Akvariestugan
Kollaps
X
-
-
När jag sitter framför burken kan jag känna att; fan, detta är riktigt bra, men när jag ser bilderna... Nja, inte på något sätt likt det jag ser i verkligheten.
Någon fotograf är man ju inte, men det brukar bli lite bättre på filmerna - då kan man ju åtminstone röra kameran lite fram och tillbaka.Kommentar
-
Det där med knökfullt med Amano tror jag på. Tror det blir himla läckert att se dem i detta kar.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Har ju 45 i mitt 450 regnbågskar och man kan tycka att det är mycket men de märks knappt. De kan ju bli 7 år och är robusta krabater i ett välmående kar. Så 50 märks mer i plånboken än i karet 😉Kommentar
-
Det du kommer att gilla med Amano är att karet plötsligt känns levande på fler nivåer. Ett normalkar är ju lite "sterilt" jämfört med i naturen dvs. Det är fiskar, inredning och sand. thats it. I naturen så sjuder det ju av liv i botten och egentligen överallt. Så dina kommande Amanos kommer att lyfta karet ett snäpp till när du ser att de smyger runt i skrymslen och vrår. Karet blir mer levande på ett annat sätt helt enkelt.Senast redigerad av Bluewing; 10 January 2016, 06:16.Kommentar
-
Det du kommer att gilla med Amano är att karet plötsligt känns levande på fler nivåer. Ett normalkar är ju lite "sterilt" jämfört med i naturen dvs. Det är fiskar, inredning och sand. thats it. I naturen så sjuder det ju av liv i botten och egentligen överallt. Så dina kommande Amanos kommer att lyfta karet ett snäpp till när du ser att de smyger runt i skrymslen och vrår. Karet blir mer levande på ett annat sätt helt enkelt.
Jag gillar verkligen att ha ett gäng Amanoräkor i karen, de röjer runt så fint och bra - och precis som du säger, karet får en väldigt levande känsla.
Här en liten film från någon av Endlerskuberna (som Pia övertog) där man kan se en Amanoräka jobba runt. Hade cirka 20 stycken i den 50x50x50-kuben.
Kommentar
-
Ja, 50 stycken är nog ganska pluttigt när jag tänker på det, får nog dubbla det antalet i 540-burken till att börja med. Man kan ju skicka ner 20 stycken åt gången, så blir det inte så jädra dyrt.
Jag gillar verkligen att ha ett gäng Amanoräkor i karen, de röjer runt så fint och bra - och precis som du säger, karet får en väldigt levande känsla.
Här en liten film från någon av Endlerskuberna (som Pia övertog) där man kan se en Amanoräka jobba runt. Hade cirka 20 stycken i den 50x50x50-kuben.
https://www.youtube.com/watch?v=6XV-vx7apjAProud member of Aquascapers of SwedenKommentar
-
Ja, 50 stycken är nog ganska pluttigt när jag tänker på det, får nog dubbla det antalet i 540-burken till att börja med. Man kan ju skicka ner 20 stycken åt gången, så blir det inte så jädra dyrt.
https://www.youtube.com/watch?v=6XV-vx7apjAKommentar
-
Får se om jag aktivt adderar några snäckor, de brukar ju dyka upp ändå - men de som kommer är välkomna!
Idag är en synnerligen svart dag... David Bowie (min idol och största inspiration) dog igår - så jag lyssnar på senaste... sista plattan, som släpptes på hans 69-årsdag, den 8 januari 2016, och byter vatten i 540-baljan för att förbereda lite gôtt vatten till tetrorna. Skingrar tankarna...Kommentar
-
Ja, mot slutet av filmen kan man riktigt se hur den här lille rackaren mumsar på!
Får se om jag aktivt adderar några snäckor, de brukar ju dyka upp ändå - men de som kommer är välkomna!
Idag är en synnerligen svart dag... David Bowie (min idol och största inspiration) dog igår - så jag lyssnar på senaste... sista plattan, som släpptes på hans 69-årsdag, den 8 januari 2016, och byter vatten i 540-baljan för att förbereda lite gôtt vatten till tetrorna. Skingrar tankarna...Kommentar
-
David Bowie har varit som en slags fixstjärna för mig och faktiskt den enda jag spelat ofta och aldrig tröttnat på. Blev sänkt och chockad över beskedet. Blackstar släpptes ju nyss. Såg videos nyss och tyckte det var så häftigt med sådan vitalitet som 69-åring Så jag känner mig rejält låg över denna förlust.
Blackstar är ett alldeles formidalbelt adjö från den störste. För mig var han ett "Blackhole" - allt kretsade runt och drogs till honom.
Nu är det över och slut, det blir aldrig mer sig likt - och det kommer aldrig någonsin någon som David Bowie till denna illusion vi kallar verklighet, igen...Kommentar
Kommentar