Nädå, jag skall inte hålla er på halster. Jag har varit i Torslanda och tittat på den avkomma av Neolamprologus Gracilis som jag hade i t-960-karet. Så vackra fiskar, och man blir gråtmild för mindre när man ser de bäbisar man hade - och att dessa är fullvuxna nu. Jag har hugg på en liten grupp där och vill göra ett artkar av 540-litaret - alltså inte gå Tanganyikacrazy och blanda en massa olika arter utan skapa ett helt vansinnigt fränt kolonikar med bara N. gracilis.
I och med att Tanganyika mer eller mindre är "absent" här på zoopet - så blir jag ju ensam om att göra den här grejen, på detta sätt!
Och här är ett par bilder från det lilla sketnanokaret - det börjar klarna nu!
Jag plockade ut växterna ur mitt nu under eftermiddagen.
Jag ska ta över ett par A.calvus nu, i det karet (min gamla kub) så går det prinsessor och jag lider lite för att jag inte kan ta hem dem med. Det är dock Brichardi.
Gött med ett tanga!
Jag plockade ut växterna ur mitt nu under eftermiddagen.
Jag ska ta över ett par A.calvus nu, i det karet (min gamla kub) så går det prinsessor och jag lider lite för att jag inte kan ta hem dem med. Det är dock Brichardi.
Då blir det sten i drivor nu då?
Ursprungligen postat av PiaJo
Härligt med Tanganyika japp du kommer att vara ensam men inte så länge til, detta smittar säkert av sig
Jomen, Mathias, brichardi är också redigt tjusiga - men det är något jävla speciellt med gracilis - avsaknadena av all "teckning" och hysteriskt blå ögon... Ja, jävlar! ...Och, drivor av sten skall det bli - ligger utanför i trädgården och väntar...
Japp, Pia - jag tänkte frångå (som om någon bryr sig...) allt det vi har gaggat om det senaste året, och köra lite andra grejer medans stugan och det kommande SA-storkaret där får vänta in sin tur!
Låter gôtt!
Jag hade själv tänkt göra Tanganyika-biotop av vardagsrumskaret och ha prinsessor, men min burundiska prinsessa (ja faktiskt), ställde krav på ett växtakvarium för att jag skulle få ha det i vardagsrummet, så det blir något sorts sydamerikainspirerat, igen...
Kommentar