Ja Mats vet verkligen hur han skall få våra hjärnceller att upp i kok
Akvariestugan
Kollaps
X
-
Det blir väl 200 segelfensmolly, VF eller nåt sånt....Kommentar
-
Håller med Pia. Man ska inte hålla folk på halster osunt länge.Kommentar
-
Kommentar
-
Nädå, jag skall inte hålla er på halster. Jag har varit i Torslanda och tittat på den avkomma av Neolamprologus Gracilis som jag hade i t-960-karet. Så vackra fiskar, och man blir gråtmild för mindre när man ser de bäbisar man hade - och att dessa är fullvuxna nu. Jag har hugg på en liten grupp där och vill göra ett artkar av 540-litaret - alltså inte gå Tanganyikacrazy och blanda en massa olika arter utan skapa ett helt vansinnigt fränt kolonikar med bara N. gracilis.
I och med att Tanganyika mer eller mindre är "absent" här på zoopet - så blir jag ju ensam om att göra den här grejen, på detta sätt!
Och här är ett par bilder från det lilla sketnanokaret - det börjar klarna nu!
Kommentar
-
Akvariestugan
Gött med ett tanga!
Jag plockade ut växterna ur mitt nu under eftermiddagen.
Jag ska ta över ett par A.calvus nu, i det karet (min gamla kub) så går det prinsessor och jag lider lite för att jag inte kan ta hem dem med. Det är dock Brichardi.
Då blir det sten i drivor nu då?Kommentar
-
Hupp, kul att du är i "form" MatsMed goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
http://www.youtube.com/user/c90368
/MathsKommentar
-
Gött med ett tanga!
Jag plockade ut växterna ur mitt nu under eftermiddagen.
Jag ska ta över ett par A.calvus nu, i det karet (min gamla kub) så går det prinsessor och jag lider lite för att jag inte kan ta hem dem med. Det är dock Brichardi.
Då blir det sten i drivor nu då?
Japp, Pia - jag tänkte frångå (som om någon bryr sig...) allt det vi har gaggat om det senaste året, och köra lite andra grejer medans stugan och det kommande SA-storkaret där får vänta in sin tur!Kommentar
-
Kommentar
-
Låter gôtt!
Jag hade själv tänkt göra Tanganyika-biotop av vardagsrumskaret och ha prinsessor, men min burundiska prinsessa (ja faktiskt), ställde krav på ett växtakvarium för att jag skulle få ha det i vardagsrummet, så det blir något sorts sydamerikainspirerat, igen...Kommentar
-
Mats,
Det skall bli riktigt kul att följa ditt Tanganyika projekt. Tanganyika ger mig sköna 90-tals vibbar.
EKSenast redigerad av Erikderek; 29 June 2013, 22:50.Kommentar
Kommentar