Akvariestugan
Kollaps
X
-
-
Jo det så att mina jordätare har dött för ett tag sen så jag har inte dessa kvar förutom 4 små yngel.. Så jag tänkte skruva upp värmen ett snäpp till ca 27-28 grader och sen slänga i lite löv på botten och sen köpa fisken som jag kom på skulle vara trevlig i detta karet som jag visar på filmen.. Eller vad tror ni, visst skulle det väl funka med en grupp av hederliga fjärilsciklider i karet
Har ju altispinoza i det andra karet och de är så mysiga i sin grupp och deras beteende när det blir lek mm och jag gillar detta.
I detta karet som de skall få komma till har små rubintetror, pygmesvärdbärare, några malar och corydoras http://youtu.be/HxT-hkJyJ1ASenast redigerad av PiaJo; 05 January 2016, 13:27./PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Kommentar
-
Kommentar
-
[ATTACH=CONFIG]n2347451[/ATTACH] Jo det så att mina jordätare har dött för ett tag sen så jag har inte dessa kvar förutom 4 små yngel.. Så jag tänkte skruva upp värmen ett snäpp till ca 27-28 grader och sen slänga i lite löv på botten och sen köpa fisken som jag kom på skulle vara trevlig i detta karet som jag visar på filmen.. Eller vad tror ni, visst skulle det väl funka med en grupp av hederliga fjärilsciklider i karet
Har ju altispinoza i det andra karet och de är så mysiga i sin grupp och deras beteende när det blir lek mm och jag gillar detta.
I detta karet som de skall få komma till har små rubintetror, pygmesvärdbärare, några malar och corydoras http://youtu.be/HxT-hkJyJ1A
Dra på med värmen - du kan köra i de övre 28°C. När du senare får till ett lägre ph, kristallklart the-färgat vatten, skall du se att popeye och annan skit håller sig borta och att lekarna blir yngelsvärmar som klarar sig!
Kommentar
-
Kommentar
-
/PIA
Kommentar
-
Kommentar
-
Den fjärilen som jag visade i fotot, den är från dig Mats. Jag tog ju över ett par för några år sen och när jag letade bilder idag för en annan grej och ni pratade om fjärilsartikel så föll bitarna på plats/PIA
Kommentar
-
Kommentar
-
Fasen vad crazy - nu fick jag Pias Avatar i senaste inlägget. Kollar bara med detta om det fortsätter...Kommentar
Kommentar