"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av Mr Woods
    Vad gôtt!
    Grattis!
    Jag såg fina altumscalarer i Trollhättan idag förresten!
    Tack, vid närmare titt så är sprattlarna nog frisimmande vilken timme/dag som helst så går det när man inte kollar till karen för ofta skall nog börja med det
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Likan
      • April 2012
      • 2611

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Det är schackbrädesciklider http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=180&SOK=1
      jag har bara kvar två av sex som jag köpte i Danmark, de är VF, de andra dog helt plötsligt och jag skall ha fler sen men tänkte vänta och se på vad det kan vara för könsfördelning på de jag har
      Vilken sötnos!

      Jag som ännu inte skaffat mig några ciklider blev ju faktiskt lite sugen.... Har du något kul skvaller om denna? Är den fredlig, enkel, gillar den lite fart på vattnet? Skulle den funka i ett kar med Corys, L-malar och tetror? Vill inte ha någon konkurrens med malarna bara.

      Edit - syns de mycket eller är de skygga varelser?
      Senast redigerad av Likan; 14 December 2013, 18:23.
      450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av Likan
        Vilken sötnos!

        Jag som ännu inte skaffat mig några ciklider blev ju faktiskt lite sugen.... Har du något kul skvaller om denna? Är den fredlig, enkel, gillar den lite fart på vattnet? Skulle den funka i ett kar med Corys, L-malar och tetror? Vill inte ha någon konkurrens med malarna bara.

        Edit - syns de mycket eller är de skygga varelser?
        Ja, dessa är mycket fina men har inte så mycket info om dem tyvärr, hoppas att Mats B tittar in han har haft dessa i omgångar, han kan säkert berätta mer
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Nanoräkan
          • May 2011
          • 255

          Jag har ingen erfarenhet av, att hålla dicrossus men av det jag har läst så ska de vara ganska känsliga små ciklider som trivs i surt vatten, med ett ph ner mot 5,0. Detta låga ph:t ska vara viktigt för att rommen ska utvecklas.

          Som sagt, jag har inte haft dem själv och detta är endast vad jag har läst om dem, andra kan ha helt andra erfarenheter

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Tack, vid närmare titt så är sprattlarna nog frisimmande vilken timme/dag som helst så går det när man inte kollar till karen för ofta skall nog börja med det
            Japp, då är man där igen... "Orolig Fisk-hönsmamma" de har en stor skock med yngel som vallar runt och de jobbar febrilt med att hålla tetrorna på avstånd
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • HWH
              • March 2013
              • 2310

              Ursprungligen postat av PiaJo
              Japp, då är man där igen... "Orolig Fisk-hönsmamma" de har en stor skock med yngel som vallar runt och de jobbar febrilt med att hålla tetrorna på avstånd
              Vad roligt, då blir det ju verkligen naturen på andra sidan glasskivan.
              /Helena,
              Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Jepp, karet är "fullt" med annan fisk som i naturen fast i minimalt utrymme det går ca 10-15 Kolglödstetror och två schackbrädesciklider i denna lilla kuben så det är verkligen inte optimalt men men det är bara att gilla läget och se hur länge det varar
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Blev en lite filmsnutt på dem mitt i julstöket paret är inte så nöjd med att jag är där och stör med en mobil uppkörd i rutan
                  Senast redigerad av PiaJo; 15 December 2013, 15:25.
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Vad fint det ser ut. Skalarer ingår verkligen bland mina favoriter.
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Tack!
                      De är nya bekantskaper för mig men de har seglat in i hjärtat så dessa kommer förhoppningsvis vara ett stående inslag i mitt akvarieliv
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Testar tapatalk...


                        Sent from my iPad using Tapatalk
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          lite bilder från dagen
                          Bifogade filer
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Va, har du Scalaryngel också .

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              Vad är det för tetra? Hur många Laetacarayngel är kvar?
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Inger H
                                Va, har du Scalaryngel också .

                                //Inger
                                mmmm fast de har rykande åtgång, tetrorna tar dem men tills nästa gång så skall jag flytta tetrorna

                                Ursprungligen postat av Animaniac
                                Vad är det för tetra? Hur många Laetacarayngel är kvar?
                                Det är hyphessobrycon amapaensis, köpte ett gäng av dessa i förra veckan
                                Det är cirka 13-15 yngel kvar
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...