Nä... Jag har inte lånat någons inloggning, utan såg bara att mina inlägg dök upp på "senaste dygn" med Pias avatar och mitt namn. Redigt circus-knasigt.
Akvariestugan
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Brillianttetran är en favorit också, men gissar att det redan är "klart" med kolglödstetrorna. Är det så?Kommentar
-
Bliljanttetran är fantastiskt snygg - och det är inte omöjligt att det kan bli denna också.
Att jag väljer Kolglödstetran i första hand är att den blir vansinnigt snygg när den får färga ut, och dess färgskala harmonierar fint med det bärnstensgula vattnet som jag kommer att ha i detta kar. Den är också liten, så man kan ha många i ett såpass litet kar som 540.
Moenkhausia pittieri blir ju lite biffigare och en grupp på 20-30 stycken skulle nog bli riktigt tjusigt!
Kommentar
-
Trevligt att läsa och se om dina planer och ditt tänk, som så många fler är jag tacksam över den erfarenhet du delar med dig. Skriver inte ofta men läser. 😄
Att ha ett akvarierum där det få ta tid med planering vore drömmen, för att inte tala om närheten till vatten. Men det kanske blir ngn gång det också. Under tiden är det roligt att också få vara en del i andras akvarieliv.
Tack för det!// AnnickaKommentar
-
Trevligt att läsa och se om dina planer och ditt tänk, som så många fler är jag tacksam över den erfarenhet du delar med dig. Skriver inte ofta men läser. 😄
Att ha ett akvarierum där det få ta tid med planering vore drömmen, för att inte tala om närheten till vatten. Men det kanske blir ngn gång det också. Under tiden är det roligt att också få vara en del i andras akvarieliv.
Tack för det!
Förr hade man ju bråttom med allt, men nu är det riktigt gôtt att låta grejerna utveckla sig lite långsammare.
Jag börjar dock bli ordentligt sugen på att få dra i lite fisk i karet nu - snart så! Fler bilder och filmer kommer!
Kommentar
-
Tänkte jag skulle ha en lugn, skön lunk i detta kar, utan allt för många lekande och fajtande ciklider.
Kommentar
-
Kommentar
-
det är så gott att kolla på ett sånt kar enligt mig, lugnt och harmoniskt
/PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Kommentar
-
Det är så jävla jobbigt när det är några individer i ett kar som ständigt är jagade, blir underdåniga och vantrivs.
Jag vill kunna sitta framför burken och bara njuta!
Kommentar
-
Åh, Halloj Johnny! Kul att se att du kikar in här i tråden någon gång ibland!
Bliljanttetran är fantastiskt snygg - och det är inte omöjligt att det kan bli denna också.
Att jag väljer Kolglödstetran i första hand är att den blir vansinnigt snygg när den får färga ut, och dess färgskala harmonierar fint med det bärnstensgula vattnet som jag kommer att ha i detta kar. Den är också liten, så man kan ha många i ett såpass litet kar som 540.
Moenkhausia pittieri blir ju lite biffigare och en grupp på 20-30 stycken skulle nog bli riktigt tjusigt!
https://www.youtube.com/watch?v=3n00Hgzi1Js
Vilken vacker film, Mats. Det häftiga är mot slutet då jag stundtals upplever att det är ditt kar jag tittar in i fast ett år framåt.
Förstår fullständigt ditt val med kolglödstetran egentligen. Sedan är det väl så att man utvecklar en slags kärlek till vissa arter mer än andra. De utstrålar en viss vibb man synkar bra med. Det är som Kardinaltetrorna är för mig. Så vackra och nästan lysande i mörka kar. Ser fram emot när fiskarna börjar introduceras. Funderar du på någon bottenlevande skönhet också? Ska du ha några snäckor?Kommentar
-
Jodå jag tittar nog in dagligen egentligen. Mitt tidigare gubbtjuriga beteende inför förändringen på Zoopet har gått över in en förtjusning över allt som jag tycker fungerar bättre än förut.
Vilken vacker film, Mats. Det häftiga är mot slutet då jag stundtals upplever att det är ditt kar jag tittar in i fast ett år framåt.
Förstår fullständigt ditt val med kolglödstetran egentligen. Sedan är det väl så att man utvecklar en slags kärlek till vissa arter mer än andra. De utstrålar en viss vibb man synkar bra med. Det är som Kardinaltetrorna är för mig. Så vackra och nästan lysande i mörka kar. Ser fram emot när fiskarna börjar introduceras. Funderar du på någon bottenlevande skönhet också? Ska du ha några snäckor?
Vi träffade Ivan på någon "ciklid-grej" för några år sedan - jag, Pia och Anders.
Han höll föredrag och visade ett stort antal filmer, och jag fick tillfälle att fråga honom om bland annat Fjärilsciklider och hur det verkligen ser ut i deras naturliga miljö.
Hans filmer är en stor inspiration för mig.
Aha, du har varit gubbtjurig på nya forumet. Det förklarar frånvaron. Jag trodde du var förbannad på något jag skrivit, eller något i den stilen...
Skönt att det nte var något sådant då!
Kommentar
-
Filmen är en av Ivan Mikoljis fantastiska filmer.
Vi träffade Ivan på någon "ciklid-grej" för några år sedan - jag, Pia och Anders.
Han höll föredrag och visade ett stort antal filmer, och jag fick tillfälle att fråga honom om bland annat Fjärilsciklider och hur det verkligen ser ut i deras naturliga miljö.
Hans filmer är en stor inspiration för mig.
Aha, du har varit gubbtjurig på nya forumet. Det förklarar frånvaron. Jag trodde du var förbannad på något jag skrivit, eller något i den stilen...
Skönt att det nte var något sådant då!
Sedan blev det en överdos akvaristik efter AEMagasinets urladdning inför premiärnumret. Du vet ju själv hur svinmycket jobb det är med en tidning.
Jag visste det inte innan. Så det fanns liksom inga bokstäver kvar i skallen efter det.
Så jag fokuserad på min kvinna som jag försakat alldeles för mycket en tid. Nu när vi gosat ifatt så kan jag ägna tid åt mina formvänner igen.Kommentar
Kommentar