Hannescs 408L Orinoco-tema
Kollaps
X
-
dock fick jag en länk av tösen precis. hennes drömhus typ. om man målar om allt vitt inne.
(o jag ser ju att det är massor som behöver göras. badrummet tex..o el-radiatorer, biig nono!)
http://www.svenskfast.se/hemnet/page...8AC3KCL7R248RV
snabbt överslag säger mig att om man skall få det huset i "modernt" skick på uppvärming, badrum, kök, etc etc,
så skall man nog lägga in mellan 500-850,000 SEK, beroende på matrialval och hur mycket man orkar/kan göra själv.
och då har vi inte ens tittat på utsidan......
men va fan.....
utgångsbudet är ganska jämt 1/3-del av vad vi pyntade för vårt hus, och vi behöver lägga en hel del
på det iaf, ex så håller vi just nu på att byta ut badrummet, samt att vi projekterar det nya köket
som skall vara på plats innan vi drar på semester......
klart ni har råd.....bara en fråga om prio......
tänk samtidigt vilka trevliga akvariestugor, säg 4-5 st friggebodar, som kan stå på den tomten.....
finns ju andra på forumet som har byggt en akvariestuga....varför inte bräcka han lite med att ha 5 st...
en till SA
en till MA
en till TA
en till Asien
en till Karibien
.Lämna en kommentar:
-
mhm såg det med. visst. jag fixar sånt. händig är man ju, men jefla va tid det kommer ta.Lämna en kommentar:
-
kommer ha lite mer tid för karen numera iaf, jobbet har lättat lite.
se upp bara, det kan bli trångt när man flyttar ihop.
jag bodde ensam på modiga 86 kvm som var totalt överbelamrat med möbler och annat krafs.
dåvarande flickvän (numera fruga) bodde på 63 kvm.
efter några månaders dejtande kom ju frågan upp, OM vi flyttar ihop, men flyttar till vem ?
jag loosade den diskussionen big time, detta var på en fredag, på lördagen åkte jag till Kina,
kom tillbaka på fredagen efter, åkte direkt hem till henne, slaggade över, meddelade på
morgonen att jag är OK med att flytta in till dig, om hon fortfarande är OK med det.
det var hon, så jag åkte hem och hämtade alla kläder, och på måndagen bokade jag flyttlasset,
de kom på onsdagen och bar in allt i hennes lilla 63 kvm lägenhet.
flickan blev så chockad över att grejerna kom att hon inte sa ett ljud på hela dagen........
.
det blidde lite trångt......
.
6 månader senare, på dagen 1 år efter vi träffades så köpte vi första huset....
ni anar inte hur skönt det var att få 120 kvm att roa sig på......
.
dock fick jag en länk av tösen precis. hennes drömhus typ. om man målar om allt vitt inne.
(o jag ser ju att det är massor som behöver göras. badrummet tex..o el-radiatorer, biig nono!)
Lämna en kommentar:
-
se upp bara, det kan bli trångt när man flyttar ihop.
jag bodde ensam på modiga 86 kvm som var totalt överbelamrat med möbler och annat krafs.
dåvarande flickvän (numera fruga) bodde på 63 kvm.
efter några månaders dejtande kom ju frågan upp, OM vi flyttar ihop, men flyttar till vem ?
jag loosade den diskussionen big time, detta var på en fredag, på lördagen åkte jag till Kina,
kom tillbaka på fredagen efter, åkte direkt hem till henne, slaggade över, meddelade på
morgonen att jag är OK med att flytta in till dig, om hon fortfarande är OK med det.
det var hon, så jag åkte hem och hämtade alla kläder, och på måndagen bokade jag flyttlasset,
de kom på onsdagen och bar in allt i hennes lilla 63 kvm lägenhet.
flickan blev så chockad över att grejerna kom att hon inte sa ett ljud på hela dagen........
.
det blidde lite trångt......
.
6 månader senare, på dagen 1 år efter vi träffades så köpte vi första huset....
ni anar inte hur skönt det var att få 120 kvm att roa sig på......
.Lämna en kommentar:
-
Det kommer du, lita på det!
Jag tror att dina andra kar behöver uppdateras med lite bilder, det finns ju en del mumma hemma hos dig.Lämna en kommentar:
-
hehe varför känns det som att jag kommer få äta upp det där sen?
men iaf. det är verkligen inte dags att flytta ihop än så jag oroar mig inte riktigt :PLämna en kommentar:
-
-
inte en chans. jag har varit jääävligt tydlig med att detta är min lgh o om jag vill ha ett kar till så tänker jag skaffa ett.
hon är helt med på det.Lämna en kommentar:
-
Det slutar med att du får slåss för att få ha ett Nano hemma ;D
Då ska det till gemensam matkassa, semestrar, förmodligen en flytt, gnäll på att pumparna låter och så vidare..
Lämna en kommentar:
-
o jo hon är hemma hos mig rätt ofta. börjat pratas om att flytta ihop snart. fast det är litet tidigt för det enligt mig. men men :PLämna en kommentar:
-
-
-
Lämna en kommentar: