Jag tänkte mer på att vi får dra på ett race snart igen... sedan har vi även vår lilla resa söderut att tänka på.
Akvariestugan
Kollaps
X
-
Morgonens yngelrapport... Ynglen är kvar Så här länge vet jag inte om de har haft så många kvar förr. Har gjort några saker, som kanske kan bidra... Ställde en rot för insuget till pumpen, tror en del yngel försvann den vägen förut... Rensat bort en del svärdsplanteblad, visserligen ser de andra fiskarna ynglen bättre, men paret ser även de andra fiskarna bättre. Och så papegojorna då, som sagt verkar de inte vara särskilt intresserade av ynglen själva, samtidigt som deras närvaro gör att bl.a scalarerna håller en lägre profil, och de vitfenade rosentetrorna håller sig närmare botten, vilket är bra, eftersom flaggorna simmar vid ytan med ynglen."You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
Ser ut att vara ungefär lika många idag Och nu har paletterna yngel i samma kar."You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
Kommentar
-
Föga förvånande är ynglen nu borta. Flaggynglen alltså, palettynglen är kvar... Däremot så börjar den stora papegojan visa intresse för den mindre, utspända fenor, och så. Lite nyfiken på om de är lekdugliga, om de kan få fram yngel."You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
Men som jag har sagt säkert en miljon gånger redan, det kan ta tid även för detta "lilla bygge" att dra igång! Snart så!
Kommentar
-
Kommentar
-
Du och frugan får fira och skåla med den där skumpan till helgenSenast redigerad av PiaJo; 12 June 2013, 20:57./PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Kommentar
-
Japp, det roligaste återstår - karet i stugan! Skumpan skall såklart öppnas på nya däcket! Jojomensan - den där killen har otroligt fina verktyg, bland annat skruvdragare som swishar ner skruven i trallen, fort som fan går det!
Det har ju varit över åtta månaders väntan på detta, sedan i november förra året då dräneringen satte igång. Lite annat fix och småskit nu bara, sedan skall det planeras upp för nya stordåd!
Kommentar
-
Jag har gått och skissat lite, och jag gillar ganska djupa och höga kar - så just nu verkar måtten 200x180x100 - längd, djup, höjd som ganska läckra - och då blir det väl ungefär 3 600-liter. Sedan om detta blir slutresultatet återstår att se - det kan nog komma att diffa på några hundra liter hit eller dit, men så ser planerna ut i nuläget.
Kommentar
Kommentar