Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av PiaJo
    Men va fasen.. Nu kom jag på vad jag vill ha för fisk i mitt ena 220 kar! Tack!
    Berätta!!!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell

      Berätta!!!
      Lugna sig nu.. Det kommer
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Klicka på bilden för större version

Namn: Fjärilen.PE.Zoopet-tävlingJuli.jpg
Visningar: 200
Storlek: 129,3 KB
ID: 2347451 Jo det så att mina jordätare har dött för ett tag sen så jag har inte dessa kvar förutom 4 små yngel.. Så jag tänkte skruva upp värmen ett snäpp till ca 27-28 grader och sen slänga i lite löv på botten och sen köpa fisken som jag kom på skulle vara trevlig i detta karet som jag visar på filmen.. Eller vad tror ni, visst skulle det väl funka med en grupp av hederliga fjärilsciklider i karet
        Har ju altispinoza i det andra karet och de är så mysiga i sin grupp och deras beteende när det blir lek mm och jag gillar detta.
        I detta karet som de skall få komma till har små rubintetror, pygmesvärdbärare, några malar och corydoras http://youtu.be/HxT-hkJyJ1A
        Senast redigerad av PiaJo; 05 January 2016, 13:27.
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Niklas8
          • April 2010
          • 62

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell

          Japp, det tror jag också.
          Kommer att dra in en testgrupp på cirka 20 stycken först - sedan får det väl bli 70-80 stycken.
          Du gör inte saker halvdant va? Kommer bli grymt. Gillar själv den tetran skarpt. Kommer nog göra sig bra där i halvdunklet.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av PiaJo
            [ATTACH=CONFIG]n2347451[/ATTACH] Jo det så att mina jordätare har dött för ett tag sen så jag har inte dessa kvar förutom 4 små yngel.. Så jag tänkte skruva upp värmen ett snäpp till ca 27-28 grader och sen slänga i lite löv på botten och sen köpa fisken som jag kom på skulle vara trevlig i detta karet som jag visar på filmen.. Eller vad tror ni, visst skulle det väl funka med en grupp av hederliga fjärilsciklider i karet
            Har ju altispinoza i det andra karet och de är så mysiga i sin grupp och deras beteende när det blir lek mm och jag gillar detta.
            I detta karet som de skall få komma till har små rubintetror, pygmesvärdbärare, några malar och corydoras http://youtu.be/HxT-hkJyJ1A
            Yes indeederidoodee!
            Dra på med värmen - du kan köra i de övre 28°C. När du senare får till ett lägre ph, kristallklart the-färgat vatten, skall du se att popeye och annan skit håller sig borta och att lekarna blir yngelsvärmar som klarar sig!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av Niklas8

              Du gör inte saker halvdant va? Kommer bli grymt. Gillar själv den tetran skarpt. Kommer nog göra sig bra där i halvdunklet.
              Nä, inga halvmesyrer här inte!
              Japp, jag tror Kolglödstetra blir finfin i karet!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                Yes indeederidoodee!
                Dra på med värmen - du kan köra i de övre 28°C. När du senare får till ett lägre ph, kristallklart the-färgat vatten, skall du se att popeye och annan skit håller sig borta och att lekarna blir yngelsvärmar som klarar sig!
                Ja, det är väl det jag oroar mig mest för att det skall bli sjukdomar och skit men man måste våga satsa nån gång... Vet inte hur pH kommer att ligga men vi går hoppas att det funkar ändå. Nu är bara kruxet att få fatt i fina exemplar.. Gärna VF
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av PiaJo

                  Ja, det är väl det jag oroar mig mest för att det skall bli sjukdomar och skit men man måste våga satsa nån gång... Vet inte hur pH kommer att ligga men vi går hoppas att det funkar ändå. Nu är bara kruxet att få fatt i fina exemplar.. Gärna VF
                  VF vore grymt! Med värme och djungeljuice-vatten så skall sjukdomsskiten hållas borta!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Det blir att börja leta fjärilar nu, känns skönt att ha bestämt sig, äntligen!
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Den fjärilen som jag visade i fotot, den är från dig Mats. Jag tog ju över ett par för några år sen och när jag letade bilder idag för en annan grej och ni pratade om fjärilsartikel så föll bitarna på plats
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Den fjärilen som jag visade i fotot, den är från dig Mats. Jag tog ju över ett par för några år sen och när jag letade bilder idag för en annan grej och ni pratade om fjärilsartikel så föll bitarna på plats
                        Ja, nu skall du banne mig få fart på en liten grupp - med yngel och allt!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Fasen vad crazy - nu fick jag Pias Avatar i senaste inlägget. Kollar bara med detta om det fortsätter...

                          Kommentar

                          • Mu(sic)
                            • March 2012
                            • 2305

                            Det är jussom lite spännande på Zoopet nu

                            Kommentar

                            • admin
                              Christian Alfredsson

                              • November 2004
                              • 11215

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Fasen vad crazy - nu fick jag Pias Avatar i senaste inlägget. Kollar bara med detta om det fortsätter...
                              Du får inte låna Pias inloggning...
                              Christian Alfredsson
                              Tekniskt ansvarig Zoopet

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av admin

                                Du får inte låna Pias inloggning...
                                Då har han gjort det utan att jag vet om eller gett honom lösenordet
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...