, en dag så skall jag flytta "hem" igen o då blir det nära jönköping.

    Haha jag sa när jag o sambon flytta ihop att det är jag o hunden och det får du ta.

    Och vips hunden åkte ner från både soffan o sängen o jag vet i katten vart min uppfostran på hunden tog vägen

    Men o andra sidan så är det han som nu mera hjälper mig med hunden o akvariet så det går framåt


    Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • bossep
    svarade
    I mitt fall hopade det lite över en generation. Men jag tror det bara är för att vara lite obstinat från dotras sida
    Hon är faktiskt rätt duktig med vuxenarbetet med burken i Sverige och ger mig en gliring allt emellanåt. äh farsan det vet du väll...
    Men hon hade vaggan mella 2 akvarier och sprang och snubblade över slangar i lokalen.

    Lämna en kommentar:


  • ApeviaX
    svarade
    Ursprungligen postat av gonzo44
    förövrigt så låter det som om det intesset smittat av sej en generatin

    O de é fina grejer, tänkte föra vidare sjukan till min dotter oxå

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    förövrigt så låter det som om det intesset smittat av sej en generatin

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    Ursprungligen postat av bossep
    Nu sätter du griller i huvudet på en!
    Ett annat alternatv som blev mycket seriöst framlagt av min dotterson. "Morfar, du kan ju fylla huset med akvarier och bo i husvagnen!"
    Det låter som en plan de bosse, kanske kan ordna loss en villa vagn till bra pris från kabe

    Lämna en kommentar:


  • bossep
    svarade
    Ursprungligen postat av Kensa

    en till SA
    en till MA
    en till TA
    en till Asien
    en till Karibien
    .
    Nu sätter du griller i huvudet på en!
    Ett annat alternatv som blev mycket seriöst framlagt av min dotterson. "Morfar, du kan ju fylla huset med akvarier och bo i husvagnen!"

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Akvarierna är det enda som är rakt i hela huset med de golven ;D

    De kan vara lite vågiga efter lång tid, vi har sådant hos morsan och farsan

    Lämna en kommentar:


  • ApeviaX
    svarade
    Ursprungligen postat av Kensa
    tänk samtidigt vilka trevliga akvariestugor, säg 4-5 st friggebodar, som kan stå på den tomten.....

    finns ju andra på forumet som har byggt en akvariestuga....varför inte bräcka han lite med att ha 5 st...

    en till SA
    en till MA
    en till TA
    en till Asien
    en till Karibien







    .


    Haha jösses de stugorna vill jag ha på en liten kolonidel på min stora tomt i framtiden haha

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...