Akvariestugan
Kollaps
X
-
Jodå, detta kar ser faktiskt ganska skönt ut - helt orört sedan uppstarten i somras. Det får sköta sig självt.Kommentar
-
Senast redigerad av PiaJo; 04 April 2013, 19:55./PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Kommentar
-
Visst är det härligt när karen har cyklat in redigt ordentligt och man egentligen inte behöver göra något än att byta vatten lite då och då.
Här är en bild på den andra kuben, där det går en massa Platy och 25 st. Kolglödstetra. Fiskarna i denna kuben skall också få "gå in" det stora karet i stugan senare.Kommentar
-
Ja, fast de ursprungliga guppy-föräldrarna är borta.... jag kan inte tänka mig att någon av dom lever fortfarande. Visst har dom roligt - det kommer nya yngel hela tiden.
Kommentar
-
Om din burk ser ut så där efter att bara låtit den vara efter att ha rivit i karet så skall du vara glad för hos mig ser det verkligen inte lika fint ut, kan ta en före, undertiden och en efter bild för att visa när jag gjort iordning minijordätarekaret./PIA
Kommentar
-
Det skall bli oerhört spännande att få se dina nya grejer i karen, Pia!Kommentar
-
Kommentar
-
Helgen är lite vikt åt akvariestök för sen får vi hoppas att våren kommer på riktigt och då skall jag inte vara i källaren och greja med akvarierna utan dessa skall göras iordning så att jag kan "glömma" dem när våren och sommaren kommer, bara byta lite vatten då och då varken det behövs eller ej/PIA
Kommentar
-
Haha! Ja, kan du fatta att de sex har blivit såhär många? Men en hel del simmar i andra kar här i Göteborg också, så dessa är inte alla.
Visst är det härligt när karen har cyklat in redigt ordentligt och man egentligen inte behöver göra något än att byta vatten lite då och då.
Här är en bild på den andra kuben, där det går en massa Platy och 25 st. Kolglödstetra. Fiskarna i denna kuben skall också få "gå in" det stora karet i stugan senare./PIA
Kommentar
Kommentar