Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • KJE
    • August 2013
    • 1066

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell

    Ungefärliga mått skulle kunna handla om; Längd: 170 cm, höjd: 90 cm och djup: 110 - 120 cm - på en höft, liksom.
    Rejält djup och höjd! Det blir roligt att se framöver
    Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Låter läckert som 17. Det där låter som en ren njutning att inreda.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Bluewing
        Låter läckert som 17. Det där låter som en ren njutning att inreda.
        Ja, det blir rena önskedrömmen att få inreda en sådan balja. Nu när man endast fått böka i futtiga 540-liter är ju suget enormt.
        Men, det är än så länge gott om tid att planera för ett större kar - massvis med annat skall falla på plats först, innan det är dags.

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Vad är det för tetror och annat större som det fantiseras om här i stugan?
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Bluewing
            Vad är det för tetror och annat större som det fantiseras om här i stugan?
            Kommer du ihåg Heckel-karet där vi pickade up dina discusar? Sådana...

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell

              Kommer du ihåg Heckel-karet där vi pickade up dina discusar? Sådana...
              Åhh. Japp det gör jag. (färgas lätt envy-grön)
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Tetror som skulle vara intressanta då?
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Bluewing
                  Åhh. Japp det gör jag. (färgas lätt envy-grön)
                  Ursprungligen postat av Bluewing
                  Tetror som skulle vara intressanta då?
                  Just Heckel är något jag alltid varit sugen på - fan, det måste liksom bli sådana.
                  Faktum är att Kardinaler är något som jag funderar på mer och mer. Kolglödstetror är ju så makalöst fina när man får till rejäla stim och när de färgar ut ordentligt - men till Heckel och ett i övrigt dunkelt kar med fint djup och höjd skulle nog några hundra Kardinaler sitta som en smäck.
                  Bara idéer och funderingar än så länge.

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Jag älskar ju funderingar. Kostar noll men ger massa energi och idéer.
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Bluewing
                      Jag älskar ju funderingar. Kostar noll men ger massa energi och idéer.
                      Just så!
                      När man är i en släng av stiltje - Scalarekaret puttrar på i skön lunk (adderade några nya Dicrossus filamentosus-honor idag) och allt andas harmoni - så är nya funderingar uppfriskande.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                        Just så!
                        När man är i en släng av stiltje - Scalarekaret puttrar på i skön lunk (adderade några nya Dicrossus filamentosus-honor idag) och allt andas harmoni - så är nya funderingar uppfriskande.
                        Även om jag inte har några kar nu, så är det skoj att läsa om funderingar och vart dom leder till

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Inger H
                          Även om jag inte har några kar nu, så är det skoj att läsa om funderingar och vart dom leder till
                          //Inger
                          Underbart att du är med, Inger - trots att du ligger i torrdocka!
                          Jag har massor av andra projekt att styra upp den närmaste tiden, mest av musikalisk natur, men när saker och ting lugnat ner sig en smula och det har byggts upp en ekonomiskt stabil grund skall det bli andra bullar här i stuga och källare!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Underbart att du är med, Inger - trots att du ligger i torrdocka!
                            Jag har massor av andra projekt att styra upp den närmaste tiden, mest av musikalisk natur, men när saker och ting lugnat ner sig en smula och det har byggts upp en ekonomiskt stabil grund skall det bli andra bullar här i stuga och källare!
                            Klart att jag är med, jag vill ju veta vad som händer

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • KJE
                              • August 2013
                              • 1066

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell



                              Just Heckel är något jag alltid varit sugen på - fan, det måste liksom bli sådana.
                              Faktum är att Kardinaler är något som jag funderar på mer och mer. Kolglödstetror är ju så makalöst fina när man får till rejäla stim och när de färgar ut ordentligt - men till Heckel och ett i övrigt dunkelt kar med fint djup och höjd skulle nog några hundra Kardinaler sitta som en smäck.
                              Bara idéer och funderingar än så länge.
                              Det låter ju spännande, visst är det Heckel som ska ha så lågt PH och nästan kräver RO-vatten? Det låter som en bra utmaning om man som du har provat det mesta inom akvaristiken. Själv känner jag att disco-discusar är alldeles nog utmaning än så länge, skulle bara ha haft ett större akvarium
                              Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                              Kommentar

                              • KJE
                                • August 2013
                                • 1066

                                Ursprungligen postat av Inger H

                                Även om jag inte har några kar nu, så är det skoj att läsa om funderingar och vart dom leder till

                                //Inger
                                Vem vet, du kanske blir så inspirerad att du trillar dit igen
                                Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                                Kommentar

                                Arbetssätt...