Hannescs 408L Orinoco-tema

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • bossep
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc
    här går det undan. jag o daniel( devion här på forumet) åkte ner o tåg isär karet. var lite knepigt för det var väldigt tajt limmat. dvs nästan glas mot glas. så fick knappt emellan våra mattknivar. men skam den som ger sig.

    så nu är karet nertaget. jag kommer få en helt ny bottenskiva från en glasmästare. så jag slipper kapa den. behöver asså bara kapa sidorutor o stag.

    sen såga vi av aluställningen o satte ihop. välförtjänt dag
    Varför ny botten? Har du provat fiskelina eller wire för att kapa silikonfogar?

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    hi5!

    Lämna en kommentar:


  • devion
    svarade
    snyggt, vackert ! Ställningen o karet ser också bra ut....

    bra jobbat idag, five high

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    kanske klär in med tyg.

    Lämna en kommentar:


  • Ken Olofsson
    svarade
    ska du klä in ställningen eller kör du a nauturel ??


    .

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    här går det undan. jag o daniel( devion här på forumet) åkte ner o tåg isär karet. var lite knepigt för det var väldigt tajt limmat. dvs nästan glas mot glas. så fick knappt emellan våra mattknivar. men skam den som ger sig.

    så nu är karet nertaget. jag kommer få en helt ny bottenskiva från en glasmästare. så jag slipper kapa den. behöver asså bara kapa sidorutor o stag.

    sen såga vi av aluställningen o satte ihop. välförtjänt dag
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    Ursprungligen postat av irwin_fletch
    Vilka jordätare hade du tänkt dig? Hoppas du väljer någon satanoperca..
    kollat på dom. jäääääkligt intressanta särskillt deamon. men den kanske blir lite stor för karet. eller rättare sagt. karet är för litet. :/

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    thx very mucho

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    absolut. i save it for you

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    aa lite dyrt. men typ 300:- för en så stor rot är ändå rätt bra pris.

    men som sagt. det är ju ett tag kvar tills den ska i. så om ni har nån väg neråt i sverige så kanske man kan skicka billigare nån gång. vi håller det öppet

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    posten säger nästan 200 spänn i frakt, om man kollar på deras hemsida å anger måtten på paketet. :/
    ska se om vi inte har några ärenden neråt landet snart så kanske de går att lösa på något smidigt sätt.
    känns som de kanske blir lite väl dyr rot me frakten å så.. även om den säkert skulle passa jäkligt bra i karet :P

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    karet är nu för övrigt tömt. avkalkningen funkade utmärkt! rena rutor

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    Ursprungligen postat av Luddson
    Grymt ballt kar Hannes!
    Så grymt långt kommer bli riktigt häftigt

    Kommer garanterat att följa detta.

    Lycka till!
    tack

    Ursprungligen postat av stigson
    Häftigt projekt! ;D
    jepp

    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Hannes fixar med hålborr och silikon
    självklart men hade ju vart ballare att ha en hel

    Ursprungligen postat av Hellsson
    Se där ja kommer bli riktigt najs detta här ju Om du snabbar dig som faan så kanske inte Superaquaman (Fredrik Johansson) hinner sälja av sina VF Altifrons

    Kommer följa detta med spänning Hoppas du lägger upp lite bilder på FB Akvarister med

    /Tommy
    aa vi får se :P kan du hålla lite koll på det åt mig?
    kommer lägga upp bilder på akvarister med )

    Ursprungligen postat av källebacken
    Guud så snyggt det kommer bli....ta pygmepansarmalar med...dom kommer stimma som attan i det akvariet...
    aa låter bra det med ska kolla på dom. hade en kort tanke på panda-pansarmalar med. de är ju rätt små :P

    Ursprungligen postat av tommy_g
    Ska bli spännande detta. =) Mer bilder Hannes!
    bilder kommer

    Ursprungligen postat av gonzo44
    Denna kanske skulle passa i ditt låånga kar Hannes.. Den är säkert sugen på lite jordätare o dyligt[ATTACH=CONFIG]49155[/ATTACH]
    eeeeeller inte... :P

    Ursprungligen postat av MrH
    roten är nästan 130cm lång, så vette tusan. dom ända som verkar ta så långa paket är bussgods å då springer ju fraktpriset iväg en smula.
    då får väl fundera hur du vill göra hannes.
    roten är inte min utan min fars, och han vill säkert ha betalt för den. typ en hundring kanske, inte speciellt dyrt men de springer ju iväg lite i priset sen när man räknar in frakten också :/
    a får titta lite på det. vad sa posten?

    Ursprungligen postat av devion
    Gött att du kom igång med det säg till om du vill ha hjälp...är ju ändå på DM all ledig tid >.<
    yess. kna nog behöva lite hjälp med att ta isär karet i veckan

    Lämna en kommentar:


  • devion
    svarade
    Gött att du kom igång med det säg till om du vill ha hjälp...är ju ändå på DM all ledig tid >.<

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    roten är nästan 130cm lång, så vette tusan. dom ända som verkar ta så långa paket är bussgods å då springer ju fraktpriset iväg en smula.
    då får väl fundera hur du vill göra hannes.
    roten är inte min utan min fars, och han vill säkert ha betalt för den. typ en hundring kanske, inte speciellt dyrt men de springer ju iväg lite i priset sen när man räknar in frakten också :/

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...