Hannescs 408L Orinoco-tema

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • hannesc
    svarade
    mja..vill ha lådor..till typ underkläder o akvariegrejjer till frugan du vet

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc
    4 blir det iasåfall tror jag. tänkte jag iaf. bygga in dom i ställningen


    du kanske helt enkelt skulle ha "dörrar" mellan stativbenen

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    4 blir det iasåfall tror jag. tänkte jag iaf. bygga in dom i ställningen

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc
    ja det blir ju massa limmande. hellre bara limma ca 40 cm än limma 2550 cm :P

    aa det låter jäklans najs det där. köra tekniken bakom allt då eller?



    tänkte mest till fronten bara på lådorna. men det beror ju på vilka mått osv det finns och är. det är bara en ide än så länge
    jag kan kolla vilka mått det är kvar. Ska du ha 4 eller 2 lådor??

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    Ursprungligen postat av gonzo44
    Just de ja det blir smidigare , för det blir mycke limmande, 10cm breda på 2,5m blir en del limmskarvar.. hojta om du behöver mer silikon... jag kommer nog göra en typ av slimline i frugans 3 kar kan bli häftigt att bar använda 2 färger på varge, jag tänker grå/svart i sprickorna och någon annan på toppen, och ändå 3 olika nyanser asså en nyans i varje kar..... du hajar va??
    ja det blir ju massa limmande. hellre bara limma ca 40 cm än limma 2550 cm :P

    aa det låter jäklans najs det där. köra tekniken bakom allt då eller?

    Ursprungligen postat av gonzo44
    nja inte jätte mycket..
    tänkte mest till fronten bara på lådorna. men det beror ju på vilka mått osv det finns och är. det är bara en ide än så länge

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc
    hehehe...its miiiine!



    btw.. har du mycket kvar av de där köksplankerna du gjort din bänk av.
    funderar på¨att göra lådor under karet nämligen.
    nja inte jätte mycket..

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc
    aa det är fan sinnesjukt långt! funderar på att sno frigolit lock från DM o använda som "slimlines" till baksidan. smidigare än att limma ihop massa av dina o sen kapa. men behvöer ändå av dig för att göra hörnen. funderar på att låta bakgrunden gå upp typ 10 cm över glaskanten där bak som stänkskydd typ.

    tankar om det?
    Just de ja det blir smidigare , för det blir mycke limmande, 10cm breda på 2,5m blir en del limmskarvar.. hojta om du behöver mer silikon... jag kommer nog göra en typ av slimline i frugans 3 kar kan bli häftigt att bar använda 2 färger på varge, jag tänker grå/svart i sprickorna och någon annan på toppen, och ändå 3 olika nyanser asså en nyans i varje kar..... du hajar va??

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    hehehe...its miiiine!



    btw.. har du mycket kvar av de där köksplankerna du gjort din bänk av.
    funderar på¨att göra lådor under karet nämligen.

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    Roten ja

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    Ursprungligen postat av gonzo44
    Bra där Hannes h-vete va långt karet ser ut nu når man har sett det irl och vet hur låååååångt det är f-n va läckert det kommer bli med lampor och bakgrund inredning och allt....
    aa det är fan sinnesjukt långt! funderar på att sno frigolit lock från DM o använda som "slimlines" till baksidan. smidigare än att limma ihop massa av dina o sen kapa. men behvöer ändå av dig för att göra hörnen. funderar på att låta bakgrunden gå upp typ 10 cm över glaskanten där bak som stänkskydd typ.

    tankar om det?

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    haha but I will not! för att jag måste lyfta av karet, lägga det på sidan i sängen, skrapa bort silikonet under karet,sätta bänken på plats på puckar,sätta tillbaka karet, i med roten,limma sista staget o sen fylla upp o testa tätheten

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc
    Bilder

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Bra där Hannes h-vete va långt karet ser ut nu når man har sett det irl och vet hur låååååångt det är f-n va läckert det kommer bli med lampor och bakgrund inredning och allt....

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc
    nejnej. jag tar frigoliten nästa vecka. ska ha svär- och mina föräldrar på midda i helgen. jobbigt att börja på bakgrunden innan.

    men jag har limmat lister idag.
    limmar 2 av 3 stag imon

    bilder i nästa inlägg.
    Nej Nej Nej Hannes du MÅSTE limma alla stagen på en gång....

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    Bilder

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    nejnej. jag tar frigoliten nästa vecka. ska ha svär- och mina föräldrar på midda i helgen. jobbigt att börja på bakgrunden innan.

    men jag har limmat lister idag.
    limmar 2 av 3 stag imon

    bilder i nästa inlägg.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...