"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Tack Inger, det blir bara lite tjatigt bara med foton på samma motiv...
    När jag såg denna tetran så sa det bara "klick" och - jag tar 20 st! och jag har inte ångra mig en sekund, så trevliga och det röda strecket lyser nästa som neonorange i dunklet
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • flygrc
      • June 2006
      • 2755

      Bild 2 i inlägg 5188! Ser ut som att firren ler Bra fångat
      https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
      Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Ursprungligen postat av flygrc
        Bild 2 i inlägg 5188! Ser ut som att firren ler Bra fångat
        Ja det har du faktiskt rätt i
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          hahha, det har ni rätt i! Ja, den var la glad att få känna sig som en fotomodell
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            De här har nåt fuffens för sig..
            Jag rev i karet i lördags för att få upp malarna som de inte var så snälla mot och bara släppte ner rötterna igen slarvigt men det tyckte dessa var så bra så , så de har börjat leka
            De valde den kokosnötten som ligger där så snyggt och dolt, man se den knappt...
            Senast redigerad av PiaJo; 18 February 2014, 07:31.
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Likan
              • April 2012
              • 2611

              Galet snygga bilder!
              450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Houufh, jädrar vad mysigt man har det nu alltså! Ligger i bingen, tillbakalutad, med den för dagen nyinköpta paddan och gonar mig till din senaste film.
                Några nematopusar måste det bli i nya karet!
                Toppenfin film, Pia!

                Kommentar

                • Mr Woods
                  • March 2013
                  • 3409

                  Riktigt härlig film Pia!
                  Kanske är det sådana jag skall ha i mitt nya 325L!?!
                  Det är nämligen fortfarande helt obestämt vad som skall i (förutom kanske ett rejält stim C. panda), och det känns så jädra gôtt! Det här karet kommer få en hel del planeringstid innan det startas upp!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Houufh, jädrar vad mysigt man har det nu alltså! Ligger i bingen, tillbakalutad, med den för dagen nyinköpta paddan och gonar mig till din senaste film.
                    Några nematopusar måste det bli i nya karet!
                    Toppenfin film, Pia!
                    Ursprungligen postat av Mr Woods
                    Riktigt härlig film Pia!
                    Kanske är det sådana jag skall ha i mitt nya 325L!?!
                    Det är nämligen fortfarande helt obestämt vad som skall i (förutom kanske ett rejält stim C. panda), och det känns så jädra gôtt! Det här karet kommer få en hel del planeringstid innan det startas upp!
                    ja, jag kan hålla med om att de är fräcka och snygga men jag skulle inte ha dem med tillsammans med någon annan fisk! kanske, kanske om karet är modell större som Mats nya kar för de har tyvärr tuggat i sig både stora svärdbärare och nu senast så fick jag snabb evakuera de nya malarna för de hade börjat äta deras fenor...
                    De har även käkat växter på löpande band, eller rättare sagt ryckt upp dem och trasat sönder dem.

                    så tänk efter på om om ni verkligen skall ha dessa ihop med andra, jag skulle inte rekommendera detta. Som ensamma är väl ok, de är tuffa så det är tjuvnyp och jagande hela tiden sinsemellan dem.

                    Sen vill jag säga, gott Mats! Gott med en padda, dessa är för mig en helt fantastisk produkt och visst är det härligt att luta sig tillbaka i soffan eller sängen och bara gott in sig i filmer, du vet du hur jag har haft det med dina
                    Mr Wood, det låter som en bra plan med ett stort stim corysar sen har ju Laetacaror blivit en favorit här hemma, fundera på dessa
                    Hur går det med dina fjärilar, nya lekar på G?
                    Senast redigerad av PiaJo; 18 February 2014, 06:07.
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      Jo, att nematopus gillar att befria malar från deras fenor har jag själv fått erfara Det sägs ju att zebraciklider ska vara ilskna, men enligt min (begränsade) erfarenhet av nematopus, så är de värre, de var ilskna även när de inte hade yngel. Hade däremot ett hyfsat snällt zebrapar för några år se'n, som hade yngel i mitt 240-litets, utan att störa de andra fiskarna. De gick tillsammans med bl.a multispinosa och eldbuk, och var faktiskt inte högst i rangordningen, det har jag för mig att multispinosorna var.

                      Men nematopus är rätt fräcka, men man får nog ha dem i ett artakvarium, om akvariet inte är stort.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Aha, det kanske inte är jätteläge på nematopusar då - om man nu vill ha lite annan fisk... Artakvarium verkar det bli isåfall. Bra att veta iallafall - för fräna är dom!

                        Jodu, Pia, paddan är underbar, bara att trycka igång och köra - lät som en fjäder och en bild som är så vansinnigt knivskarp och skön - fantastiska bilder och filmer tar den också. Det blir nog mer och mer så att man kommer att använda denna istället för den stationära!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Aha, det kanske inte är jätteläge på nematopusar då - om man nu vill ha lite annan fisk... Artakvarium verkar det bli isåfall. Bra att veta iallafall - för fräna är dom!

                          Jodu, Pia, paddan är underbar, bara att trycka igång och köra - lät som en fjäder och en bild som är så vansinnigt knivskarp och skön - fantastiska bilder och filmer tar den också. Det blir nog mer och mer så att man kommer att använda denna istället för den stationära!
                          Det enda kruxet är när man skall bifoga uppladdade bilder från uppladdningsarkivet, där är det drag och släpp som gäller och det funkar ju inte på paddan och att YT-länkarna blir fel.
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Det enda kruxet är när man skall bifoga uppladdade bilder från uppladdningsarkivet, där är det drag och släpp som gäller och det funkar ju inte på paddan och att YT-länkarna blir fel.
                            Hmmm... det måste väl ändå gå på något sätt? Jag skall kolla lite, när det blir läge!


                            ... och så tog vi oss an lite inredning "på andra sidan" också. Kul!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Tja... blir jag bjuden så varför inte
                              Hört talas om 10 000-metersklubben? Nu finns även "Mile Low Club". På lyx-ubåten Lovers Deep kan man boka en kärleksnatt på havets botten.
                              Bifogade filer
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Hmmm... det måste väl ändå gå på något sätt? Jag skall kolla lite, när det blir läge!


                                ... och så tog vi oss an lite inredning "på andra sidan" också. Kul!
                                säg till om du löser det!

                                japp, det är en kille på mitt jobb som startat kar igen
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...