Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • M-L
    • September 2009
    • 183

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Japp, så är det nog.
    Jaja, det är kul att vi ändå köpte varsit par - så får la vi gagga om dom åtminstone!

    Jag hade gladeligen skaffat ett par MEN har inte sett några i lilla JKPG, sen kan det behövas ett kar till dem oxå. . Tänker skaffa ett till men har svårt o bestämma vilken typ, är lite inne på en 70-kub men då blir man väl ändå ganska begränsad eftersom det inte är så långt?

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Vadå gilla - ni köpte ju alla

      Riktiga snyggingar i alla fall - men jag ju inte någon plats att hålla dom på så det får bli en annan gång. Lycka till med odlingen och nu får ju dessutom alla något att titta på vid nästa zoopetvästbesök
      Nja, de hade 9 par i det karet och förutom våra par som såldes gick resterande par kvar efter mässdagarna...så det var bara två korkade Svenskar som nappade denna gången.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av c90368
        Nu har jag kollat igenom alla tre filmerna, förbaskat fina fiskar ni har fått tag på.

        Det var en väldigt lugn och värdig lek de visade upp, inga slagsmål där inte.
        Det var lugnt och stillsamt. Det är första leken och jag ser idag att de flesta kornen är mögliga, så det tog nog inte så bra denna gången - men de får öva upp sig lite så blir det nog bättre längre fram.

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Ursprungligen postat av M-L
          Jag hade gladeligen skaffat ett par MEN har inte sett några i lilla JKPG, sen kan det behövas ett kar till dem oxå. . Tänker skaffa ett till men har svårt o bestämma vilken typ, är lite inne på en 70-kub men då blir man väl ändå ganska begränsad eftersom det inte är så långt?
          Både ja och nej. Du får ganska många liter akvarium på en hyffsat liten yta, men som du säger blir fiskvalet lite bgränsat eftersom fisken inte kan sträcka ut riktigt. Väljer man däremot fiskar som är lugnare av sig kommer du inte att ångra dig ifall du skaffar dig en kub!
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av ansjo
            Nja, de hade 9 par i det karet och förutom våra par som såldes gick resterande par kvar efter mässdagarna...så det var bara två korkade Svenskar som nappade denna gången.
            Och vi höll ju på att driva den stackars tysken nuts - genom att säga no.. noooo... noooo - we want that male and that female... noooo not that one - that male... o.s.v. Jag hade nästan lust att ta håven och plocka fiskarna själv. Det gäller att vara "picky" - speciellt med tanke på priset...

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Men vi fick ju som vi ville.
              Vad har du för temp i det karet? Gjorde ett vattenbyte nyss och passade på att håva upp Corysarna från det karet, så nu har de det lugnt och skönt utan några yttre störelement. Det går iofs ett par VF Ancistrus kvar och risken att de käkar upp ev. rom är nog överhängande men så får det vara. Där är även tre tetror kvar med, de får gå kvar som kvällssnacks nu när det är lördag...
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Jag har 27° i det karet - såg på något amerikansk forum att en kille fick bra resultat på adoketa vid den tempen.
                Ja, nu hoppas vi att dina drar på en fet lek snart!

                Kommentar

                • Hellsson
                  • January 2010
                  • 840

                  Ansjo du lade inlägg 666 i tråden Grattis

                  Kommentar

                  • Saturnus80
                    • October 2009
                    • 943

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    JAPP!!! Här var det en jävla action!
                    Bra där! Fortsätt så!!!
                    Då skall vi se hur vi skall displaya detta - Jag tror att det var Saturnus som ville se hur adoketorna stod på huvudet framför varandra.
                    Jag hade sån jävla otur att jag höll på att byta vatten i karet hos adoketorna just när de gjorde detta...
                    Jag sprang efter kameran för att fota detta beteende - då tog/var batteriet slut i kameran... och momentet var överståndet... Fan och jävlar - men de fortsatte med att putsa - liksom för att förbereda en plats för en presumtiv lekplats - en bit på en rot...
                    Jag fick en filmsnutt i en knasig vinkel på detta, här;
                    Vilka underbara firrar, den där filmen gav ju verkligen ett vill ha begär. Är lite sotis på dej som får uppleva dem varje dag, har de alltid lika skarpa färger?
                    //Daniel

                    110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
                    23l aqualandscape med dvärgkulor

                    Kommentar

                    • c90368

                      • September 2006
                      • 5973

                      Ursprungligen postat av Hellsson
                      Ansjo du lade inlägg 666 i tråden Grattis
                      Eftersom du påpekar det så kanske du kan utveckla vad 666 innebär för dig
                      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                      http://www.youtube.com/user/c90368
                      /Maths

                      Kommentar

                      • karrokaja
                        • March 2006
                        • 5388

                        hen heter ju hells-son alltså helvetets son...så han blir ju glad att få se siffrorna
                        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                        Kommentar

                        • Saturnus80
                          • October 2009
                          • 943

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Lite dåligt med bläck i sprutan nu i början kanske...men som du säger är det gott att de satt igång nu, ska genast gå och trigga mina med.
                          Sätt dataskärmen framför karet och spela upp Mats "insperationsfilmer" kan ju funka.
                          //Daniel

                          110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
                          23l aqualandscape med dvärgkulor

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Ursprungligen postat av Hellsson
                            Ansjo du lade inlägg 666 i tråden Grattis
                            Ja, alltid något att fira kanske...

                            Ursprungligen postat av Saturnus80
                            Vilka underbara firrar, den där filmen gav ju verkligen ett vill ha begär. Är lite sotis på dej som får uppleva dem varje dag, har de alltid lika skarpa färger?
                            Jepp, det har de faktiskt. Det svarta skiftar ganska snabbt vid humörssvängningar, annars är de sig lika för det mesta.

                            Ursprungligen postat av Saturnus80
                            Sätt dataskärmen framför karet och spela upp Mats "insperationsfilmer" kan ju funka.
                            Jag har ju mitt kar i sovrummet...så jäkla tröga kan de väl inte vara.
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Saturnus80 - Daniel! Jo dom är mer eller mindre så här färgstarka hela tiden - men just när hanen står på huvudet (det var det jag ville filma eftersom du hade frågat om just det beteendet - och jag fick med det lite i slutet av film nr. 2) blir han växelvis blek och sedan svart igen - jädra konstigt sätt att ändra färg, och helcrazy att kolla på...


                              Btw - jag var på 45-årskalas igår... hos en whisky-entusiast... bhaaoouuf...

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Och redan vaken...?
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...