"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Knax
    • November 2012
    • 1148

    Härligt! Jag ligger i startgroparna för att göra om minst ett och kanske två av mina akvarier, så detta följer jag noga för att få idéer.

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
    // Mats, a.k.a. Knax



    "All's well that ends." - Unknown

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Det går inte som jag vill nu... Karet är helt megabösigt och roten vill inte sjunka, trodde deb skulle sjunka som en sten för det är tung men inte då.... Bilder kommer väl om en månad eller så
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Knax
        • November 2012
        • 1148

        Sv: "Tvättstugan"

        Ursprungligen postat av PiaJo
        Det går inte som jag vill nu... Karet är helt megabösigt och roten vill inte sjunka, trodde deb skulle sjunka som en sten för det är tung men inte då.... Bilder kommer väl om en månad eller så
        Även om den är tung finns det ju alltid massor av lyftkraft kvar... Min jätterot från förra sommaren flyter ännu, så jag har gett upp hoppet om att den ska sjunka. Jag har fått tynga ner den med sten.

        Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
        // Mats, a.k.a. Knax



        "All's well that ends." - Unknown

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Jo, jag vet men det är så surt.. Men då fort jag ser in i karet då skall jag plantera om växter och se hur roten skall ligga och sen får den sjunka när den vill och då kan jag bara justera lite. Fiskarna kommer i så snart tempen är ok
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Jo, jag vet men det är så surt.. Men då fort jag ser in i karet då skall jag plantera om växter och se hur roten skall ligga och sen får den sjunka när den vill och då kan jag bara justera lite. Fiskarna kommer i så snart tempen är ok
            Varför inte lägga en sten på roten tills den blir vattenmättad

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • lillfrasse
              • February 2002
              • 2228

              Det där med rötter och flyta är ett gissel man blir lika frustrerad varje gång de flyter trots att man haft de i blöt i månader i förväg.
              Simma lungt..
              Lillfrasse..

              Kommentar

              • freddi36
                • December 2010
                • 2882

                Min rot flöt också Pia, den från Köge.. Men upptäckte att den inehöll mycket luft eftersom det bubblade rejält om den. Nu har den nästan sjunkit helt efter en vecka

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av Inger H
                  Varför inte lägga en sten på roten tills den blir vattenmättad

                  //Inger

                  Är rädd för att fiskarna skall gräva för mycket så att de rubbar sig och stenarna står i frontrutan eller sidorutan, då vill jag inte ens tänka på vad som skulle kunna hända
                  Ursprungligen postat av lillfrasse
                  Det där med rötter och flyta är ett gissel man blir lika frustrerad varje gång de flyter trots att man haft de i blöt i månader i förväg.
                  Tell me about it... Surt men så är det oftast..
                  Ursprungligen postat av freddi36
                  Min rot flöt också Pia, den från Köge.. Men upptäckte att den inehöll mycket luft eftersom det bubblade rejält om den. Nu har den nästan sjunkit helt efter en vecka
                  Gott, min är som ett isberg, 90 % är under vattnet så det är bara lite som sticker upp..



                  en kul kul grej som jag såg idag var att det var ett pytteyngel av Kolglödstetrorna som simmade omkring
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Bad/akvaristhud på alla tio fingrarna och halvvägs upp på armarna har jag nu men jag blev hyfsat nöjd med karet och hoppas att fiskarna blev nöjda med annars bygger de nog nom så att de får som de vill men det är jag beredd på
                    nu skall bara rotjäkeln sjunka med så jag kan få dit alla javaormbunkar
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Mysan__
                      • February 2008
                      • 407

                      Ser fram emot bilder
                      Mvh/ My

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av Mysan__
                        Ser fram emot bilder
                        Det kommer, dimman och böset måste lägga sig först
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • lillfrasse
                          • February 2002
                          • 2228

                          Väldigt vad det grejas och görs om kul med projekt. Låt karet sätta sig och upp med bilder sedan.
                          Simma lungt..
                          Lillfrasse..

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Jag var liksom tvungen att göra om.. Bytte fisk med Anders och de var ena riktiga grävare och då är det inte så bra med ett växt-kar
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Blev rätt nöjd med kuben till höger, gjorde om den idag så det är lite disigt, schackbrädorna fick komma dit tillsammans med kolglödstetrorna
                              Bifogade filer
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • lillfrasse
                                • February 2002
                                • 2228

                                Smutt svårt med kuber man måste tänka på höjden.
                                Simma lungt..
                                Lillfrasse..

                                Kommentar

                                Arbetssätt...