"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av RickardK82
    Får en helt ovetande fråga vad det finns för akvaristiskt som lockar hela vägen till Tyskland. Mina tysklands resor brukar leda till lådor med 24 burkar i varje och flaskor med whiskey....

    Sent from my GT-P5110 using Tapatalk 4
    Våra resor innefattar även lådor med burkar och påsar med klirrklirr men det vi åker dit för är mer påsar som det svalpar om
    Utbudet på fisk och affärer är så mycket större än vad som finns här i Sverige, priset är inte så stor skillnad på med det finns så mycket mer... På tillbehören dock såsom pumpar, doppvärmare mm mm är det ungefär halva priset på

    Jag har varit med på en sådan här resa som går till Duisburg området tidigare med sama sällskap i bilen men då var vi två bilar till som åkte och sammanstrålade där nere och hade mycket roligt ihop och sen har jag varit med på en resa som går till Hannover, där är det en stor fin mässa som heter planted aquarium som går av stapeln varje år i slutat av januari, denna mässa och övriga resor ett sug efter att åka dit igen, det kan jag lova
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Hoppas att rötterna har blivit vattenmättade till helgen så att jag kan göra iordning karet, kollar varje dag om de har sjunkt men icke då.. det var ena torra ena som inte vill som jag vill
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Nu är alla karet klara förutom det ena 220 karet och fiskarna flyttade och är där de skall vara
        har suttit och studerat det 220 karet som inte är klart, det är det som rötterna skall sjunka, skall göra iordning det till helgen och tror det kan bli rätt fränt med bara rötter och sten Har även en påse kvar med dennerlesoil, den mörkbruna sorten och jag skall blanda upp blästrersanden med denna för att få till lite mörkare ton på sanden, det blir inte mycket men det går ju att köpa mer om det blir snyggt
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Tog ett snabbfoto med telefonen på kuberna , kvaliteten blir sådär bra med telefonen..
          Bifogade filer
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            ...så nu har du gjort klar för kommande "vad det nu blir" inför tysklandsresan.

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av Inger H
              ...så nu har du gjort klar för kommande "vad det nu blir" inför tysklandsresan.

              //Inger
              Jepp, orkar inte mecka med alla karen till helgen så jag tagit det pö om pö...
              det finns mycket på min önskelista men jag får se vad jag får tag på
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Var och köpte lite fiskpåsar (tomma) igår för det är en som skall hämta lite fisk hos mig på söndag och då såg jag så jag så jädrans snygga Dorsigeror, hade riktigt fin färg och lite lagom "biffiga", så det får nog bli sådana i detta karet

                Karet är lummigare nu än vad det är på fotot, växterna har vuxit på sig en del
                Bifogade filer
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  Var och köpte lite fiskpåsar (tomma) igår för det är en som skall hämta lite fisk hos mig på söndag och då såg jag så jag så jädrans snygga Dorsigeror, hade riktigt fin färg och lite lagom "biffiga", så det får nog bli sådana i detta karet

                  Karet är lummigare nu än vad det är på fotot, växterna har vuxit på sig en del
                  Då är vi innne på samma idéer, Pia!
                  Var fanns dorsigerorna?

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Då är vi innne på samma idéer, Pia!
                    Var fanns dorsigerorna?
                    De fanns på DM i Borås riktigt fina var dem, blev sugen på att köpa ett gäng bums!
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      De fanns på DM i Borås riktigt fina var dem, blev sugen på att köpa ett gäng bums!
                      Hmmm... Fan också! Jaja, jag får ta med mig en påse dorsigeror hem från Tyskland nästa vecka!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Hmmm... Fan också! Jaja, jag får ta med mig en påse dorsigeror hem från Tyskland nästa vecka!
                        De skall jag också göra, men om du vill så kan jag hojta till om jag skall till läkaren i Göteborg i nästa vecka, då kan jag svänga förbi dig men en påse men som sagt vi kanske hittar annat kul i schnitzellandet
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av PiaJo
                          De skall jag också göra, men om du vill så kan jag hojta till om jag skall till läkaren i Göteborg i nästa vecka, då kan jag svänga förbi dig men en påse men som sagt vi kanske hittar annat kul i schnitzellandet
                          Men vi åker la på onsdag morgon nästa vecka, va? Det blir nog tajt - jag skall hem till Anders på tisdagkväll.
                          Jag plockar nog en påse i Düsklandt! Tack iallafall, Pia!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Men vi åker la på onsdag morgon nästa vecka, va? Det blir nog tajt - jag skall hem till Anders på tisdagkväll.
                            Jag plockar nog en påse i Düsklandt! Tack iallafall, Pia!
                            va!!?.. är det nästa vecka vi åker...... oh shit....
                            Senast redigerad av PiaJo; 17 September 2013, 10:24.
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              va!!?.. är det nästa vecka vi åker...... oh shit....
                              Javafan, det går fort vet du - vi kommer inte hinna ner dit förrän vi sitter i bilen hem igen!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                jag tycker tiden går alldeles för långsamt tills vi skall åka.... vill nu...
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...