Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Jag tänkte mer på att vi får dra på ett race snart igen... sedan har vi även vår lilla resa söderut att tänka på.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      Morgonens yngelrapport... Ynglen är kvar Så här länge vet jag inte om de har haft så många kvar förr. Har gjort några saker, som kanske kan bidra... Ställde en rot för insuget till pumpen, tror en del yngel försvann den vägen förut... Rensat bort en del svärdsplanteblad, visserligen ser de andra fiskarna ynglen bättre, men paret ser även de andra fiskarna bättre. Och så papegojorna då, som sagt verkar de inte vara särskilt intresserade av ynglen själva, samtidigt som deras närvaro gör att bl.a scalarerna håller en lägre profil, och de vitfenade rosentetrorna håller sig närmare botten, vilket är bra, eftersom flaggorna simmar vid ytan med ynglen.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        Ser ut att vara ungefär lika många idag Och nu har paletterna yngel i samma kar.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av ansjo
          Jag tänkte mer på att vi får dra på ett race snart igen... sedan har vi även vår lilla resa söderut att tänka på.
          Vill ni ta en sväng till storstadsmetropolen Borås så sätter jag på kaffe
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            Föga förvånande är ynglen nu borta. Flaggynglen alltså, palettynglen är kvar... Däremot så börjar den stora papegojan visa intresse för den mindre, utspända fenor, och så. Lite nyfiken på om de är lekdugliga, om de kan få fram yngel.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Jadu Mats. Hela baksidan fullt av tryckt virke nu? Kom ihåg att ta bilder under byggandets gång, och att vi får ta del av dem. Ett hinder mindre mot stugans akvaristiska äventyrs start!
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av ansjo
                Jadu Mats. Hela baksidan fullt av tryckt virke nu? Kom ihåg att ta bilder under byggandets gång, och att vi får ta del av dem. Ett hinder mindre mot stugans akvaristiska äventyrs start!
                Yes, you bet! Ja, fy fan vad skönt det skall bli att sätta igång. Min "snickarhjälp" är skytt på elitnivå och har otroligt ont om tid - men nu jävlar sätter det igång. Altan skall alltså upp - och när den är klar börjar tidsskissandet (wow, sicket gôtt ord) och planeringen av stugan.
                Men som jag har sagt säkert en miljon gånger redan, det kan ta tid även för detta "lilla bygge" att dra igång! Snart så!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Kom ihåg att ta bilder under byggandets gång, och att vi får ta del av dem. Ett hinder mindre mot stugans akvaristiska äventyrs start!
                  12 timmar - fyra timmar per eftermiddag - måndag, tisdag och onsdag, så var det i stort sett klart. Nästa vecka skall lite "smyck" på plats samt stommen till taket. Fan, det blir ju midsommar på däck, ändå!
                  Bifogade filer

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Kanon, den ser större ut än tidigare med? Det går undan när någon som vet hur en hammare ska användas.
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      12 timmar - fyra timmar per eftermiddag - måndag, tisdag och onsdag, så var det i stort sett klart. Nästa vecka skall lite "smyck" på plats samt stommen till taket. Fan, det blir ju midsommar på däck, ändå!
                      Härligt, gott att se

                      Du och frugan får fira och skåla med den där skumpan till helgen
                      Senast redigerad av PiaJo; 12 June 2013, 20:57.
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Wow Mats, vilken fin altan å så fort det gick - fast den för "oss" roligaste delen kommer allt närmre.

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av PiaJo
                          Härligt, gott att se

                          Du och frugan får fira och skåla med den där skumpan till helgen
                          Ursprungligen postat av Inger H
                          Wow Mats, vilken fin altan å så fort det gick - fast den för "oss" roligaste delen kommer allt närmre.

                          //Inger
                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Kanon, den ser större ut än tidigare med? Det går undan när någon som vet hur en hammare ska användas.

                          Japp, det roligaste återstår - karet i stugan! Skumpan skall såklart öppnas på nya däcket! Jojomensan - den där killen har otroligt fina verktyg, bland annat skruvdragare som swishar ner skruven i trallen, fort som fan går det!

                          Det har ju varit över åtta månaders väntan på detta, sedan i november förra året då dräneringen satte igång. Lite annat fix och småskit nu bara, sedan skall det planeras upp för nya stordåd!

                          Kommentar

                          • Nanoräkan
                            • May 2011
                            • 255

                            Hur stort planerar du att karet ska bli?

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Nanoräkan
                              Hur stort planerar du att karet ska bli?
                              Jag har gått och skissat lite, och jag gillar ganska djupa och höga kar - så just nu verkar måtten 200x180x100 - längd, djup, höjd som ganska läckra - och då blir det väl ungefär 3 600-liter. Sedan om detta blir slutresultatet återstår att se - det kan nog komma att diffa på några hundra liter hit eller dit, men så ser planerna ut i nuläget.

                              Kommentar

                              • Nanoräkan
                                • May 2011
                                • 255

                                Oj, det låter riktigt gött
                                Det djupet på karet tror jag kan bli grymt!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...