"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • wierdalien
    • February 2003
    • 936

    Ursprungligen postat av PiaJo
    Idag har jag köpt mina första endlers de var så fina så det gick inte att motstå
    Dessa jag köpte kunde man bara köpa i par och de var lite dyrare än "vanliga" guppys, brukar det vara så?

    Här är en snabb-bild De har en gulare nyans i stjärtfenan och rödare i ryggfenan, det var svårt att få till detta på fotot men skall försöka få till ett annat foto senare.

    Detta är inte en ren endler utan en hybrid mellan endler och guppy. Och ja dom säljs oftast i par och som dyrare än guppy
    -----------------------

    Kommentar

    • freddi36
      • December 2010
      • 2882

      Ja precis, det är en korsning, det kan man t.ex se på storleken. Jag köpte mina i Köge, och en av de honorna har blivit minst 5cm! Största guppyn jag sett

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av wierdalien
        Detta är inte en ren endler utan en hybrid mellan endler och guppy. Och ja dom säljs oftast i par och som dyrare än guppy
        Ok, då har jag lärt mig nåt nytt Hur ser jag skillnad på en ren endlers och en hybrid, finns det speciella kännetecken förutom storleken som Freddi säger?
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Färgerna på hannarna skulle jag vilja påstå. Kolla in här så finns en del att titta på : http://www.swampriveraquatics.com/index.html .#1 är vildformen som jag och en till köpte hem från USA för några år sedan, som sedan har spridit sig ganska duktigt. Sedan har de odlat vidare på de VF som Adrian fångat (enligt honom själv) till lite olika varianter.
          Dessa finns kvar hemma hos en kompis, och de kommer troligen att få köra in mitt 540 till hösten.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av freddi36
            Oh, riktigt fin! Liknar mina tiger endlers i färgerna, men din är nog en snakeskin (?)
            Det va Yellow Leopard som de hette och det var ju så synd om det sista paret att jag var tvungen att köpa dessa med

            Ursprungligen postat av ansjo
            Färgerna på hannarna skulle jag vilja påstå. Kolla in här så finns en del att titta på : http://www.swampriveraquatics.com/index.html .#1 är vildformen som jag och en till köpte hem från USA för några år sedan, som sedan har spridit sig ganska duktigt. Sedan har de odlat vidare på de VF som Adrian fångat (enligt honom själv) till lite olika varianter.
            Dessa finns kvar hemma hos en kompis, och de kommer troligen att få köra in mitt 540 till hösten.
            Där fanns det många fina Låter riktigt trevligt med 540, vad skall du ha mer i detta?
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Vet inte ännu, lite sugen på diskus igen...
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av ansjo
                Vet inte ännu, lite sugen på diskus igen...
                hehe.. suger det i diskustarmen
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Mmm, det gör liksom det...och co2. Har även beställt en 2x150 W MH-ramp, så kapaciteten finns om den andan faller på!
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Mmm, det gör liksom det...och co2. Har även beställt en 2x150 W MH-ramp, så kapaciteten finns om den andan faller på!
                    Gott! Härligt att höra
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Anders, du kan få mina röda platys med om du vill ha dessa i 540 ihop med diskusen...
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Tack, men nej tack.
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Tack, men nej tack.
                          Tänkte nästan detta
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Idag tänkte jag sluta tidigt från jobbet och då blir det lite rutputs och sen lite fotografering. Kanske kan bli lite bilder i tråden senare..
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              I helgen skall det flyttas på fiskar för att förbereda för kuben som jag kommer att hämta inom kort hos Mats De gröna svärdbärarna (två hannar) som går i det första 220 karet skall åter till butiken och sen skall den andra gröna svärdbärargruppen (2+3) komma till det första 220 karet och sen skall Ap. Borelliisarna flyttas från andra 220 karet till extra karet och sen skall Ap. Staeckisarna flyttas från extra karet för att komma till det andra 220 karet som skall bli ett minijordätar-kar till hösten så får Ap. Staeckisarn går där så länge och göra sina grejer... Snurrigt?? Jepp, snurrigt värre
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                ...och sen skall..?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...