"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av Micke L
    Ok ska alltså utrusta mig med något annat än ajfånen, skaffa ny blixt, börja boxas, samt få tålamod.
    A piece of a cake...
    kan vara en bra början men efter att ha sett dina bilder i din tråd så tycker jag att de fina men det blir kanske lite svårt att ta närbilder på fisken med iphonen men en hygglig compaktkamera kommer man ganska långt med
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Knax
      • November 2012
      • 1148

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Tack! Fick ihop det till 10 Kolglödstetror, såg du det "konstiga" fotot det svara med orange fisk, det var en av Kolglödstetran
      En riktigt grym bild! Jag har ett makro på önskelistan nu.

      Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
      // Mats, a.k.a. Knax



      "All's well that ends." - Unknown

      Kommentar

      • heba
        • September 2013
        • 847

        Ursprungligen postat av Knax
        En riktigt grym bild! Jag har ett makro på önskelistan nu.

        Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
        Likaså här - ett macroobjektiv står högt på önskelistan! Piajo dina bilder är mycket inspirerande!
        /Helene

        180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av heba
          Likaså här - ett macroobjektiv står högt på önskelistan! Piajo dina bilder är mycket inspirerande!
          Tack så mycket, det värmer gott!
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            sitter här och njuter med öppen dörr till tvättstugan och braskaminen är tänd så nu är det mys på högsta nivå
            samtigt sitter jag och planerar mitt nästa kar, vet att jag skall ha vit ciklidsand och SA, rötter så klart men sen vet jag inte vad jag skall ha för fisk?? Jag vet att jag behöver få i mina neoheterandia Elegans ( de små ungfödarna) sen har olika förslag i huvudet men bolivianska fjärilar leder just nu, är det nån som har ett annat tips?
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Det är alltid svårt att tipsa om vad som kan passa hos någon annan. Bolivianer vore väl häftigt. Dessa blir ju så snygga om man väntar ut dom ett tag.
              Senast redigerad av Mats Bryzell; 30 December 2013, 16:22.

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Och jag vet nog vad det blir....Mats vann en spann vatten
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Och jag vet nog vad det blir....Mats vann en spann vatten
                  Lustigt att du sa det... jag öste precis i en spann vatten i dorsigera-karet...

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Mm, ni har nog rätt jag har suktat länge efter dessa nu och varför gå emot det, blir en grupp på fem-sex bra?
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Lustigt att du sa det... jag öste precis i en spann vatten i dorsigera-karet...
                      En bra vinst då
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        letade lite inspiration på YT

                        [HD 1080p] vom 460L Becken / from the 122 Gallons TankDie meisten Bakterien findet man im Mulm.Bakterien bestimmen entscheidend die Geschehnisse im Aquarium ...

                        This is my 110 liters tank with a very dominant Mikrogeophagus altispinosus male. The female must seek for a hiding place everytime. Whenever he sees her, he...

                        Diagnose:Rote Fäden, die aus dem After hängen und sich selbstständig bewegen.Bei Zierfischen sind andere Ursachen für dieses Bild nicht bekannt.Therapie mit ...

                        Mikrogeophagus, altispinosus, Bolivian, Ram, altispinosa, cichlid, dwarf cichlid, bolivian ram, bolivian fish, bolivian cichlid, amazonian tank, amazonian aquarium
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Japp, kör på dessa! Om din magkänsla säger dig att du vill testa, så e' de' bare å' åååk!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Mm, tror att det blir bra, det kommer bli ett kar på 152 liter typ så det är inte fås stort men tror att det kan passa bra iallafall..

                            tänk..dunkel belysning, vit sand och lite lätt tefärgat vatten, några större rötter. lite vallisneria och flytväxter och dessa fjärilar på bottenregionen, tror att både fjärilarna och ungfödarna trivs bra då
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Mm, tror att det blir bra, det kommer bli ett kar på 152 liter typ så det är inte fås stort men tror att det kan passa bra iallafall..

                              tänk..dunkel belysning, vit sand och lite lätt tefärgat vatten, några större rötter. lite vallisneria och flytväxter och dessa fjärilar på bottenregionen, tror att både fjärilarna och ungfödarna trivs bra då
                              Jag tänker, och tror du fixar till det här lika bra som alla andra burkar du donar med!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Kanske det kanske
                                du skulle se en burk här hemma, det är så att man skäms om nån skulle komma hit och se "eländet"
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...