"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Joo, det får gärna hända massor bara det är bra saker
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Joo, det får gärna hända massor bara det är bra saker
      Klart det blir bra - som sagt, vänta bara!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Jodå och nu är det händerna i byxorna som gäller
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • solis
          • July 2008
          • 5064

          Så tråkigt med din massdöd hoppas på något bra i slutänden
          Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
          1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
          100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
          56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av solis
            Så tråkigt med din massdöd hoppas på något bra i slutänden
            jadå, det blir säkert bra och det är ju tyvärr sånt som händer.
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Var i "min" zooaffär idag för att hitta motiv till nästa fototävling och jag tog lite bilder som inte bara var vita med
              Bifogade filer
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • solis
                • July 2008
                • 5064

                Fina bilder, ja om jag ska få tag i något vitt så får jag nog komma ihåg att ta med mig en kamera för här hittar jag inget
                Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Jag köpte idag gröna svärdbärare, går dessa under namnet Xiphophorus helleri eller finns det ett annat namn för dessa då jag förstått att det är typ vildformen?

                  Bild på en hannen kommer senare, han är riktigt fin
                  Bifogade filer
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • fragster
                    • January 2013
                    • 50

                    Helleri är den vanliga svärdbäraren, finns i grön form och är antagligen det du har. Jag med för den delen.
                    Det finns fler, typ snarlika, bland den clemenciae, mayae, nezahualcoyotl (säg det fort många gånger... ) och montezumae med toklångt svärd.

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Tack, jag tror att det är den vanlig jag har med men det ser man ju lättare senare med om det skulle vara en annan sort när de har kommit tillrätta och börjar visa sina riktiga färger
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Här kommer lite mer bilder när jag ändå är fotosugen
                        Bifogade filer
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • freddi36
                          • December 2010
                          • 2882

                          Killisarna är riktigt snygga! Såg dom på lokala affären idag med, pytte små iofs
                          Några som inte var små däremot var "VF rödbukspalett" hanarna Drygt 15cm!! Stod inget latinskt namn..

                          Tråkigt med kraschen, var det doppisen som gått sönder då eftersom det var så varmt?

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Japp, det var doppisen som hängt sig så den stängde aldrig av sig.
                            Tänkte att jag kunde spara den för att ha den för att värma vatten lite snabbt, jag byter ju bara med kallvatten och ibland behöver man kanske extra värme för att få upp tempen igen efter ett större vattenbyte.
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Knax
                              • November 2012
                              • 1148

                              Oj, jag har haft så fullt upp med studier och kamineldning så jag inte hunnit läsa på Zoopet på lääänge. Härligt att se så mycket nytt i din tråd, Pia! De där nya apistosarna var ju hur snygga som helst! Mina egna projekt ligger nere just nu, eftersom akvariekassan inte fyllts på de senaste månaderna, så det är dubbelt kul att läsa här!

                              Trist med nanokuben, ibland känner man nästan att man behöver en extra termostat till karen, för att undvika sådana här saker. Men fina clowner har du ju fått istället, så jag antar att värsta sorgen har lagt sig.
                              // Mats, a.k.a. Knax



                              "All's well that ends." - Unknown

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ja, det var trist med nanokuben och jag saknar mest är räkorna - Röda Rilisar, de var så fina

                                Men man skall inte se bakåt utan framåt och jag släppte "sorgen" under dagen för att fokusera framåt sen var det ju lite lättare att jag ändå var på väg till två fina akvarieaffärer denna dagen, jag såg katastrofen ca 5 min innan jag skulle åka.
                                Sen blev det ju även ett plus att jag fick en välbehövlig makeover i karet så nu väntar jag bara på att växterna skall återhämta sig så att jag kan visa karet igen för "allmänheten"
                                Bifogade filer
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...