Jag hade gladeligen skaffat ett par MEN har inte sett några i lilla JKPG, sen kan det behövas ett kar till dem oxå. . Tänker skaffa ett till men har svårt o bestämma vilken typ, är lite inne på en 70-kub men då blir man väl ändå ganska begränsad eftersom det inte är så långt?
Akvariestugan
Kollaps
X
-
Jag hade gladeligen skaffat ett par MEN har inte sett några i lilla JKPG, sen kan det behövas ett kar till dem oxå. . Tänker skaffa ett till men har svårt o bestämma vilken typ, är lite inne på en 70-kub men då blir man väl ändå ganska begränsad eftersom det inte är så långt? -
Nja, de hade 9 par i det karet och förutom våra par som såldes gick resterande par kvar efter mässdagarna...så det var bara två korkade Svenskar som nappade denna gången./Anders
Medlem i NCS - givetvis!Kommentar
-
Det var lugnt och stillsamt. Det är första leken och jag ser idag att de flesta kornen är mögliga, så det tog nog inte så bra denna gången - men de får öva upp sig lite så blir det nog bättre längre fram.Kommentar
-
Jag hade gladeligen skaffat ett par MEN har inte sett några i lilla JKPG, sen kan det behövas ett kar till dem oxå. . Tänker skaffa ett till men har svårt o bestämma vilken typ, är lite inne på en 70-kub men då blir man väl ändå ganska begränsad eftersom det inte är så långt?/Anders
-
Och vi höll ju på att driva den stackars tysken nuts - genom att säga no.. noooo... noooo - we want that male and that female... noooo not that one - that male... o.s.v. Jag hade nästan lust att ta håven och plocka fiskarna själv. Det gäller att vara "picky" - speciellt med tanke på priset...Kommentar
-
Men vi fick ju som vi ville.
Vad har du för temp i det karet? Gjorde ett vattenbyte nyss och passade på att håva upp Corysarna från det karet, så nu har de det lugnt och skönt utan några yttre störelement. Det går iofs ett par VF Ancistrus kvar och risken att de käkar upp ev. rom är nog överhängande men så får det vara. Där är även tre tetror kvar med, de får gå kvar som kvällssnacks nu när det är lördag.../Anders
-
Jag har 27° i det karet - såg på något amerikansk forum att en kille fick bra resultat på adoketa vid den tempen.
Ja, nu hoppas vi att dina drar på en fet lek snart!Kommentar
-
JAPP!!! Här var det en jävla action!
Bra där! Fortsätt så!!!
Då skall vi se hur vi skall displaya detta - Jag tror att det var Saturnus som ville se hur adoketorna stod på huvudet framför varandra.
Jag hade sån jävla otur att jag höll på att byta vatten i karet hos adoketorna just när de gjorde detta...
Jag sprang efter kameran för att fota detta beteende - då tog/var batteriet slut i kameran... och momentet var överståndet... Fan och jävlar - men de fortsatte med att putsa - liksom för att förbereda en plats för en presumtiv lekplats - en bit på en rot...
Jag fick en filmsnutt i en knasig vinkel på detta, här;
//Daniel
110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
23l aqualandscape med dvärgkulorKommentar
-
Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
http://www.youtube.com/user/c90368
/MathsKommentar
-
hen heter ju hells-son alltså helvetets son...så han blir ju glad att få se siffrornaVad ska man ha en "guldfiskskål" till?
kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
Ursprungligen postat av SimonSaysBakaI skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskarKommentar
-
//Daniel
110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
23l aqualandscape med dvärgkulorKommentar
-
Ja, alltid något att fira kanske...
Jag har ju mitt kar i sovrummet...så jäkla tröga kan de väl inte vara./Anders
-
Saturnus80 - Daniel! Jo dom är mer eller mindre så här färgstarka hela tiden - men just när hanen står på huvudet (det var det jag ville filma eftersom du hade frågat om just det beteendet - och jag fick med det lite i slutet av film nr. 2) blir han växelvis blek och sedan svart igen - jädra konstigt sätt att ändra färg, och helcrazy att kolla på...
Btw - jag var på 45-årskalas igår... hos en whisky-entusiast... bhaaoouuf...Kommentar
Kommentar